VW Group και FCA αντιμέτωπες με συνολικό πρόστιμο € 2,57 δισ.
Τι αναφέρει μελέτη σε σχέση με τα αυστηρά όριο εκπομπών ρύπων που έχει θέσει η ΕΕ για το 2021.
Ο όμιλος Volkswagen και η Fiat Chrysler Automobiles είναι αντιμέτωπες με ένα υπέρογκο πρόστιμο συνολικού ύψους € 2,57 δισ. αν δεν μπορέσουν να συμμορφωθούν με τους στόχους των εκπομπών ρύπων που έχει θέσει η ΕΕ για το 2021. Συγκεκριμένα το VW Group απειλείται με πρόστιμο € 1,83 δισ. και η FCA με € 746 εκατ.
Αυτά αναφέρει μελέτη της εταιρείας AlixPartners που είναι μια εταιρεία συμβούλων και η οποία δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη 26 Ιουνίου. Η μελέτη αναλύει πόσο δύσκολο είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες να φτάσουν να πληρούν τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τη μείωση των μέσων εκπομπών του στόλου για τα επιβατικά αυτοκίνητα στα 95 gr CO2/km έως το 2021.
Οι AlixPartners προβλέπουν το μέγεθος των ενδεχόμενων κυρώσεων με βάση τα επίπεδα εκπομπών οχημάτων που αναφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο τέλος του 2017. Από τότε, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μειώσει τις εκπομπές CO2 μέσω των υψηλότερων πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Το VW Group δήλωσε ότι σκοπεύει να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, ενώ η FCA δήλωσε ότι θα ακολουθήσει τη φθηνότερη επιλογή συμμόρφωσης με τους κανόνες, ένα βήμα που μπορεί να περιλαμβάνει και την καταβολή προστίμων.
Η Volvo και η Toyota είναι οι μόνες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν αντιμετωπίζουν ποινές.
Το VW Group αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόστιμο, επειδή είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης με μερίδιο αγοράς στο 24,3%, σύμφωνα με την ACEA. Για να φτάσει η VW τον επιθυμητό μέσο όρο εκπομπών ρύπων, σχεδιάζει να παράγει μαζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το επόμενο έτος.
«Αν κατασκευάσετε βαρύτερα αυτοκίνητα και έχετε μεγάλο μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκινητήρων, θα πρέπει να κάνετε και κάποιες άλλες αντισταθμιστικές ενέργειες αν θέλετε να μετριάσετε τις πιθανές ποινές», προέτρεψε ο Elmar Kades, διευθύνων σύμβουλος της AlixPartners, τις δύο εταιρείες και ειδικά την VW.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο σχεδιασμός και η κατασκευή τόσο αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και ηλεκτρικών κοστίζει στις αυτοκινητοβιομηχανίες € 2,3 δισ. ανά πλατφόρμα και ανά έτος.
Το πρόβλημα είναι –πάντα σύμφωνα με τη μελέτη – ότι ενώ οι επενδύσεις κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις πωλήσεις που παραμένουν στάσιμες αν όχι μειούμενες σε πολλές περιπτώσεις. Το φαινόμενο αυτό είναι η βασική αιτία για την οποία η μελέτη προβλέπει εκτεταμένες περικοπές δαπανών σε όλους τους τομείς από τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες.