Μεταχειρισμένο: Nissan Juke, 2010 έως 2020
Αρέσει - δεν αρέσει, η πρώτη γενιά του Nissan Juke κατάφερε να πραγματοποιήσει μεγάλη εμπορική επιτυχία και να δημιουργήσει τάση.
Το Nissan Juke παρουσιάστηκε το 2010, με την ιστορία για την ιαπωνική φίρμα να επαναλαμβάνεται με χαρακτηριστικό τρόπο. Δεν είχαν περάσει καλά καλά τρία χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Qashqai και έχοντας γλυκαθεί από την επιτυχία του συγκεκριμένου μοντέλου, παρουσίασε το μικρότερο Juke που βασίζεται σε σουπερμίνι πλατφόρμα. Με αυτό τον τρόπο, διαβλέποντας τις τάσεις της αυτοκίνησης, η Nissan φρόντισε να καθορίσει τις εξελίξεις με το νέο μικρό crossover.
Το Juke είναι σχεδιασμένο επί ευρωπαϊκού εδάφους, με το δικίνητο να κατασκευάζεται στην Ευρώπη και το τετρακίνητο στην Ιαπωνία. Αναμφίβολα, η εξωτερική εμφάνιση του μικρού Nissan προκάλεσε αίσθηση, μιας και δεν είχαμε ξαναδεί κάποιο παρόμοια σιλουέτα. Και είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που λες, ότι σχεδιάστηκε χωρίς συμβιβασμούς. Παρά το γεγονός ότι αισθητικά είναι επηρεασμένο από το πολυμορφικό Cube και το σπορ κουπέ 370Z της εποχής, το Juke καταφέρνει να έχει τον δικό του χαρακτήρα.
Η ίδια σχεδιαστική προσέγγιση έχει ακολουθηθεί και στο εσωτερικό. Ο πίνακας οργάνων έχει δύο μεγάλα κυκλικά καντράν, ενώ στην κεντρική κονσόλα την παράσταση κλέβει το σύστημα D-Mode. Πρόκειται για ένα σύστημα μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport και Eco. Το εντυπωσιακότερο όμως είναι πως οι διακόπτες του είναι οι ίδιοι με αυτούς του κλιματισμού, αφού αλλάζουν σήμανση αναλόγως λειτουργίας (κλιματισμός, D-Mode). Μειονέκτημά του όμως είναι η τοποθέτησή του χαμηλά που δυσχεραίνει την ανάγνωση.
Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά και κάποια, στα χαμηλά σημεία είναι μέτριας ποιότητας, ενώ υπήρχε και η επιλογή έγχρωμου γυαλιστερού πλαστικού για την κονσόλα δαπέδου, που θυμίζει ρεζερβουάρ μοτοσυκλέτας, και τα πάνελ των θυρών. Οι χώροι δεν είναι το δυνατό του σημείο και δύο ψηλοί πίσω θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα βρουν στον ουρανό της οπισθοκλινούς οροφής. Ούτε το πλάτος ενθουσιάζει, με τρεις πίσω να μην βολεύονται. Ο χώρος αποσκευών, μαζί με τον κρυφό χώρο, φτάνει τα 354 λίτρα και θα χωρέσει αρκετά μπαγκάζια.
Η γκάμα κινητήρων του Nissan Juke ξεκίνησε με δύο εκδόσεις κινητήρα βενζίνης και μία πετρελαίου. Η βασική έκδοση κινητήρα βενζίνης αφορά τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό των 1,6 λίτρων με απόδοση 117 ίππους και ακολουθεί ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 DIG-T των 190 ίππων που μπορεί να εφοδιαστεί και με σύστημα τετρακίνησης, αλλά πάντα σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο CVT. Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα έχουμε τον 1.5 dCi με απόδοση 110 ίππους. Με το facelift του 2014, η γκάμα απέκτησε τον 1.2 DIG-T με τους 115 ίππους, ενώ προστέθηκε και η έκδοση NISMO με τον 1.6 DIG-T των 218 ίππων στην δικίνητη έκδοση και 214 ίππους στην αυτόματη και τετρακίνητη βερσιόν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext
Οδηγώντας το μικρό ιαπωνικό crossover, η πρώτη εντύπωση είναι ιδιαίτερα θετική. Η ανάρτηση ελέγχει πειθαρχημένα το ελαφρώς σηκωμένο αμάξωμα και δεν επιτρέπει μεγάλη κλίση στις στροφές. Η άνεση που προσφέρει είναι απλώς καλή, με τα αμορτισέρ να μην ακούγονται στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Σε γενικές γραμμές, το Nissan Juke είναι ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με εποπτική και άνετη θέση οδήγησης. Μόνη παραφωνία αποτελεί η ορατότητα προς τα πίσω και διαγώνια, γι’ αυτό θα ήταν προτιμότερο να επιλέξετε ένα με αισθητήρες παρκαρίσματος.
Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2011), το Nissan Juke απέσπασε πέντε αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.
Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει αρκετές επιλογές από Nissan Juke και οπωσδήποτε θα βρείτε αυτό που σας ταιριάζει. Τα περισσότερα από αυτά είναι εφοδιασμένα με τον 1.5 dCi και ακολουθούν οι εκδόσεις με τους βασικούς βενζινοκινητήρες, 1.2 και 1.6. Όπως είναι λογικό, οι συγκεκριμένες εκδόσεις επιβαρύνονται με λογικά ετήσια πάγια έξοδα, με την πετρελαιοκίνητη έκδοση να καταναλώνει πραγματικά λίγο.
Τα διαστήματα service (μία φορά το χρόνο ή 20.000 km για το μικρό service και κάθε δύο χρόνια ή 40.000 km για το μεγάλο service) έχουν λογική συχνότητα και δεν ξεφεύγουν σε κόστος για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Πώς είναι σήμερα;
Το Nissan Juke που οδηγήσαμε ήταν πετρελαιοκίνητο με τον 1.5 dCi των 110 ίππων και τα 260 Nm, και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η άδεια αναφέρει πρώτη αγορά τον Φεβρουάριο του 2017, πράγμα που σημαίνει ότι πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση με τα σκουρόχρωμα πίσω φώτα και το βελτιωμένο μοντάρισμα των υλικών στην καμπίνα. Ο συνολικός χιλιομετρητής έγραφε κάτι λιγότερο από 25.000 km, που σημαίνει ότι ο πρώτος ιδιοκτήτης διήνυε κατά μέσο όρο 10.000 km το χρόνο.
Ο 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας καταγωγής Renault ταιριάζει αρκετά στον χαρακτήρα και στο μέγεθος του Juke, δείχνοντας ρωμαλέος. Συνδυάζεται με σύστημα stop/start που λειτουργεί υποδειγματικά, δεν καταναλώνει πολύ πετρέλαιο και όταν κυνηγάς τις επιδόσεις δεν κάνει έντονο θόρυβο. Ο λεβιές ταχυτήτων διαθέτει ακόμα την «εργοστασιακή» λειτουργία και το πεντάλ του συμπλέκτη είναι ακόμα αρκετά μαλακό. Παρόμοια, πολύ καλή αίσθηση είχε και το μεσαίο πεντάλ των φρένων. Τέλος, τα αμορτισέρ λειτουργούσαν σαν καινούρια, ήσυχα και αποτελεσματικά.
Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Η αγορά μεταχειρισμένου έχει αρκετές επιλογές σε Nissan Juke, τόσο από πλευράς επιπέδου εξοπλισμού όσο και από πλευράς έκδοσης κινητήρα. Όπως είναι λογικό, τα πρώτα αυτοκίνητα του 2010 είναι τα πιο προσιτά, με την τιμή να ξεκινά από τις 7.500 ευρώ. Όσοι όμως ψάχνεις κάτι πιο φρέσκο, με καλό εξοπλισμό και ενημερωμένο το βιβλίο συντήρησης, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι τιμή φτάνει τις € 15.000.
Τι πρέπει να προσέξω;
Οι αναφορές που υπάρχουν για την αξιοπιστία του Nissan Juke δεν είναι κορυφαίες, μιας και υπάρχουν κάμποσα σημεία που θα πρέπει να προσέξεις. Σε περίπτωση αγοράς κάποιου Juke με αυτόματο κιβώτιο CVT θα πρέπει να γνωρίζεις ότι το συγκεκριμένο κιβώτιο δεν είναι και το πιο αξιόπιστο, απαιτώντας σε περίπτωση δυσλειτουργίας ολική αντικατάσταση. Στα πετρελαιοκίνητα θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι το φίλτρο DPF είναι ακόμα σε καλή κατάσταση.
Τα άλλα σημεία που θα πρέπει να προσέξει ο αγοραστής είναι το σύστημα κλιματισμού και η σωστή λειτουργία όλων των διακοπτών. Ακόμα, να βεβαιωθεί για τη σωστή απόδοση των αμορτισέρ και των φρένων, καθώς και για την αθόρυβη λειτουργία τους. Τέλος, χρειάζεται να ελέγξει τις ταπετσαρίες σε όλες τις θέσεις, καθώς και τις χειρολαβές μέσα έξω για τυχόν ξεμονταρίσματα.
Αμάξωμα–Εσωτερικό
Τα πλαστικά της καμπίνας του Nissan Juke είναι μέτριας ποιότητας και τα προ-ανανέωσης μοντέλα είχαν και αντίστοιχου επιπέδου συναρμογή. Αυτό μεταφράζεται σε τριγμούς από το ταμπλό ή και ξεκούμπωμα κάποιων διακοπτών ή χειρολαβών. Η συναρμογή βελτιώθηκε σε μεγάλο βαθμό με την ανανέωση του 2014, αναβαθμίζοντας αρκετά την εικόνα του.
Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε με τα περίπου 25.000 km ήταν σαν καινούριο, με τη δερμάτινη επένδυση του τιμονιού να μην παρουσιάζει ακόμα γυαλάδες. Σε αντίστοιχη κατάσταση ήταν όλο το σαλόνι, με το piano black διακοσμητικό πλαστικό στην κεντρική κονσόλα να μην έχει ούτε μία γρατζουνιά. Οι επενδύσεις ήταν καθαρές, με την κατάσταση του πίσω καθίσματος να μαρτυρά ότι ο πρώτος ιδιοκτήτης δεν είχε οικογενειακές υποχρεώσεις.
Το ηχοσύστημα είναι παλιομοδίτικο, αλλά διαθέτει κάποιες βασικές λειτουργίες συνδεσιμότητας και η μικρή οθόνη δεν παρουσιάζει κάποιο ελάττωμα.
Το σκούρο χρώμα του αμαξώματος έχει διατηρήσει τη στιλπνότητά του και οι μεγάλοι βαμμένοι προφυλακτήρες δεν είχαν σημάδια από επαφές. Όλοι οι μεντεσέδες λειτουργούσαν σωστά και οι εξωτερικές χειρολαβές, ειδικά οι κρυφές πίσω, έχουν την ίδια λειτουργία με ενός καινούργιου. Ακόμα, επειδή πρόκειται για crossover χρειάζεται έλεγχος στα χαμηλά σημεία για χτυπήματα από πέτρες ή γδαρσίματα από θάμνους και κοντά δέντρα.
Ανάρτηση-Τροχοί
Το Nissan Juke που δοκιμάζουμε είχε τροχούς αλουμινίου 16” σε άριστη κατάσταση. Αυτό μεταφράζεται ως ένδειξη προσοχής από τον πρώτο του ιδιοκτήτη, τόσο στις μεγάλες λακκούβες όσο και στο παρκάρισμα. Και πάλι όμως θα πρέπει να βεβαιωθείτε για την καλή κατάσταση των ελαστικών.
Τα λίγα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε δεν έχουν επιβαρύνει τα αμορτισέρ. Και πάλι όμως θα πρέπει να επιβεβαιώσεις τη σωστή και αθόρυβη λειτουργία τους διότι μπορεί ο προηγούμενος ιδιοκτήτης να είχε γράψει κάμποσα εκτός δρόμου χιλιόμετρα.
Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το τιμόνι, που ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος, έχει διατηρήσει την αίσθησή του, είναι ελαφρύ για την πόλη και το βάρος του αυξάνεται ανάλογα με την ταχύτητα, με την υποβοήθησή του να μην ακούγεται.
Ο μοχλός ταχυτήτων έχει διατηρήσει τη μηχανική αίσθησή του, αλλά όσο είναι κρύες οι βαλβολίνες του κιβωτίου απαιτεί λίγη παραπάνω δύναμη. Ο συμπλέκτης με τη σειρά του, δείχνει να έχει μπόλικο ψωμί, με το πεντάλ να θυμίζει καινούριο.
Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος τουρμποντίζελ των 1,5 λίτρων έχει στρωτή λειτουργία, δεν παρουσιάζει έντονους κραδασμούς και παράλληλα δεν καταναλώνει μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Ακόμα, όταν κυνηγάς τις επιδόσεις δεν ανεβάζει αρκετά την κατανάλωση και δεν δυσανασχετεί στις υψηλές στροφές.
“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!”