VW Group: Μείωση κερδών κατά 19% το τρίτο τρίμηνο του 2018
Βασική αιτία η πτώση των πωλήσεων λόγω του WLTP.
Το VW Group ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2018 με βάση τα οποία τα κέρδη του εμφάνισαν μείωση της τάξης του 19%.
Σαν βασική αιτία κατονομάστηκε η πτώση των πωλήσεων που προέκυψε από την ανάγκη προσαρμογής στους νέους κανονισμούς μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων του περίφημου πλέον WLTP. Η διαδικασία προσαρμογής οδήγησε σε μείωση των παραδόσεων καινούργιων αυτοκινήτων της τάξης του 3,6% στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, καθώς πολλά μοντέλα δεν ήταν διαθέσιμα.
Η VW αναμένει αύξηση των εσόδων κατά 5% φέτος σε συνάρτηση με "μέτρια" υψηλότερες παραδόσεις σε σχέση με το περυσινό ρεκόρ των 10,7 εκατομμυρίων οχημάτων.
Ωστόσο έχοντας να αντιμετωπίσει κάποια «ειδικά στοιχεία», όπως το πρόστιμο των 800 εκατομμυρίων ευρώ σε VW και Audi στη Γερμανία λόγω του dieselgate, το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο θα μειωθεί ελαφρώς.
Με βάση αυτό ο συνολικός δυνητικός αντίκτυπος στα κέρδη θα μπορούσε να υπερβεί το 1 δις ευρώ.
Ωστόσο, αυτός που «έσωσε την παρτίδα» ήταν η Porsche, καθώς τα αποτελέσματα της μάρκας διεθνώς ήταν πολύ καλά και λειτούργησαν ως αντίβαρο τόσο στα όχι και τόσο καλά αποτελέσματα του υπόλοιπου Group, όσο και στις επιπτώσεις από τον εμπορικό πόλεμο που μαίνεται στην Κίνα.
«Εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε μείζονες προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσουμε εμείς και ολόκληρος ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο CEO της VW Group, Herbert Diess, σε δελτίο τύπου την Τρίτη.
«Αγωνιζόμαστε για κάθε πελάτη», δήλωσε με τη σειρά του ο διευθύνων σύμβουλος Frank Witter σε συνέντευξή του στην τηλεόραση Bloomberg. Μετά από έναν αδύναμο Οκτώβριο στην Ευρώπη, οι πωλήσεις θα πρέπει να βελτιωθούν κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου, ενώ το δεύτερο εξάμηνο του έτους εξελίσσεται «όπως ακριβώς αναμενόταν».
Ο αναλυτής της Metzler, Juergen Pieper, δήλωσε πως το γεγονός ότι η VW δεν χρειάζεται να αλλάξει τις προβλέψεις της, την κάνει πιο ισχυρή από ότι οι περισσότεροι ανταγωνιστές της, δηλαδή την Daimler και την BMW.