To Mazda MX-5 αποκτά «plug and play» ηλεκτρική μετατροπή
Παρά την μπαταρία των 42 kWh, το ηλεκτρικό Mazda MX-5 πρώτης γενιάς παραμένει ελαφρύτερο από ένα καινούργιο Miata RF.
Οι ιδιοκτήτες της πρώτης γενιάς Mazda MX-5 συχνά αναζητούν μια αύξηση της ισχύος και της ροπής. Έτσι, έχουμε δει 4πετάλουδες εισαγωγές, τούρμπο, κομπρέσορες και βέβαια μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες.
Αλλά τώρα μια βρετανική εταιρεία προσφέρει μία ακόμα εναλλακτική, «πράσινη» κι οικολογική. Πρόκειται για ένα «plug and play» κιτ για τα κλασικά πλέον Mazda MX-5. Η Electrogenic κατασκευάζει αντίστοιχα EV πακέτα για την αυθεντική σειρά των Land Rover Defender, τα κλασικά Mini, τις παλιές Porsche 911, αλλά και την Jaguar E-type. Μέχρι και για το DeLorean DMC-12.
Με 310 Nm, το ηλεκτρικό Miata θα είναι η χαρά της πάντας. Αλλά θα το γεμίζεις στον ταχυφορτιστή. Σου πάει η καρδιά;
Η εταιρεία από την Οξφόρδη έγινε διάσημη όταν ο σταρ του κινηματογράφου Jason Momoa τής ζήτησε να εξηλεκτρίσει μια Rolls Royce Phantom II του 1929. Όπως και τα άλλα EV κιτ της εταιρείας, το πακέτο για το Miata έχει σχεδιαστεί για να είναι σχετικά απλό στην εγκατάσταση, χωρίς να απαιτείται κοπή στο αμάξωμα ή πατέντες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Teslarossa, μια 3θέσια ηλεκτρική Ferrari Testarossa!
Η Electrogenic ισχυρίζεται ότι ένας ικανός μηχανικός μπορεί να ολοκληρώσει τη μετατροπή σε λίγες μόνο ημέρες. Κι ότι το κιτ είναι επίσης πλήρως αναστρέψιμο σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης αλλάξει γνώμη.
Εκεί που το κλασικό μοντέλο απέδιδε 116 ίππους — ή 90 στο Mk1,5 — πλέον καρπώνεται 163 ίππους. Η δε ροπή απογειώνεται από τα 136 Nm στα 310! Έτσι, ενώ το εργοστασιακό μοντέλο απαιτούσε πάνω από 8,5” για το 0-100, πλέον βρίσκεται στα 6άρια. Μερικοί δυνητικοί αγοραστές μπορεί επίσης να αποθαρρύνονται από την απώλεια της χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων των ηλεκτρικών, σήμα κατατεθέν για το υπέροχο Miata. Αλλά η Electrogenic μπορεί να συνδυάσει τη χειροκίνητη μετάδοση με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, οπότε ας μην ανησυχούν για αυτό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Electrogenic έφτιαξε ηλεκτρικό Kia Pride του 1996, που χρειάζεται 8” για το 0-100
Η τελική ταχύτητα των 185 km/h είναι λιγότερο εντυπωσιακή, αφού είναι ίδια με του βενζινοκίνητου των 1,6 lt. Αλλά ένα Miata δεν ήταν ποτέ το κατάλληλο μοντέλο για να κινείσαι με υψηλές ταχύτητες. Άσε που με 42 kWh μπαταρία, αν το παρακάνεις στην Autobahn, δεν θα πας και πολύ μακριά. Το MX-5 πάντα έλαμπε στις στροφές και με 310 άμεσα αποδιδόμενα Nm, θα πρέπει να «γυρίζει» με τη σκέψη.
Φυσικά υπάρχει ποινή βάρους, αλλά οι Βρετανοί λένε ότι η κατανομή βάρους παραμένει ιδανική. Και με τη ζυγαριά να σταματά στα 1.100 kg, το ηλεκτρικό Mazda MX-5 παραμένει 12 kg ελαφρύτερο από ένα Miata RF του 2025. Η αυτονομία που ανακοινώνουν είναι της τάξεως των 150 μιλίων (240 km), αλλά υποστηρίζουν ότι αφορά «πραγματικές συνθήκες» κι όχι μια εργαστηριακή μέτρηση που δεν επαληθεύεται στην καθημερινότητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mazda MX-5 ανεβάζει 13.000 rpm με μοτέρ CBR1000RR [video]
Όπως συμβαίνει με όλες τις EV μετατροπές, δεν είναι φθηνή. Η Electrogenic απέφυγε να ανακοινώσει την τιμολόγηση, προτιμά φαίνεται να κάνει πρώτα εντύπωση χωρίς να τη σπιλώσει με μια υψηλή τιμή. Από αντίστοιχες δουλειές της όμως σε άλλα μοντέλα, εικάζουμε ότι θα βρίσκεται πάνω από τα €20.000 κι αυτά είναι πολλά χρήματα για ένα κλασικό Miata. Πολύ πιο δυσκολοχώνευτα σε σχέση με μια αερόψυκτη 911, που ήδη κοστίζει 6ψήφιο νούμερο.