Toyota: Άνω των 13,5 δισ δολαρίων η επένδυση της στην εξέλιξη των μπαταριών
Η Νο1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η Toyota, ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει έως το 2030 περισσότερα από 13,5 δισ δολάρια στην εξέλιξη των μπαταριών για τα υβριδικά και ηλεκτρικά της μοντέλα.
Η Toyota ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα ότι μέσα στην επόμενη 9ετία θα ρίξει το βάρος της καθώς... και μπόλικο χρήμα στην έρευνα και εξέλιξη των μπαταριών τόσο για τα υβριδικά της μοντέλα όσο και για τα αμιγώς ηλεκτρικά. Σύμφωνα λοιπόν με όλα όσα έγιναν γνωστά, ο ιαπωνικός κολοσσός, θα επενδύσει στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) αλλά και στους συσσωρευτές ενέργειας ίοντων λιθίου νέας γενιάς, στοχεύοντας όχι μόνο στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος αλλά κυρίως στη δημιουργία μιας νέας γενιάς οχημάτων τόσο υβριδικών όσο και ηλεκτρικών.
Στόχος της επένδυσης αυτής, που θα ξεπεράσει τα 13,5 δισ δολάρια, είναι η μείωση του κόστους των μπαταριών άνω του 30%, η αύξηση της αυτονομίας τους και ο διπλασιασμός της διάρκειας ζωής τους.
Ο επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας και έρευνας του ιαπωνικού ομίλου, Masahiko Maeda, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η νέα γενιά οχημάτων μας θα είναι πιο αποδοτική, πιο φιλική προς το περιβάλλον και πιο οικονομική στη χρήση σε ποσοστό που θα ξεπερνά το 30%. Δουλεύουμε πάνω στην εξέλιξη νέων υλικών και τεχνολογιών που θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση».
Μια πρώτη γεύση όλων όσων αναμένεται να δούμε τα επόμενα χρόνια από την Toyota θα μας δώσει το Bz4X. Η μπαταρία με την οποία θα εφοδιάζεται το πλήρως ηλεκτρικό crossover της φίρμας, θα διατηρεί το 90% της απόδοσης έπειτα από 10 χρόνια χρήσης.
Οι Ιάπωνες, στοχεύουν στην πώληση 8 εκ ηλεκτρικών οχημάτων το 2030, συμπεριλαμβανομένων 2 εκ. BEV και FCEV. Παρόλα αυτά το ακριβές ποσοστό πωλήσεων ανάμεσα στα εξ-ηλεκτρισμένα μοντέλα του ομίλου δε μπορεί στην παρούσα φάση να είναι απόλυτα ακριβές όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Masahiko Maeda.