MotoGP Μαλαισίας: Ο Rossi πέφτει κι ο Marquez κερδίζει
O Valentino Rossi ήταν επικεφαλής αλλά έκανε το λάθος κι ο Marc Marquez νίκησε χωρίς να γίνει η αναμενόμενη μάχη.
Ήταν η 9η φετινή νίκη του Marquez, η 70ή της καριέρας του, κι εξασφάλισε και το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών για τη Honda.
Από τη 2η θέση της εκκίνησης, ο Rossi πέρασε τον poleman Zarco στην κόντρα για την πρώτη στροφή, μπήκε επικεφαλής κι άρχισε να χτίζει μια διαφορά που ξεπέρασε το δευτερόλεπτο.
Στο μεταξύ ο Marquez είχε αρχίσει τα προσπεράσματα, ξανακερδίζοντας μία-μία τις 6 θέσεις της ποινής που του είχε επιβληθεί για παρεμπόδιση του Andrea Iannone στις κατατακτήριες. Στον 5ο από τους 20 γύρους του αγώνα, ο Ισπανός είχε περάσει 2ος, πίσω από τον Rossi.
Αρχικά, ο Ιταλός θρύλος αύξανε τη διαφορά του από τον φετινό πρωταθλητή, αλλά μετά τα μισά του αγώνα ο Marquez, που είχε πλέον κρυώσει τα υπερθερμασμένα από την προσπάθεια λάστιχά του, άρχισε σταδιακά να πλησιάζει.
Κλείνοντας την ψαλίδα με ρυθμό ενός δεκάτου στο γύρο, ο Ισπανός έφτασε τον Rossi στα 6 δέκατα. Και κάτω από την πίεση, ο «Γιατρός» έγειρε υπερβολικά στη Στροφή 1, προσπάθησε να το σώσει, αλλά τελικά έπεσε με μικρή ταχύτητα, 3 γύρους πριν το τέλος. Έτσι, δεν είδαμε μια πιθανή επανάληψη της περιβόητης μονομαχίας του 2015 – ίσως ευτυχώς…
Ο Marquez ήταν πλέον πρώτος, 4,5” μπροστά από τον Zarco, και δεν είχε παρά να «ταξιδέψει» μέχρι τον τερματισμό για να πάρει τη νίκη και τον τίτλο των κατασκευαστών για τη Honda.
O Zarco, με φθαρμένα τα λάστιχα της Yamaha Tech3, έχασε τη 2η θέση στη Στροφή 4 του τελευταίου γύρου από τον Alex Rins, που πήρε άλλο ένα βάθρο δείχνοντας ότι η Suzuki είναι πλέον ικανή να πρωταγωνιστεί. Ο Zarco κράτησε την 3η θέση, ανεβαίνοντας στο βάθρο για πρώτη φορά από το Μάιο.
Ο Maverick Viñales ίσως είχε κι αυτός το ρυθμό για νίκη, όμως ξεκινώντας από την 11η θέση έχασε πολύ χρόνο για να περάσει τον Alvaro Bautista με τη Nieto Ducati. Ανέβηκε θεαματικά στη συνέχεια, περνώντας και τον Dani Pedrosa για να πάρει την 5η θέση, αλλά είχε μείνει από λάστιχα και δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον Rins στην επίθεση των τελευταίων γύρων. Τελικά τερμάτισε 4ος, αφού έπεσε ο team-mate του, ο Rossi.
Η 5η θέση που πήρε ο Pedrosa ισοφαρίζει το καλύτερό του αποτέλεσμα σε μια δύσκολη γι’ αυτόν χρονιά, ενώ ο Andrea Dovizioso απογοήτευσε τερματίζοντας 6ος, έστω και πρώτος από τις Ducati. Ο Ιταλός, που είχε κερδίσει τις δύο τελευταίες χρονιές στη Sepang, είχε φτάσει μέχρι 4ος, αλλά τον πέρασαν διαδοχικά οι Rins, Pedrosa και Viñales. Πάντως, με τη πτώση του Rossi, o Dovi εξασφάλισε τη 2η θέση στο πρωτάθλημα, αφού ο «Γιατρός» ξανακαβάλησε μεν, αλλά τερμάτισε 18ος, εκτός βαθμών.
Ο Bautista πήρε την 7η θέση, μπροστά από δύο άλλες «δορυφορικές» Ducati, των Jack Miller και Danilo Petrucci.
Ο Hafiszh Syahrin (Yamaha Tech3), ξεκίνησε εκπληκτικά από την τελευταία θέση για να ανέβει στη 12η από τον πρώτο γύρο και να τερματίσει μέσα στην πρώτη δεκάδα μπροστά στα μάτια των εκστασιασμένων συμπατριωτών του.
Ο Aleix Espargaro ήταν 11ος με την Aprilia, μπροστά από τον Franco Morbidelli (VDS Honda), τον αντικαταστάτη του Cal Crutchlow στην LCR Honda, Stefan Bradl και τους Takaaki Nakagami (LCR Honda) και Bradley Smith (KTM).
Πέρα από τον Rossi, έπεσαν επίσης ο Andrea Iannone (Suzuki) στον πρώτο γύρο, όταν τρόμαξε από ένα άγριο γλίστρημα του Marquez μπροστά του, και αργότερα ο Michele Pirro που αντικαθιστούσε τον τραυματία Jorge Lorenzo στην Ducati.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ MOTOGP ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΟMΑΔΑ | ΜΟΤ/ΤΑ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Marc Marquez | Honda | Honda | 20 | 40m32.372s |
2 | Alex Rins | Suzuki | Suzuki | 20 | 1.898s |
3 | Johann Zarco | Tech3 Yamaha | Yamaha | 20 | 2.474s |
4 | Maverick Viñales | Yamaha | Yamaha | 20 | 4.667s |
5 | Dani Pedrosa | Honda | Honda | 20 | 6.190s |
6 | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | 20 | 11.248s |
7 | Alvaro Bautista | Aspar Ducati | Ducati | 20 | 15.611s |
8 | Jack Miller | Pramac Ducati | Ducati | 20 | 19.009s |
9 | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | Ducati | 20 | 22.921s |
10 | Hafizh Syahrin | Tech3 Yamaha | Yamaha | 20 | 26.919s |
11 | Aleix Espargaro | Aprilia | Aprilia | 20 | 29.503s |
12 | Franco Morbidelli | MVDS Honda | Honda | 20 | 30.933s |
13 | Stefan Bradl | LCR Honda | Honda | 20 | 35.322s |
14 | Takaaki Nakagami | LCR Honda | Honda | 20 | 37.912s |
15 | Bradley Smith | KTM | KTM | 20 | 39.675s |
16 | Thomas Luthi | MVDS Honda | Honda | 20 | 41.820s |
17 | Xavier Simeon | Avintia Ducati | Ducati | 20 | 43.978s |
18 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | 20 | 58.288s |
19 | Scott Redding | Aprilia | Aprilia | 20 | 1m00.191s |
- | Pol Espargaro | KTM | KTM | 16 | Εγκατ. |
- | Michele Pirro | Ducati | Ducati | 5 | Πτώση |
- | Karel Abraham | Aspar Ducati | Ducati | 3 | Εγκατ. |
- | Jordi Torres | Avintia Ducati | Ducati | 0 | Δεν εκκίν. |
- | Jorge Lorenzo | Ducati | Ducati | 0 | Δεν εκκίν. |
- | Andrea Iannone | Suzuki | Suzuki | 0 | Πτώση |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΤΩΝ
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Marc Marquez | 321 |
2 | Andrea Dovizioso | 220 |
3 | Valentino Rossi | 195 |
4 | Maverick Viñales | 193 |
5 | Alex Rins | 149 |
6 | Johann Zarco | 149 |
7 | Cal Crutchlow | 148 |
8 | Danilo Petrucci | 144 |
9 | Andrea Iannone | 133 |
10 | Jorge Lorenzo | 130 |
11 | Dani Pedrosa | 106 |
12 | Alvaro Bautista | 105 |
13 | Jack Miller | 91 |
14 | Franco Morbidelli | 50 |
15 | Aleix Espargaro | 44 |
16 | Hafizh Syahrin | 40 |
17 | Tito Rabat | 35 |
18 | Pol Espargaro | 35 |
19 | Bradley Smith | 30 |
20 | Takaaki Nakagami | 23 |
21 | Scott Redding | 15 |
22 | Karel Abraham | 10 |
23 | Mika Kallio | 6 |
24 | Stefan Bradl | 3 |
25 | Katsuyuki Nakasuga | 2 |
26 | Xavier Simeon | 1 |
27 | Michele Pirro | 1 |
28 | Thomas Luthi | 0 |
29 | Jordi Torres | 0 |
30 | Mike Jones | 0 |
31 | Sylvain Guintoli | 0 |
32 | Christophe Ponsson | 0 |