Μεταχειρισμένο: Opel Astra J, 2009 έως 2015
Το μικρομεσαίο Opel προηγούμενης γενιάς μπορεί να καλύψει ακόμα και σήμερα τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Η Opel παρουσίασε την τέταρτη γενιά Astra το 2009, με νέο, τότε, πλαίσιο και νέα γκάμα κινητήρων από το Insignia και το Corsa. Πέρα από το κλασικό για την κατηγορία 5θυρο αμάξωμα, το Astra υπήρχε σε station wagon και 3θυρο GTC. Το τελευταίο είναι πολύ διαφορετικό από το 5θυρο, με φαρδύτερα πίσω φτερά, χαμηλότερη γραμμή οροφής, διαφορετική μουσούδα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και πιο αιχμηρό πίσω μέρος.
Η εμπορική κρισιμότητά του για την εταιρεία δεν φρέναρε τη φαντασία των σχεδιαστών. Το σχεδιαστικό τμήμα έφτιαξε ένα μικρό οικογενειακό με έντονη προσωπικότητα. Χαρακτηριστικά της σχεδίασης αποτελούν η τραβηγμένη πίσω καμπίνα και το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ με τη γραμμή οροφής που χαμηλώνει στο πίσω μέρος. Πέρα όμως από την εμφάνιση, προσεγμένες ήταν επίσης η αεροδυναμική και η χωροταξία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext
Με μήκος 4,42 m και μεταξόνιο των 2,69 m η ευρυχωρία είναι πολύ καλή, κυρίως για τα γόνατα των πίσω. Η καμπίνα δείχνει ακόμα και σήμερα σύγχρονη. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν πολλές ρυθμίσεις, ειδικά τα σπορ των πιο ακριβών εκδόσεων. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας και σκληρά μέτριας, ενώ τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα και το σύστημα πολυμέσων δυσκολεύουν την εργονομία και προϋποθέτουν χρόνο εξοικείωσης.
Η γκάμα κινητήρων ήταν ιδιαίτερα πλούσια, με πολλές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 1,4 λίτρα με 90 ίππους και φτάνουν μέχρι τα 2,0 λίτρα και τους 280 ίππους της έκδοσης OPC. Προφανώς, ενδιάμεσα κουμπώνουν οι δημοφιλέστερες εκδόσεις με τον 1.4 Turbo των 120 ή 140 ίππων, ενώ υπάρχει και ο 1.6 Turbo με 170, 180 (ψεκασμός πολλαπλών σημείων) ή 200 ίππους. Στην γκάμα πετρελαίου βρίσκουμε τον 1.3 με 95 ίππους και ακολουθεί ο 1.6 με 110 ή 136 ίππους, ο οποίος το 2014 αντικατέστησε τον 1.7 που απέδιδε 110 ή 130 ίππους. Στην κορυφή των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων συναντάμε τον δίλιτρο CDTi με 160 ή 165 ίππους, καθώς και την BiTurbo εκδοχή του με 195 ίππους.
Η οδήγηση ενός Opel Astra είναι εύκολη και αυτό το καταλαβαίνεις αμέσως. Η ανάρτηση διαχειρίζεται σωστά το βάρος του αμαξώματος και την πλειονότητα των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων, αλλά μέχρι εκεί. Δεν είναι ούτε το κορυφαίο μοντέλο στην άνεση ούτε διψάει για φιδίσιες διαδρομές με τέρμα το γκάζι.
Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει πολλά Astra τέταρτης γενιάς, με την πλειονότητα να αφορά τις εκδόσεις με τον 1.4 τούρμπο βενζίνης και τις πετρελαιοκίνητες 1.3 και 1.6. Όλες τους έχουν λογικά ετήσια πάγια έξοδα, με τις πετρελαιοκίνητες να προσφέρουν και σημαντικά πιο χαμηλή κατανάλωση. Από πλευράς περιοδικής συντήρησης, τα μεγάλα διαστήματα service και οι λογικές τιμές είναι σημαντική πληροφορία για το πορτοφόλι. Προσοχή θέλουν τα μοντέλα με FlexRide (ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), αφού το κόστος αντικατάστασής τους είναι ιδιαίτερα υψηλό.
Πώς είναι σήμερα;
Το Opel Astra που έχουμε στα χέρια είναι 1.3 CDTi με 95 ίππους και 190 Nm, και συνδυάζεται με χειροκίνητο σασμάν πέντε σχέσεων κοντής κλιμάκωσης. Η πρώτη άδεια του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι Μαΐου του 2015, πράγμα που σημαίνει ότι πρόκειται για το ανανεωμένο μοντέλο -2012 και μετά. Το οδόμετρο έγραφε 47.984 km, κάτι που αποκαλύπτει μόλις 12.000/έτος.
Ο 4κύλινδρος 1.300άρης πετρελαιοκινητήρας με καταγωγή FIAT τίθεται άμεσα σε λειτουργία και το σύστημα stop/start λειτουργεί κατά τα προβλεπόμενα. Η αίσθηση που δίνει σε συνδυασμό με το κοντό κιβώτιο είναι θετική, αλλά σε συνθήκες ταξιδιού με ταχύτητα λίγο πάνω από το όριο ακούγεται στην κατά τα άλλα σωστά μονωμένη καμπίνα. Ο λεβιές ταχυτήτων δεν έχει τζόγο, έχει στιβαρή αίσθηση και λογικές διαδρομές. Το πεντάλ του συμπλέκτη έχει παραμείνει μαλακό και αυτό των φρένων έχει τη σωστή αντίσταση και ωραία αίσθηση. Σε καλή κατάσταση είναι και τα αμορτισέρ, ελέγχοντας σωστά το βάρος του αυτοκινήτου στις στροφές και χαρίζοντας καλή άνεση στην πόλη.
Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Η συγκεκριμένη γενιά Opel Astra ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη εμπορικά με αποτέλεσμα να υπάρχει σε μεγάλους αριθμούς στην αγορά του μεταχειρισμένου. Οι επιλογές είναι πολλές, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού όσο και σε έκδοση κινητήρα.
Τα πιο προσιτά και μεγαλύτερα ηλικιακά αυτοκίνητα έχουν τιμή εκκίνησης τις €5.000, ενώ για ένα από τα τελευταία του 2015 θα πρέπει να εκταμιεύσετε τουλάχιστον €16.000. Φυσικά μιλάμε για ελεγμένα αυτοκίνητα και με συμπληρωμένο το βιβλίο συντήρησης.
Τι πρέπει να προσέξω;
Οι αναφορές που υπάρχουν για το Opel Astra J καταπιάνονται με κάμποσους τριγμούς από το εσωτερικό, ενώ δεν θα πρέπει να αμελήσετε να ελέγξετε όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Ακόμα, βεβαιωθείτε στα αυτοκίνητα με μεγάλους τροχούς, 17”+, ότι δεν υπάρχουν χτυπήματα σε αυτούς και ότι τα αμορτισέρ έχουν ακόμα ζωή.
Τέλος, στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις (ειδικά στα 1.3) βεβαιωθείτε ότι το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων DPF είναι ακόμα αποτελεσματικό και ολοκληρώνει σωστά τη διαδικασία της αναγέννησης (ανάβει ένδειξη στο ταμπλό).
Αμάξωμα–Εσωτερικό
Η εικόνα του ταμπλό παραμένει ελκυστική και σύγχρονη, και τα μαλακά πλαστικά είναι σαν καινούργια. Τα σκληρά πλαστικά όμως έχουν αρχίσει να τρίζουν και το γκρι διακοσμητικό στο ταμπλό έχει αποκτήσει ελαστικότητα. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει ακόμα την slow motion λειτουργία του και η κονσόλα δαπέδου με τις τέσσερις μεγάλες ποτηροθήκες είναι σταθερή και στη θέση της. Τα πλαϊνά του καθίσματος του οδηγού όμως έχουν υποστεί φθορά από τη χρήση, κάτι που συμβαίνει και με την υπόλοιπη επένδυσή του.
Ακόμα, η μονόχρωμη κόκκινη οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού και η έγχρωμη του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων έχουν διατηρήσει την ζωντάνια τους και δεν έχουν κάποιο καμένο pixel. Οι επιλεγμένες όμως ρυθμίσεις του συστήματος χάνονται ύστερα από λίγο, πράγμα που μάλλον δείχνει την ανάγκη για αναβάθμιση λογισμικού.
Στο αμάξωμα, οι μεντεσέδες στις πόρτες λειτουργούν στην εντέλεια και τις κρατούν ανοιχτές ακόμα και στην ανηφόρα. Το μαύρο χρώμα του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε έχει χάσει τη γυαλάδα του και «αράχνες» έχουν εμφανιστεί στο βερνίκι.
Ανάρτηση-Τροχοί
Η τέταρτη γενιά Astra είναι η τελευταία του μοντέλου όπου μπορούσε από το εργοστάσιο να εφοδιαστεί με τροχούς μέχρι 20” (η νεότερη μέχρι 17”), οπότε στα μοντέλα με τροχούς από 17” και πάνω βεβαιωθείτε ότι βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, τόσο οι ζάντες όσο και τα λάστιχα. Έχετε επίσης στο μυαλό, ότι όσο μεγαλύτερη η διάσταση τόσο μεγαλύτερο και το κόστος αλλαγής για τα λάστιχα.
Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Ο λεβιές ταχυτήτων του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε είναι σε άριστη κατάσταση, καθώς η λειτουργία του θυμίζει καινούργιο. Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι ακόμα μαλακό και αθόρυβο.
Το τιμόνι έχει σωστή υποβοήθηση και βάρος, ανεξαρτήτως ταχύτητας.
Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος 1.300άρης CDTi έχει στρωτή λειτουργία και κατανάλωση που επιτυγχάνει είναι εντυπωσιακά χαμηλή, παρά την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Στο ταξίδι όμως με 140+ km/h ακούγεται στην καμπίνα.
“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!”