Μεταχειρισμένο: Audi Q3, 2011 έως 2018

Μεταχειρισμένο: Audi Q3, 2011 έως 2018

Το Audi Q3 πρώτης γενιάς παραμένει ανταγωνιστικό, με εκδόσεις που συνδυάζουν δυνατές επιδόσεις με λογική κατανάλωση.

Η λέξη «μετρημένος» χρησιμοποιείται για να περιγράψει κάποιον συνεπή και τακτοποιημένο. Που ξέρει τι θέλει. Η ίδια όμως λέξη μπορεί να περιγράψει και το πολυτάλαντο Audi Q3. Κάποιοι θα πουν σίγουρα ότι οι μεγάλες δόσεις τάξης είναι βαρετές και αφαιρούν το αλατοπίπερο της ζωής. Αλλά για το Audi Q3 απλώς σημαίνει ότι κάνει πολλά πράγματα καλά.

Οδηγικά, η πρώτη γενιά Q3 θυμίζει περισσότερο ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ παρά ένα SUV. Η ρύθμιση της ανάρτησης και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι στον πίσω άξονα εξασφαλίζουν μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και υψηλού επιπέδου άνεση στις απλές εκδόσεις. Η πιο σφιχτή ανάρτηση των εκδόσεων S line περιορίζει την άνεση, αλλά αναδεικνύει ακόμα πιο τα πολύ τα δυναμικά του χαρακτηριστικά.

Στην γκάμα κινητήρων βρίσκουμε μόνο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, με το βασικό 1.4 TFSI που εμπλούτισε την γκάμα του μοντέλου το 2014, να εξασφαλίζει καλές για την κατηγορία επιδόσεις. Όσοι θέλουν τετρακίνηση θα πρέπει να καταφύγουν σε δίλιτρη έκδοση, είτε με κινητήρα TFSI είτε με TDI. Κύριο όμως χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεων κινητήρων είναι ο συνδυασμός δυνατών επιδόσεων με λογική κατανάλωση.

Στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι κλασικά για Audi. Τα υλικά που αποτελούν την απλή σχεδιαστικά καμπίνα είναι πολύ καλής ποιότητας και το μοντάρισμα αντίστοιχου επιπέδου. Τα συστήματα πολυμέσων έχουν κατανοητό λογισμικό και τα χειριστήρια αποτελούνται από μεγάλα πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα. Το βασικό ηχοσύστημα προσφέρει καλή συνδεσιμότητα, ενώ στην αγορά μεταχειρισμένου θα βρείτε και αυτοκίνητα με σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη και σκληρό δίσκο για να αποθηκεύετε τη μουσική σας. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους και το πορτμπαγκάζ των 460 lt θα βολέψει όλες τις αποσκευές. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες βοηθούν πολύ. Μόνη παραφωνία αποτελεί η ορατότητα προς τα πίσω, λόγω του μικρού τζαμιού.

Από πλευράς πρακτικότητας, το Audi Q3 στέκεται πολύ καλά απέναντι στο ανταγωνισμό, προσφέροντας πολλές και χρηστικές θήκες για τα μικροπράγματά σας.

Audi Q3 Used2Drive 1

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου χαρίζουν λογική κατανάλωση και συγκρατημένες εκπομπές CO2 που δεν επιβαρύνουν με μεγάλο κόστος τον ιδιοκτήτη του γερμανικού SUV. Οι εκδόσεις με τον 1.4 TFSI εξασφαλίζουν και λογικά πάγια έξοδα. Παράλληλα, με €100 για το service λαδιών και €170 για το γεγικό, το κόστος της περιοδικής συντήρησης δεν είναι παράλογο.

Πώς είναι σήμερα;
Το Audi Q3 1.4 TFSI 150 PS που δοκιμάζουμε είναι μοντέλο 2014 με κάτι παραπάνω
από 75.000 km. Αυτό μεταφράζεται σε λογική ετήσια χρήση για μοντέλο της κατηγορίας, αποτελώντας ένα καλό παράδειγμα του μοντέλου. Η χρήση του συγκεκριμένου Q3 δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή στο εσωτερικό του. Το μόνο σημείο που μαρτυρά την ηλικία του, πέρα από τον ολικό χιλιομετρητή, είναι τα πλευρικά τμήματα των εμπρός καθισμάτων που έχουν ελαφρώς ξεθωριάσει. Το πίσω κάθισμα, λόγω λιγότερης χρήσης, είναι σαν καινούριο. Κατά τα άλλα, τα πλαστικά που απαρτίζουν την καμπίνα δείχνουν σαν καινούρια και όλοι οι διακόπτες λειτουργούν υποδειγματικά και με ωραία αίσθηση. Στην ίδια πολύ καλή κατάσταση βρίσκεται η επένδυση του ουρανού και οι χειρολαβές των επιβατών, διατηρώντας τη slow motion λειτουργία τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Οδηγώντας το συγκεκριμένο Audi Q3, θα αντιληφθείς τα χιλιόμετρα που κουβαλά από το αντίσταση του πεντάλ του συμπλέκτη και το μικρό τριγμό που παρουσιάζει ο λεβιές ταχυτήτων στις αλλαγές σχέσεων. Κατά τα άλλα, η ανάρτηση έχει διατηρήσει την πολύ καλή λειτουργία της, ακόμα και σε ταλαιπωρημένο οδόστρωμα ή ελαφρύ χωματόδρομο, ελέγχοντας σωστά το αμάξωμα του Q3. Στο ταξίδι παρουσιάζει ένα πολύ καλό πρόσωπο, σαν καινούριο, με τις τσιμούχες στο πλαίσιο των θυρών να έχουν διατηρήσει τις μονωτικές ιδιότητές τους.

Audi Q3 Used2Drive 2

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Το Audi Q3 είχε καλή εμπορική πορεία στη χώρα μας και όπως είναι ευκόλως κατανοητό, οι πιο περιζήτητες εκδόσεις για αυτούς που δεν θέλουν τετρακίνηση, είναι αυτές με τον 1.4 TFSI.

Υπάρχουν πολλές εκδόσεις εξοπλισμού στην αγορά μεταχειρισμένου και η τιμή ξεκινά από τις €14.500 για ένα από τα πρώτα μοντέλα με δίλιτρο μοτέρ βενζίνης. Η τιμή για τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις με τον 1.4 ξεκινούν από τις €17.500.
Τι πρέπει να προσέξω;

Τα στοιχεία που έχουμε μαζέψει για το Audi Q3, και πιο συγκεκριμένα για την έκδοση κινητήρα με τον 1.4 TFSI 150 PS που δοκιμάζουμε, τη συχνότερη βλάβη παρουσιάζει το αυτόματο κιβώτιο S tronic και ακολουθεί η τουρμπίνα. Πέρα όμως από αυτά, το Audi Q3 1.4 TFSI θέλει προσοχή με την κατανάλωση λιπαντικού, καθώς και με το ηλεκτρικό κύκλωμά του.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Όλα τα πλαστικά της καμπίνας δείχνουν σαν καινούρια, στοιχείο που αναδεικνύει την καλή γήρανσή τους και ότι αντιστέκονται σθεναρά και στις γρατζουνιές. Τα μόνα ψεγάδια στο αυτοκίνητο της δοκιμής είναι ένας μικρός τριγμός που ακούγεται από το ταμπλό (στην πλευρά του συνοδηγού) και ένας ακόμα από το πάνελ της πόρτας του συνοδηγού. Και οι δύο εμφανίζονται στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Το αμάξωμα και η βαφή δείχνουν σε πολύ καλή κατάσταση, με το χρώμα να αποδεικνύεται ανθεκτικό στα γδαρσίματα και στο θάμπωμα, ενώ σε παρόμοια καλή κατάσταση είναι και τα πλαστικά των φώτων εμπρός και πίσω.

Audi Q3 Used2Drive 3

Ανάρτηση-Τροχοί
Η ανάρτηση του Audi Q3 που δοκιμάζουμε λειτουργεί πολύ καλά σε συνεχόμενες ανωμαλίες και προσφέρει καλό έλεγχο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, καλό θα είναι να ρίξετε μια ματιά στα αμορτισέρ για να βεβαιωθείτε για τη σωστή συνολική κατάστασή τους.

Επιπλέον, αρκετές εκδόσεις του Audi Q3 φορούσαν τροχούς μεγάλων διαστάσεων, οπότε βεβαιωθείτε ότι οι ζάντες δεν έχουν χτυπήματα και τα λάστιχα καρούμπαλα στο –χαμηλό- προφίλ τους.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Το υποβοηθούμενο τιμόνι δεν παρουσιάζει προβλήματα και δεν θα αλλάξει την αίσθησή του με την πάροδο του χρόνου. Η μετάδοση όμως παρουσιάζει ένα μικρό θόρυβο όταν ρολάρεις στον ανοιχτό δρόμο χωρίς γκάζι.

Κινητήρας
Ο χώρος του κινητήρα παρουσιάζει πολύ καλή εικόνα και το αμορτισέρ που το συγκρατεί λειτουργεί υποδειγματικά. Ο 1.4 TSI 150 PS με 75.000+ km δείχνει πρόθυμος να ανεβάσει στροφές και έχει διατηρήσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του. Ακόμα, το σύστημα stop/start της συγκεκριμένης έκδοσης κινητήρα έχει σωστή λειτουργία.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube