Τέλος του Infiniti Q50, του «κατακτητή» της Ευρώπης
Σε έναν άλλον κόσμο, η Infiniti θα τα έβαζε με τα Audi, BMW, Mercedes-Benz και Lexus στην Ευρώπη για τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi. Το επιτελικό σχέδιο στο πεδίο όμως διαψεύστηκε οικτρά, με το Infiniti Q50 να εγκαταλείπει πλέον κι άλλες αγορές.
Η Infiniti ιδρύθηκε το 1989, με τη Nissan να βάζει στόχο τους premium πελάτες στη Βόρειο Αμερική που θα διάλεγαν τα μοντέλα της έναντι των Lexus της Toyota και των Acura της Honda.
Αρχικά, η πολυτελής βραχίονας της Nissan, όπως και η Lexus, επικεντρώθηκε στην αμερικανική αγορά, με σχετική επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια. Και τότε η Infiniti αποφάσισε πως πρέπει να κάνει το μεγάλο βήμα και να εδραιωθεί στην πιο δύσκολη και εκλεκτική αγορά του κόσμου, την Ευρώπη. Πρώτα με ένα τρόπον τινά ομοιοπαθητικό τρόπο, εισάγοντας τα μεγάλα, δυνατά SUV της γκάμας της.
Το Infiniti Q50 ήταν το πρώτο μοντέλο που ήθελε να επιβάλλει η ιαπωνική φίρμα στην ευρωπαϊκή premium κατηγορία την προηγούμενη δεκαετία
Και στη συνέχεια εφαρμόζοντας μια πραγματική στρατηγική προσέλκυσης πελατών από τη Γηραιά Ήπειρο. Με μοντέλα που είχαν σχεδιαστεί ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Αρχής γενομένης από την κόμπακτ μπερλίνα Q30 και το αντίστοιχο crossover QX30, βασισμένα αντίστοιχα στη Mercedes-Benz A-Class και GLA.
Με μόλις 5.000 ετήσιες πωλήσεις το 2015, που ήταν και η καλύτερη χρονιά της, η Infiniti κατέληξε να σταματήσει τις επενδύσεις στη Γηραιά Ήπειρο, απ’ όπου και αποσύρθηκε το 2019.
Αυτό που κυκλοφορεί ως διασταυρωμένη είδηση είναι ότι το όμορφο Infiniti Q50, μπερλίνα που σχεδιάστηκε για να τα βάλει με τη Mercedes C-Class, την BMW 3 Series και το Audi A4 και λανσαρίστηκε το 2013, θα υποκύψει και σε άλλες αγορές της Infiniti και κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το Q50 ήταν το πρώτο Infiniti που ήθελε να επιβάλλει η ιαπωνική φίρμα στην ευρωπαϊκή premium κατηγορία την προηγούμενη δεκαετία. Και μάλιστα με την υπογραφή του Sebastian Vettel! Να θυμίσουμε ότι η Infiniti, βασικός χορηγός της Red Bull στη Formula 1, χρησιμοποίησε τους οδηγούς της ομάδας στην εξέλιξη του νέου Q50, προκειμένου αυτό να αποκτήσει δυναμικά χαρακτηριστικά αντάξια της 3 Series της BMW και της Mercedes-Benz C-Class. Τα δυο κυριότερα μοντέλα που θα καλείτο να ανταγωνιστεί στον στίβο των πωλήσεων.
Έτσι το Q50 διέθετε τα απαραίτητα προσόντα για επιτελέσει την αποστολή του. Διαθέτοντας μεταξύ άλλων, ακόμη και τιμόνι «drive by wire», αλλά σε συνδυασμό με φυσική κολόνα τιμονιού!
Τελικά και άδικα (;), με μικρή αποδοχή στην Ευρώπη κι αυτή κυρίως χρονομισθωμένο, το Infiniti Q50 θα είναι η τελευταία μπερλίνα της φίρμας που έκανε εμπορική καριέρα στις ΗΠΑ. Με την Infiniti να παραμένει στην Αμερική, προσφέροντας στην γκάμα της μόνο SUV.