MG TF 1953-1955: Ένα όμορφο τέλος

MG TF 1953-1955: Ένα όμορφο τέλος

Το MG TF ήταν η καταληκτική εκδοχή του κόνσεπτ «ρόουντστερ» που γεννήθηκε στη βρετανική φίρμα το… 1919. Ντεμοντέ και εντελώς ξεπερασμένο, όφειλε και οφείλει τη δόξα του μόνο χάρη στη νοσταλγική γοητεία του.

Μαζί με την Triumph και την Austin Healy, η φίρμα της MG παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένη με την εποχή των μικρών βρετανικών αλλά και θρυλικών ρόουντστερ, ολίγον αγροτικών και κάποιες φορές γεμάτων καπρίτσια. 

Τα δύο γράμματα της MG, περικυκλωμένα από το διάσημο οκτάγωνο της φίρμας, ήταν στην πραγματικότητα τα αρχικά των Morris Garages της Οξφόρδης. Υπό τη διεύθυνση του Cecil Kimber, αυτή η αντιπροσωπεία απέκτησε γρήγορα φήμη και ανέβηκε στην εκτίμηση των Βρετανών ιδιωτών αγωνιζομένων για την προσεκτική προετοιμασία των αυτοκινήτων τους.

MG TF 1953-1955
Ξεπερασμένο αλλά γοητευτικό, το MG TF είναι ο έσχατος εκπρόσωπος της μεγάλης εποχής των βρετανικών ρόουντστερ.


Το 1923, ο Kimber διέβη τον κατασκευαστικό Ρουβίκωνα κατασκευάζοντας έξι ρόουντστερ με καροσερί δικής του σχεδίασης που έγιναν ανάρπαστα. Θα χρειάζονταν μόλις τέσσερα χρόνια για να φτιάξει η εταιρεία το δικό της εργοστάσιο και να λανσάρει, το 1928, το Midget, ένα μικρό καθαρόαιμο σπορ αλλά προσιτό αυτοκίνητο που ήρθε να επιβεβαιώσει την καλή φήμη της. Το 1936, η γκάμα ολοκληρώθηκε με τα TA, σχεδιασμένα πάνω στο ίδιο κόνσεπτ, αλλά πιο ευρύχωρα και κυρίως με καλύτερες επιδόσεις. 

Όπως και οι πιλότοι της Royal Ait Force που καβαλούσαν το MG τους ανάμεσα σε δύο εξόδους με το αεροπλάνο, έτσι και οι Αμερικανοί στρατιώτες ανακάλυψαν εκείνη την εποχή το μικρό βρετανικό ρόουντστερ. Και μάλιστα κάποιοι το έφεραν μαζί τους πίσω στις ΗΠΑ. Δεν ήθελε και πολύ λοιπόν η αμερικανική νεολαία για να πέσει θύμα της γοητείας του MG. 

MG TF 1953-1955
Aυστηρά διθέσιο, το TF ξεχώριζε με το φιλόξενο εσωτερικό με τα ρυθμιζόμενα καθίσματα και τη ραφινάτη παρουσίαση.


Μεταξύ του 1945 και του 1952, η MG κατήγαγε ρεκόρ παραγωγής με 30.000 αυτοκίνητα, από τα οποία τα 20.000 εξήχθησαν στις ΗΠΑ. Νούμερο που κορυφώθηκε την ίδια αποχή που λανσαρίστηκε το Triumph TR2, που ήταν πιο ισχυρό και πιο φθηνό. Από εκείνη τη στιγμή οι πωλήσεις πήραν την κατιούσα, με την MG να μην διαθέτει στον αυτοκινητικό τσελεμεντέ της τη συνταγή για να απαντήσει. 

Η αλήθεια είναι ότι υπήρξε μια πρόταση για ένα ρόουντστερ με μοντέρνες γραμμές, αλλά το γκρουπ BMC, γέννημα της σύντηξης μεταξύ της Austin, της Morris και της MG, απέρριψε το πρότζεκτ. 

Χωρίς μπάτζετ, η φίρμα αποφάσισε λοιπόν να λανσάρει την έσχατη εκδοχή της σειράς «Τ». Παίρνοντας τη δομή και τα μηχανικά μέρη (4κύλινδρο μοτέρ 1.250 cc με πλαϊνές βαλβίδες του ’36), των προηγούμενων γενεών, το TF ικανοποιήθηκε με ψιλοπράγματα: Κεκλιμένη γρίλια στη μάσκα και φώτα ενσωματωμένα στα φτερά, ίσα ίσα για να αποκτήσει ένα μοντέρνο αέρα. 

MG TF 1953-1955
Το 4κύλινδρο μοτέρ με τον πλαϊνό εκκεντροφόρο και τις επικεφαλής βαλβίδες ερχόταν σχεδόν απαράλλαχτο από το 1936, Τα δύο SU ίσα που έφταναν για να ξεπεράσουν στην έκδοση των 1.466 cc τα 60 άλογα. 


Με την καροσερί «σμιλεμένη» με το μάτι και το σφυρί (δεν χρειαζόταν δα και κάποιο γραφείο σχεδιασμού για να κάνει παπάδες), το TF παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Λονδίνου το 1953 με την υποδοχή από το κοινό να είναι αρκούντως θερμή. Ακριβό και ξεπερασμένο στον τομέα των επιδόσεων, στο μόνο πράγμα στο οποίο μπορούσε να στηριχτεί το MG TF ήταν στην επίσης ξεπερασμένη γοητεία του. Εμφορούμενο ή μάλλον οι δυνητικοί ιδιοκτήτες του από ένα συγκεκριμένο life style, το TF θα γνώριζε μεταθανάτια δόξα, εξελισσόμενο στο πιο περιζήτητο μοντέλο της φίρμας μεταξύ των παθιασμένων με την MG. 

Σήμερα, στην αγορά τα κλασικού αυτοκινήτου ένα βασικό MG TF των 1.250 cc κοστίζει σε κατάσταση Concours 40 χιλιάδες ευρώ, ενώ ένα σε πολύ καλή κατάσταση γύρω στις 32 χιλιάδες. Στο μεγαλύτερο και ισχυρότερο 1.500άρι με τα 64 άλογα, η αντίστοιχη τιμή είναι 52 και 35 χιλιάδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ MG Midget, το ορεκτικό του όψιμου συλλέκτη
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ DRIVE Legends: MG MGA 1955-1961
ΔΕΙΤΕ AKOMH MG MGB GT 1965-1980

MG TF 1953-1955
Σε αντίθεση με το υποτονικό, αγροτικό μοτέρ του, το TF ήταν ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο. Ζωντανό και ακριβές, το κράτημά του ήταν ιδιαίτερα ομοιογενές.


Το MG TF με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος
Χωρητικότητα 1.250 cc και 1.466 cc
Τροφοδοσία Δύο καρμπιρατέρ SU
Ισχύς 58,5 PS/5.500 rpm και 64 PS/5.000 rpm 
Ροπή 88 Nm/3.000 rpm και 106 Nm/3.000 rpm
Διαστάσεις 3,73 x 1,52 x 1,81 m
Ρεζερβουάρ 54 lt
Βάρος 915 kg
Φρένα Ταμπούρα σε όλους τους τροχούς
Λάστιχα 5.50 - 15 (σ.σ. 140/90 R15)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 19,7” και 18,1”
0-400 m 20,6” @ 100 km/h και 20,2” @ 102 km/h
0-1.000 m 40,0” @ 114 km/h και 38,6” @ 121 km/h
Τελική ταχύτητα 129 km/h και 137 km/h
Παραγωγή 9.600 αυτοκίνητα (1953-1955)
Τιμή σήμερα Από €32.000 και από €35.000 (πολύ καλή κατάσταση) 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube