Mercedes-Benz 170H, το πρώτο «Σκαθάρι» δεν ήταν της VW
To Mercedes-Benz 170H αποτελεί το πρώτο μοντέλο με τον κινητήρα πίσω. Πριν παρουσιαστεί το «Σκαθάρι» της VW. Και μάλιστα πωλείται!
Πριν το αγαπημένο Volkswagen Beetle βγει από τη γραμμή συναρμολόγησης και γίνει διάσημο σε όλο τον πλανήτη, μια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία πήρε την απόφαση να κυκλοφορήσει κόμπακτ μοντέλα με τον κινητήρα πίσω. Ο λόγος για το Mercedes-Benz 170H, το «Σκαθάρι» με το αστέρι.
Πίσω στη δεκαετία του 1930, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε καθιερωθεί από καιρό ως σημαντικός παίκτης στην ανώτερη κατηγορία. Αλλά η παγκόσμια οικονομική ύφεση εκείνης της περιόδου έδειξε ότι τα μικρότερα, πιο προσιτά αυτοκίνητα θα είχαν μεγαλύτερη ζήτηση. Έτσι προέκυψε το Mercedes-Benz 170H Mercedes, «ένα μοντέλο που πάντρευε τα χαρακτηριστικά οδήγησης της μεγάλης κατηγορίας με το χαμηλό κόστος χρήσης της μικρής».
Άλλο «Σκαθάρι» έχει τη φήμη και τις πωλήσεις κι άλλο τη χρονική πρωτοκαθεδρία
Με στόχο τη δημιουργία ενός προσιτού αυτοκινήτου για τις μάζες, η Mercedes-Benz παρουσίασε την πισωμήχανη Typ 130. Εμπνεύστηκε από τα αεροδυναμικά σχέδια του Edmund Rumpler για το Rumpler Tropfenwagen του 1921 και βασίστηκε στην πλατφόρμα W23. Κινούνταν από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1,3 lt με πλευρικές βαλβίδες που απέδιδε 26 ίππους στις 3.400 rpm και χάριζε τελική ταχύτητα 92 km/h. Ήταν υδρόψυκτος και συνδυαζόταν με κιβώτιο τριών ταχυτήτων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Tροχόσπιτο Volkswagen Beetle ξεχειλίζει από χαρακτήρα
Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Βερολίνου το 1934 κι έγινε το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που είχε κινητήρα και κίνηση πίσω. Αν κι αρχικά αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό, ο σχεδιασμός είχε τα μειονεκτήματά του, ειδικά αναφορικά με την οδική συμπεριφορά. Ως αποτέλεσμα, η Typ 130 αντικαταστάθηκε από τη Mercedes-Benz 170H, με το H να σημαίνει «heckmotor» ή «πισωμήχανη» στα γερμανικά, για να ξεχωρίζει από την 170V που είχε τον κινητήρα εμπρός.
Η Mercedes-Benz 170H, που παρήχθη από το 1935 έως το 1939, ενσωμάτωσε διάφορες βελτιώσεις που αποσκοπούσαν στην αύξηση της ισχύος, στη βελτίωση του κρατήματος και της αεροδυναμικής. Το νέο κόμπακτ πισωμήχανο μοντέλο κινούνταν από 4κύλινδρο κινητήρα 1.697 cc με ισχύ 38 ίππων, που του επέτρεπε να φτάνει τα 115 km/h. Νούμερα που σήμερα δεν κάνουν εντύπωση, αλλά είχαν ενδιαφέρον για την εποχή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz 280 SE Cabriolet, αμόλυντη δεσποινίς, ετών 53!
Η 170H επωφελήθηκε επίσης από προηγμένη μηχανική. Με ανεξάρτητη ανάρτηση και ταμπούρα σε όλους τους τροχούς, καθώς και 4άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Ωστόσο, παρά τις καινοτομίες, το «Σκαθάρι» της Merc δεν πούλησε καλά. Ήταν ακριβότερο από την μπροστομήχανη 170V, είχε χειρότερο κράτημα, μικρότερο χώρο αποσκευών κι υστερούσε σε εμφάνιση σε σχέση με τα κλασικά μοντέλα της Mercedes-Benz με τον κινητήρα μπροστά.
Όταν το Volkswagen Type 1 έκανε την εμφάνισή του, η 170H σταματούσε να παράγεται. Κι ενώ το «Σκαθάρι» πούλησε συνολικά 10άδες εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο, μόνο 1.507 170H κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1935 και του 1939. Πρόκειται για ένα σημαντικό, αν και πολύ υποτιμημένο, τμήμα της ιστορίας της Mercedes-Benz. Έτσι, όταν μια τέτοια σπάνια αντίκα προσφέρεται προς πώληση, προσελκύει μεγάλη προσοχή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτή είναι πρώτη 8κύλινδρη Mercedes-Benz της Ιστορίας
Μπορεί να μην τη γνωρίζει το ευρύ κοινό, αλλά οι συλλέκτες τρίβουν τα χέρια τους. Αν σου τρέχουν κι εσένα τα σάλια και δεν ξέρεις τι να ζητήσεις από τον Άη Βασίλη, η εξαιρετική Mercedes-Benz 170H του 1937 που βλέπεις εδώ πωλείται προς €64.900. Προλαβαίνεις να του γράψεις.