VW: Τσεκούρι στο Phaeton
H παραγωγή της ναυαρχίδας της VW θα σταματήσει στο πρότυπο εργοστάσιο της Δρέσδης, λόγω αλλαγής της στρατηγικής της εταιρείας.
Η VW είχε ανακοινώσει από τον Οκτώβριο ότι θα σταματούσε την παραγωγή του κορυφαίου της πολυτελούς μοντέλου, που κατασκευάζεται σε ένα μικρό, πρότυπο εργοστάσιο με γυάλινους τοίχους, στην πρωτεύουσα του κρατιδίου της Σαξονίας.
Το Phaeton, αγαπημένο «παιδί» του πρώην προέδρου Ferdinand Piëch, λέγεται ότι κόστισε 1,1 δισ. ευρώ για να εξελιχτεί και ποτέ δεν έπιασε τους στόχους πωλήσεων που είχαν τεθεί γι’ αυτό, από τότε που παρουσιάστηκε το 2002.
Η παραγωγή του Phaeton, που συναρμολογείται από 300 από τους συνολικά 500 εργάτες του εργοστασίου της Δρέσδης, θα σταματήσει προς τα τέλη Μαρτίου. Το εργοστάσιο, που είναι το μικρότερο από τα 10 της VW στη Γερμανία, θα υποστεί στη συνέχεια μετατροπές για να ετοιμαστεί για την παραγωγή του επόμενου, αμιγώς ηλεκτροκίνητου Phaeton, κατά το 2019.
«Η παραγωγή στη Δρέσδη θα διακοπεί κατά τη διάρκεια της μετασκευής», δήλωσε χθες ο Jens Rothe, επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της VW στη Σαξονία. Και πρόσθεσε ότι στο εργοστάσιο θα ανατεθεί ένα νέο προϊόν όταν ξανανοίξει, ώστε «να διασφαλιστεί πως οι μελλοντικές θέσεις εργασίας θα είναι στο σημερινό επίπεδο».
Η VW έχει δηλώσει ότι θα αυξήσει την γκάμα της σε υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα μετά την υπόθεση με τις δοκιμές καυσαερίων στις ΗΠΑ, η οποία θεωρείται ότι αμαύρωσε όλη τη βιομηχανία ντίζελ αυτοκινήτων.
Χθες η VW ανακοίνωσε επίσης ότι, όπως είχε προγραμματιστεί, θα ξεκινήσει στα τέλη Ιανουαρίου τις μετατροπές σε εκατομμύρια ντίζελ αυτοκίνητα, ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές καυσαερίων. Το σχέδιο προβλέπει την ανάκληση 8,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων από όλες τις χώρες τις ΕΕ, μεταξύ των οποίων 2,4 εκατ. από τη Γερμανία.
Οι αναλυτές περίμεναν εδώ και καιρό να γίνουν περικοπές στη Δρέσδη, όπου η παραγωγή του Phaeton είχε πέσει στα 8 μόλις αυτοκίνητα την ημέρα, λόγω χαμηλής ζήτησης. Οι χώροι παραγωγής του εργοστασίου έχουν όλοι παρκέ στο δάπεδο, και οι εργάτες φορούν άσπρες φόρμες και άσπρα γάντια, συναρμολογώντας τα αυτοκίνητα στο χέρι.
Η διακοπή της παραγωγής, που ανακοινώθηκε σε συγκέντρωση του προσωπικού, δένει με τα σχέδια της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας να κόψει το 2016 κάπου 600 προσωρινές θέσεις εργασίας σε άλλο της εργοστάσιο στη Σαξονία, στο Zwickau.
O Rothe είπε ότι το προσωπικό στη Δρέσδη που θα επηρεαστεί από τη διακοπή παραγωγής, θα πρέπει να μετακινείται καθημερινά στο Zwickau, 120 km μακριά, όπου κατασκευάζονται Golf και Passat.
Οι συνδικαλιστές της Porsche είναι σε συζητήσεις με τη διοίκηση της εταιρείας για την προσφορά εργασίας σε κάποιους από τους προσωρινούς εργαζομένους που θα απολυθούν από το Zwickau.
[Πηγή: Automotive News Europe]