MotoGP Ταϊλάνδης: Ο Marquez νικά πάνω στο νήμα τον Dovizioso
Ο Marc Marquez πήρε θεαματικά τη νίκη στο πρώτο GP της Ταϊλάνδης, εξασφαλίζοντας ουσιαστικά τον τίτλο.
Αντίστροφα από ό,τι είχε συμβεί στο αξέχαστο περσινό MotoGP Αυστρίας, ο Dovizioso προσπάθησε να περάσει τον Marquez στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου, αφού ο Ισπανός είχε περάσει μπροστά στη Στροφή 5 της πίστας Buriram, λίγο πρωτύτερα.
Όμως ο Dovi αναγκάστηκε να ανοίξει τη γραμμή του, δεν είχε την πρόσφυση για να επιταχύνει στην έξοδο κι ο Marquez τον ξαναπέρασε από την εσωτερική για να πάρει την καρό σημαία με διαφορά 0,115” και να γιορτάσει την 7η φετινή νίκη του με μια μεγαλοπρεπή σούζα αμέσως μετά τη γραμμή του τερματισμού!
Έτσι, ο Ισπανός με τη Honda έχει πλέον ένα προβάδισμα 77 βαθμών με μόνο 100 διαθέσιμους στους 4 τελευταίους αγώνες.
Ο Marquez, ξεκινώντας από την pole, ήταν επικεφαλής στους πρώτους 4 γύρους. Όμως ο Valentino Rossi, που ξεκίνησε από τη 2η θέση, τον ακολουθούσε από κοντά και του πήρε το slipstream για να τον περάσει στη μεγάλη ευθεία πριν τη φουρκέτα Κ3, στον 5ο γύρο.
Ο Ιταλός θρύλος έδειχνε σχετικά άνετος στην πρώτη θέση, καθώς όλοι οι προπορευόμενοι έκοψαν ρυθμό στο πρώτο μισό του αγώνα για να φυλάξουν τα λάστιχά τους στις πολύ ζεστές καιρικές συνθήκες., Ο Rossi όμως είχε αργή έξοδο στην πρώτη στροφή του 11ου γύρου κι έπεσε με μιας στην 3η θέση.
Πρώτος ήταν πλέον ο Dovizioso, που έμεινε μπροστά καθώς αυτός κι ο Marquez ανέβασαν ρυθμό. Ο πρωταθλητής όμως περίμενε τους 5 τελευταίους γύρους για να αρχίσει τις επιθέσεις.
Στον 23ο από τους 26 γύρους, ο Marquez προσπάθησε να περάσει τον Dovizioso στην Κ3, αλλά άνοιξε την τροχιά του κι ο Dovi ξαναπέρασε μπροστά. Στον επόμενο γύρο οι δύο επικεφαλής άλλαξαν θέσεις δύο φορές, και οι αψιμαχίες τους επέτρεψαν στις δύο Yamaha, με τον Maverick Viñales πλέον μπροστά από τον Rossi, να πλησιάσουν πολύ.
Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε στη φουρκέτα του προτελευταίου γύρου, με τον Dovi να διατηρεί το πλεονέκτημα μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο. Όμως, αφού απέκρουσε την επίθεση του Marquez στην Κ3 κρατώντας αμυντική γραμμή, ο Ιταλός άφησε την πόρτα ανοιχτή στη δεξιά Κ5 και η Honda ξαναπέρασε μπροστά. Η τελευταία προσπάθεια του Ιταλού της Ducati, στην τελευταία στροφή, όπως είπαμε απέτυχε.
Ο Viñales δεν ήταν αρκετά κοντά για να επωφεληθεί από το ότι οι δύο επικεφαλής ανοίχτηκαν, αλλά τερμάτισε αμέσως πίσω τους και πήρε το πρώτο του βάθρο από το Γερμανικό GP, τον Ιούλιο. Ο Rossi ήταν 4ος, παίρνοντας το καλύτερό του αποτέλεσμα από το GP της Τσεχίας, τον Αύγουστο.
Ο Johann Zarco υπογράμμισε την άνοδο φόρμας των Yamaha τερματίζοντας 5ος με τη δορυφορική μοτοσικλέτα της Tech3, αφού πέρασε τον Alex Rins (Suzuki) και τον Cal Crutchlow (LCR Honda) που έχανε ρυθμό προς το τέλος του αγώνα. Ο Zarco επωφελήθηκε κι από την πτώση του Dani Pedrosa (Repsol Honda) που ανέβαινε θεαματικά και είχε πιάσει τους πρωτοπόρους πριν κάνει το λάθος στο φρενάρισμα για την Κ5, επτά γύρους πριν το τέλος.
Τη δεκάδα συμπλήρωσαν τρεις δορυφορικές Ducati, με τον Alvaro Bautista (Nieto) μπροστά από τους Danilo Petrucci και Jack Miller (Pramac).
O ανανήψας τελευταία Hafizh Syahrin (Yamaha Tech3) τερμάτισε πρώτος «ρούκι» στη 12η θέση, πίσω από τη δεύτερη Suzuki, του Andrea Iannone. Οι τελευταίοι βαθμοί πήγαν στους Aleix Espargaro (Aprilia), Franco Morbidelli (VDS Honda) και Bradley Smith (KTM).
Πτώση, εκτός από τον Pedrosa, είχε κι ο Takaaki Nakagami (LCR Honda), που όμως ξανακαβάλησε για να τερματίσει τον αγώνα 22ος.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ MOTOGP ΤΑΪΛΑΝΔΗΣ ΣΤΗΝ BURIRAM
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΟΜΑΔΑ | ΜΟΤ/ΤΑ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Marc Marquez | Honda | Honda | 26 | 39m55.722s |
2 | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | 26 | 0.115s |
3 | Maverick Viñales | Yamaha | Yamaha | 26 | 0.270s |
4 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | 26 | 1.564s |
5 | Johann Zarco | Tech3 Yamaha | Yamaha | 26 | 2.747s |
6 | Alex Rins | Suzuki | Suzuki | 26 | 3.023s |
7 | Cal Crutchlow | LCR Honda | Honda | 26 | 6.520s |
8 | Alvaro Bautista | Aspar Ducati | Ducati | 26 | 6.691s |
9 | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | Ducati | 26 | 9.944s |
10 | Jack Miller | Pramac Ducati | Ducati | 26 | 11.077s |
11 | Andrea Iannone | Suzuki | Suzuki | 26 | 15.488s |
12 | Hafizh Syahrin | Tech3 Yamaha | Yamaha | 26 | 17.691s |
13 | Aleix Espargaro | Aprilia | Aprilia | 26 | 21.413s |
14 | Franco Morbidelli | MVDS Honda | Honda | 26 | 22.802s |
15 | Bradley Smith | KTM | KTM | 26 | 23.628s |
16 | Scott Redding | Aprilia | Aprilia | 26 | 23.804s |
17 | Karel Abraham | Aspar Ducati | Ducati | 26 | 32.507s |
18 | Xavier Simeon | Avintia Ducati | Ducati | 26 | 37.216s |
19 | Jordi Torres | Avintia Ducati | Ducati | 26 | 39.204s |
20 | Thomas Luthi | MVDS Honda | Honda | 26 | 39.421s |
21 | Pol Espargaro | KTM | KTM | 26 | 53.388s |
22 | Takaaki Nakagami | LCR Honda | Honda | 24 | 2 γύροι |
- | Dani Pedrosa | Honda | Honda | 18 | Πτώση |
- | Jorge Lorenzo | Ducati | Ducati | 0 | Δεν εκκίνησε |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΤΩΝ
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Marc Marquez | 271 |
2 | Andrea Dovizioso | 194 |
3 | Valentino Rossi | 172 |
4 | Maverick Viñales | 146 |
5 | Jorge Lorenzo | 130 |
6 | Cal Crutchlow | 128 |
7 | Danilo Petrucci | 126 |
8 | Johann Zarco | 123 |
9 | Andrea Iannone | 113 |
10 | Alex Rins | 102 |
11 | Dani Pedrosa | 87 |
12 | Jack Miller | 74 |
13 | Alvaro Bautista | 72 |
14 | Tito Rabat | 35 |
15 | Franco Morbidelli | 33 |
16 | Aleix Espargaro | 32 |
17 | Pol Espargaro | 32 |
18 | Hafizh Syahrin | 28 |
19 | Bradley Smith | 19 |
20 | Takaaki Nakagami | 18 |
21 | Scott Redding | 12 |
22 | Mika Kallio | 6 |
23 | Karel Abraham | 5 |
24 | Michele Pirro | 1 |
25 | Thomas Luthi | 0 |
26 | Stefan Bradl | 0 |
27 | Xavier Simeon | 0 |
28 | Jordi Torres | 0 |
29 | Sylvain Guintoli | 0 |
30 | Christophe Ponsson | 0 |