Συνεχίζεται η κατρακύλα της Maserati, στο -60% οι πωλήσεις της
Τέλος δεν έχει η καθοδική πορεία των πωλήσεων της Maserati κι όλοι ψάχνουν να βρουν «τις πταίει».
Πριν τρεις και κάτι μήνες, ο Carlos Tavares «άδειασε» τη Maserati, αναφέροντας ότι «όποια φίρμα δεν είναι κερδοφόρα, θα πωλείται ή θα καταργείται». Έσπευσαν βέβαια να ξεκαθαρίσουν ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί, αλλά είναι ενδεικτικό ότι τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά για την Τρίαινα.
Η ανακοίνωση των πωλήσεων του τρίτου 3μήνου της χρονιάς δείχνει ότι η καθοδική πορεία συνεχίζεται. Η Maserati σημειώνει μείωση πωλήσεων της τάξεως του 60% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Αν εξετάσουμε τα νούμερα από την αρχή της χρονιάς, η πτώση σε σχέση με τους πρώτους εννιά μήνες του 2023 είναι στο 58,3% και κόστισε ήδη στον Davide Grasso τη θέση του ως CEO στην ιστορική ιταλική φίρμα.
Πρώτα έφταιγε το μάρκετινγκ, τώρα το κόστος, αύριο θα φταίει ο Χατζηπετρής! Κι η κατηφόρα συνεχίζεται!
Τον Σεπτέμβρη που μας πέρασε, ο Carlos Tavares κατηγορούσε το μάρκετινγκ για το πρόβλημα. «Με τη Maserati, έχουμε τα σωστά αυτοκίνητα και τις κατάλληλες τεχνολογίες. Έχουμε βελτιώσει πολύ την ποιότητά τους αλλά τώρα πρέπει να δουλέψουμε στο μάρκετινγκ».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Stellantis, το ιταλικό κοινοβούλιο ξετίναξε τον Carlos Tavares
Τώρα που καθαίρεσε τον Grasso, σε ποιον θα ρίξει την ευθύνη; Το νέο στοίχημα είναι να προσπαθήσει να «προσαρμόσει το κόστος» σε μια προσπάθεια να σταματήσει την αιμορραγία. Η μείωση του κόστους έχει γίνει βασικός άξονας στο σχέδιο ανάκαμψης της Maserati.
«Οι ταξινομήσιες της Maserati παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες από έτος σε έτος, ενώ το 2024 παρουσιάστηκαν ορισμένα σημαντικά νέα προϊόντα, ιδιαίτερα EV εκδόσεις των SUV και των πολυτελών κουπέ», αναφέρει δήλωση του Ομίλου Stellantis.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Stellantis, στον Καιάδα όποια μάρκα δεν φέρνει χρήματα
«Η Maserati θα πορευτεί με ένα σημαντικά μειωμένο χαρτοφυλάκιο βραχυπρόθεσμα, αφού τρία μοντέλα σταμάτησαν να παράγονται στα τέλη του 2023. Ως εκ τούτου, η κύρια εστίαση θα είναι η εξισορρόπηση του κόστους για την επαναφορά της κερδοφορίας».
Δεν είναι ο μόνος πονοκέφαλος του Ομίλου αυτή την εποχή. Ο CEO της βρίσκεται σε μετωπική κυβέρνηση με την ιταλική κυβέρνηση, με συνδικάτα εργαζομένων στις ΗΠΑ, τη στιγμή που οι συνολικές πωλήσεις το τρίτο 3μηνο μειώθηκαν κατά 20%.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Stellantis, σφίγγουμε το ζωνάρι και λέμε όχι στη συγχώνευση
Για ένα πράγμα μπορεί να κοιμάται ήσυχος ο Tavares: Ότι το συμβόλαιό του δεν θα ανανεωθεί πέραν του 2026, οπότε το «μαρτύριο» τελειώσει επί προσωπικού. Μήπως όμως θα παραδώσει «καμένη γη»;