VW Group: Πέφτουν οι πωλήσεις, ανεβαίνουν τα κέρδη
Πώς τα SUV με το υψηλό περιθώριο κέρδους που προσφέρουν σώζουν τα ταμεία.
Ο όμιλος Volkswagen ανέφερε ότι τα λειτουργικά κέρδη του δεύτερου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 30%, παρά τις χαμηλότερες πωλήσεις οχημάτων. Αυτό χάρη στη βοήθεια των SUV, μιας κατηγορίας της οποίας οι πωλήσεις συνεχώς αυξάνονται και η οποία προσφέρει υψηλότερα περιθώρια κέρδους, αλλά και των αυξανόμενων πωλήσεων που σημείωσε τόσο η Porsche όσο και η Skoda.
Συγκεκριμένα, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν στα € 5,13 δισ. έναντι € 3,94 δισ. του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος πέρυσι, ενώ οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,8%.
Η VW επανέλαβε ότι αναμένει ότι οι παραδόσεις οχημάτων το 2019 θα υπερβούν αυτές του 2018 και ότι τα έσοδα από τα τμήματα των επιβατικών αυτοκινήτων και των εμπορικών οχημάτων θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 5%.
Η αύξηση που αναμένει η εταιρεία στην λειτουργική απόδοση των πωλήσεων από την κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων είναι μεταξύ 6,5% και 7,5%, με τον οικονομικό διευθυντή Frank Witter να δηλώνει ότι μέχρι το 2020, το 40% των συνολικών πωλήσεων θα ανήκει στην κατηγορία των SUV.
«Τα SUV αποτελούσε το 25% των συνολικών πωλήσεων πέρυσι και τώρα είναι 35%. Μέχρι το 2020 πιθανότατα θα φτάσουμε στο 40%» δήλωσε ο Witter.
Το πρώτο εξάμηνο, η λειτουργική απόδοση της VW Group στις πωλήσεις αυξήθηκε σε 7,2%, από 6,8% την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Αντίθετα, η αντίπαλη ομάδα PSA την Τετάρτη δήλωσε ότι είχε παραδώσει λειτουργικό περιθώριο 8,7% το πρώτο εξάμηνο.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις των brands που απαρτίζουν το group, οι επιδόσεις έχουν ως εξής:
Volkswagen: Το πρώτο εξάμηνο το λειτουργικό κέρδος αυξήθηκε σε € 2,3 δισ. από 2,1 δισ. σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, εξαιτίας του νέου μίγματος στις πωλήσεις των προϊόντων της μάρκας.
Audi: Τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν στα €2,3 δισ. από τα € 2,8 δισ. Αιτία οι χαμηλότεροι όγκοι πωλήσεων WLTP και οι υψηλότερες επενδύσει για εξέλιξη νέων τεχνολογιών.
Skoda: Αύξηση λειτουργικών κερδών κατά € 3 εκατ. (στα €824 εκατ.), λόγω υψηλότερων πωλήσεων που αντιστάθμισαν τις αρνητικές επιπτώσεις της συναλλαγματικής ισοτιμίας και τις αυξήσεις του κόστους.
SEAT: Αύξηση κατά 1,9% στα € 216 εκατ.. Εδώ οι αρνητικές επιπτώσεις της αύξησης του κόστους αντισταθμίστηκαν από το μίγμα των προϊόντων που προσέφερε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Bentley: Επιστροφή σε ένα λειτουργικό κέρδος €57 εκατ. σε σχέση με τις απώλειες των € 80 εκατ. που είχε καταγράψει πέρυσι. Αιτία οι υψηλές πωλήσεις οχημάτων, η εξοικονόμηση κόστους, καθώς και οι θετικές τάσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών.
Porsche: Τα λειτουργικά κέρδη της Porsche αυξήθηκαν κατά 2,5% στα € 2,1 δισ, κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων της εταιρείας.