VW: Κίνδυνος για μέχρι και δύο εκατομμύρια αγωγές στη Γερμανία
H VW θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κατηγορίες από δύο εκατομμύρια Γερμανούς ιδιοκτήτες ντίζελ ύστερα από αλλαγή νόμου.
Περίπου δύο εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ντίζελ στη Γερμανία θα μπορούσαν να καταφύγουν στη Δικαιοσύνη με αγωγές κατηγορίας, προκειμένου να ζητήσουν αποζημίωση από τη Volkswagen, δήλωσε χθες, Τετάρτη, η υπουργός Δικαιοσύνης Katarina Barley.
Το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε εχθές σχέδιο νόμου που ανοίγει το δρόμο για ένδικη δράση κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία το 2015 παραδέχτηκε ότι είχε χρησιμοποιήσει παράνομο λογισμικό για να εξαπατήσει τις δοκιμές εκπομπών των κινητήρων ντίζελ στις ΗΠΑ.
Το νομοσχέδιο αποσκοπεί στο να διευκολύνει τους πολίτες να συμμετάσχουν σε μια νόμιμη δοκιμαστική υπόθεση, αποφεύγοντας έτσι το υψηλό κόστος στο οποίο θα εξαναγκάζονταν αν ασκούσαν ένδικα μέσα. Να σημειώσουμε ότι μόνο ορισμένες ενώσεις έχουν δικαίωμα προσφυγής.
«Υπάρχουν εκτιμήσεις ότι περίπου δύο εκατομμύρια ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτή τη νομική ενέργεια», δήλωσε η Barley.
H Γερμανίδα υπουργός Δικαιοσύνης, Katarina Barley
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με παράνομο λογισμικό επιτρέπεται να διεκδικήσουν αποζημίωση μόνο μέχρι το τέλος του 2018, επομένως η κυβέρνηση συνασπισμού της καγκελαρίου Angela Merkel θέλει να διασφαλίσει ότι ο νόμος θα τεθεί σε ισχύ το αργότερο τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους.
«Κάνουμε αυτό το είδος αγωγής γνωστό τώρα, για να πληροφορηθούν οι κάτοχοι των αυτοκινήτων ντίζελ που έχουν επηρεαστεί, ότι έχουν ένα σχετικά σύντομο “παράθυρο” για να παρουσιάσουν τις απαιτήσεις τους στο δικαστήριο», δήλωσε η Barley. Η υπουργός περιβάλλοντος Svenja Schulze δήλωσε: «Πρόκειται για ένα σημαντικό εργαλείο, ειδικά για τους πληγέντες ιδιοκτήτες ντίζελ στην περίπτωση της Volkswagen».
Η Volkswagen είπε ότι το σχέδιο νόμου δεν άλλαξε το γεγονός ότι πιστεύει ότι οι ισχυρισμοί εναντίον της στη Γερμανία είναι αδικαιολόγητοι και ότι αναμένει ότι στη συντριπτική πλειονότητά τους να απορριφθούν.
Ο Klaus Müller, επικεφαλής της ομοσπονδιακής ένωσης οργανώσεων προστασίας των καταναλωτών, δήλωσε ότι το σκάνδαλο Volkswagen ήταν «μόνο η κορυφή του παγόβουνου». Και ότι το σχέδιο νόμου θα μπορούσε να βοηθήσει τους καταναλωτές να κάνουν χρήση των δικαιωμάτων τους και σε πολλούς άλλους τομείς.
[Πηγή Reuters]