Μόλις το 1,8% των αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι ηλεκτρικά

Μόλις το 1,8% των αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι ηλεκτρικά

Η ηλεκτροκίνηση προχωρά αργά, με τα EVs να παραμένουν μειοψηφία στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ακόμα και με τα plug-in hybrid, τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα αγγίζουν μόλις το 3,9%.

ηλεκτρικά

Παρά τις φιλόδοξες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ηλεκτροκίνηση, τα δεδομένα δείχνουν ότι ο δρόμος για την πλήρη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) είναι ακόμα μακρύς. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σε σύνολο 249 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν στην ΕΕ το 2023, μόλις το 1,8% ήταν αμιγώς ηλεκτρικά.

Ακόμα και αν συνυπολογιστούν τα plug-in hybrid, το ποσοστό των οχημάτων με δυνατότητα φόρτισης φτάνει μόλις το 3,9%.

Η αγορά νέων αυτοκινήτων γίνεται ολοένα και πιο ακριβή, γεγονός που αναγκάζει τους Ευρωπαίους να κρατούν τα οχήματά τους για περισσότερα χρόνια. Ο μέσος όρος ηλικίας ενός αυτοκινήτου στην ΕΕ είναι 12,5 έτη, με την Ελλάδα να έχει τον γηραιότερο στόλο (17,5 έτη) και το Λουξεμβούργο τον νεότερο (8 έτη).

Το 2023, ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 1,4%, φτάνοντας τα 248.824.542. Αν συμπεριληφθούν οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία) και το Ηνωμένο Βασίλειο, ο αριθμός ανεβαίνει στα 294.480.894.

Paris

Οι Ιταλοί είναι οι πιο «φανατικοί» ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, με 694 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους, ενώ στη Λετονία η αναλογία είναι μόλις 381/1.000. Παράλληλα, ο μέσος Ευρωπαίος διανύει ετησίως περίπου 12.346 km.

Το 2024, το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκε στο 13,6% (πτώση 1% από το 2023), ενώ τα plug-in hybrid έπεσαν από το 7,7% στο 7,1%. Σε επίπεδο ΕΕ+EFTA+Ηνωμένου Βασιλείου, τα EVs παρουσίασαν μικρή πτώση από 15,7% σε 15,4% και τα PHEVs από 7,7% σε 7,3%.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ήδη υπό πίεση λόγω των αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών, πολύ πριν από τον στόχο των 0 g/km CO₂ το 2035. Εάν ξεπεράσουν τα όρια εκπομπών, κινδυνεύουν με υψηλά πρόστιμα. Η VW, για παράδειγμα, έχει εκφράσει ανησυχία ότι ενδέχεται να πληρώσει έως και 1,5 δισ. ευρώ σε πρόστιμα το 2025.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube