MotoGP Αυστραλίας: Ο Viñales σπάει το ρόδι για τη Yamaha
O Maverick Viñales έβαλε τέλος σε μια σειρά 25 αγώνων χωρίς νίκη για τη Yamaha, ενώ ο Zarco έπεσε πάνω στον Marquez με σχεδόν 300 km/h.
Ο Viñales κυριάρχησε και νίκησε με άνεση, ενώ ο Johann Zarco ήταν πολύ τυχερός που βγήκε αλώβητος από μια πτώση με πάρα πολλά χιλιόμετρα.
Ο Viñales ξεκίνησε άσχημα από τη 2η θέση κι έπεσε αρχικά μέχρι και στην 9η. Ανέβηκε όμως γρήγορα και στον 6ο γύρο (από τους 27) πέρασε επικεφαλής για να ανοίξει σύντομα μια διαφορά που έφτασε έως και τα 4”.
H νίκη ήταν η πρώτη για τη Yamaha από το Assen τον Ιούνιο του 2017 και η πρώτη τον Ισπανό από το Le Mans, έναν ακόμη μήνα πιο παλιά.
Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε κι από την ανατριχιαστική σύγκρουση στο φρενάρισμα της ευθείας πριν τη Στροφή 1, όπου ο Zarco χτύπησε με δύναμη από πίσω τον Marc Marquez. O Γάλλος έπεσε με 290+ km/h και από θαύμα δεν τραυματίστηκε, ενώ ο Ισπανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με σπασμένο το πίσω υποπλαίσιο της Honda.
Και οι δύο αναβάτες της Pramac Ducati προσπάθησαν να περάσουν επικεφαλής στον πρώτο γύρο. Ο Danilo Petrucci ξεκίνησε σαν αστραπή από την 3η σειρά και μπήκε μπροστά, αλλά έχασε τα φρένα στη Southern Loop, έφυγε ευθεία στην αμμοπαγίδα κι έπεσε στην τελευταία θέση.
Την ευκαιρία εκμεταλλεύτηκε ο τοπικός ήρωας Jack Miller για να περάσει αυτός πρώτος, από την Κ4 μέχρι την αρχή του 2ου γύρου. Εκεί ο Marquez προσπέρασε τον Αυστραλό, ακολουθούμενος από τον Andrea Dovizioso και τον Andrea Iannone. O Zarco εκμεταλλεύτηκε τα μαλακά του λάστιχα για να μπει κι αυτός στη μάχη της πρώτης πεντάδας.
Καώς ο Dovizioso μπήκε επικεφαλής στην αρχή του 5ου γύρου, ο Zarco βρέθηκε να μάχεται με τον Marquez στα slipstreaming που έκαναν οι πρώτη στην ευθεία. Ο Γάλλος πήρε πολλή φόρα και δεν μπόρεσε να συγκρατήσει την Tech3 Yamaha, πέφτοντας πάνω τη Honda του πρωταθλητή και στη συνέχεια στο έδαφος με τρομακτική ταχύτητα. Αφού σύρθηκε για πολλές δεκάδες μέτρα, ο Zarco σηκώθηκε στα πόδια του σώος και αβλαβής, ενώ ο Marquez κατάφερε να συγκρατήσει την τραυματισμένη μοτοσικλέτα του και να γυρίσει σιγά-σιγά στα pits.
Την κατάσταση εκμεταλλεύτηκαν οι δύο Yamaha, του Viñales και του Rossi, για να πάρουν τις δύο πρώτες θέσεις. Φορώντας το μαλακό εμπρός λάστιχο, ο Ισπανός άνοιξε γρήγορα μια διαφορά ενός δευτερολέπτου, όμως ο Ιταλός έπεσε ξανά στα νύχια των διωκτών του.
Αυτός, ο Iannone, o Alvaro Bautista (που αντικαθιστούσε τον Jorge Lorenzo και είχε ανέβει θεαματικά) κι ο Dovizioso άλλαζαν διαρκώς θέσεις στη μάχη για τη 2η θέση, με τον Iannone να κάνει στη συνέχεια λάθος στο φρενάρισμα για την Κ4 και να πέφτει στην 5η θέση. Μέσα σε 4 γύρους όμως ο Ιταλός της Suzuki είχε ξαναμπεί στη μάχη χάρη στις αψιμαχίες που καθυστερούσαν τον Rossi και τις δύο εργοστασιακές Ducati.
O Iannone, παρότι έκανε κι άλλα λάθη στην Κ4, πέρασε 2ος και ξέφυγε μαζί με τον Dovizioso από τους άλλους 4 διεκδικητές του βάθρου. Δείχνοντας τι θα μπορούσε να είχε πετύχει χωρίς τα λάθη του, ο Ιταλός της Suzuki άρχισε να κλείνει την ψαλίδα από τον Viñales ενώ απέμεναν 4 γύροι. Τον έφτασε στα 2” αλλά ο Ισπανός έλεγχε.
Καθώς ο ρυθμός του Iannone ξεφούσκωσε λίγο προς το τέλος, ο Dovi παρά λίγο να τον περάσει στον τελευταίο γύρο, αλλά ο αναβάτης της Suzuki κατάφερε να κρατήσει τη 2η θέση.
Ο Bautista εντυπωσίασε τερματίζοντας 4ος, μπροστά από τον Alex Rins (Suzuki) που πέρασε τον Rossi στις τελευταίες στροφές. Ο «Γιατρός» τερμάτισε τελικά 6ος, μπροστά από τον Miller που ήταν ο πρώτος «δορυφορικός».
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΟ PHILLIP ISLAND
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΟΜΑΔΑ | ΜΟΤ/ΤΑ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Maverick Viñales | Yamaha | Yamaha | 27 | 40m51.081s |
2 | Andrea Iannone | Suzuki | Suzuki | 27 | 1.543s |
3 | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | 27 | 1.832s |
4 | Alvaro Bautista | Ducati | Ducati | 27 | 4.072s |
5 | Alex Rins | Suzuki | Suzuki | 27 | 5.017s |
6 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | 27 | 5.132s |
7 | Jack Miller | Pramac Ducati | Ducati | 27 | 6.756s |
8 | Franco Morbidelli | MVDS Honda | Honda | 27 | 21.805s |
9 | Aleix Espargaro | Aprilia | Aprilia | 27 | 22.904s |
10 | Bradley Smith | KTM | KTM | 27 | 22.940s |
11 | Karel Abraham | Aspar Ducati | Ducati | 27 | 34.386s |
12 | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | Ducati | 27 | 35.025s |
13 | Scott Redding | Aprilia | Aprilia | 27 | 36.348s |
14 | Takaaki Nakagami | LCR Honda | Honda | 27 | 36.389s |
15 | Xavier Simeon | Avintia Ducati | Ducati | 27 | 44.214s |
16 | Thomas Luthi | MVDS Honda | Honda | 27 | 48.226s |
17 | Jordi Torres | Avintia Ducati | Ducati | 27 | 1m04.965s |
18 | Mike Jones | Aspar Ducati | Ducati | 27 | 1m19.817s |
- | Pol Espargaro | KTM | KTM | 22 | Εγκατ. |
- | Hafizh Syahrin | Tech3 Yamaha | Yamaha | 18 | Πτώση |
- | Dani Pedrosa | Honda | Honda | 11 | Πτώση |
- | Marc Marquez | Honda | Honda | 5 | Εγκατ. |
- | Johann Zarco | Tech3 Yamaha | Yamaha | 5 | Πτώση |
- | Cal Crutchlow | LCR Honda | Honda | 0 | Δεν συμμετ. |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΤΩΝ
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Marc Marquez | 296 |
2 | Andrea Dovizioso | 210 |
3 | Valentino Rossi | 195 |
4 | Maverick Vinales | 180 |
5 | Cal Crutchlow | 148 |
6 | Danilo Petrucci | 137 |
7 | Johann Zarco | 133 |
8 | Andrea Iannone | 133 |
9 | Jorge Lorenzo | 130 |
10 | Alex Rins | 129 |
11 | Alvaro Bautista | 96 |
12 | Dani Pedrosa | 95 |
13 | Jack Miller | 83 |
14 | Franco Morbidelli | 46 |
15 | Aleix Espargaro | 39 |
16 | Tito Rabat | 35 |
17 | Pol Espargaro | 35 |
18 | Hafizh Syahrin | 34 |
19 | Bradley Smith | 29 |
20 | Takaaki Nakagami | 21 |
21 | Scott Redding | 15 |
22 | Karel Abraham | 10 |
23 | Mika Kallio | 6 |
24 | Katsuyuki Nakasuga | 2 |
25 | Xavier Simeon | 1 |
26 | Michele Pirro | 1 |
27 | Thomas Luthi | 0 |
28 | Stefan Bradl | 0 |
29 | Jordi Torres | 0 |
30 | Mike Jones | 0 |
31 | Sylvain Guintoli | 0 |
32 | Christophe Ponsson | 0 |