Τα γρηγορότερα 4πορτα στο Nürburgring
Αν ήθελες ένα πραγματικά γρήγορο αυτοκίνητο για… ταξί στο Ring, θα κοίταζες οπωσδήποτε ένα από αυτά τα δέκα.
Όσο κι αν πολλές εταιρείες δηλώνουν ότι δεν τους ενδιαφέρουν οι χρόνοι στο Nürburgring, από τη στιγμή που ενδιαφέρουν το κοινό, δεν μπορούν να αδιαφορήσουν.
Η μάχη δεν δίνεται μόνο σε επίπεδο γενικής κατάταξης, για το απόλυτο ρεκόρ, αλλά και σε επιμέρους κατηγορίες. Με άλλες εταιρείες να κυνηγούν το ρεκόρ ανάλογα με την διάταξη της μετάδοσης, άλλες με σύμφωνα με την κατηγορία του αυτοκινήτου, τον τύπο του αμαξώματος, κ.λπ. Για την δική μας λίστα ο κοινός παρονομαστής είναι ο αριθμός των θυρών. Αυτά είναι λοιπόν δέκα 4πορτα αυτοκίνητα που θα έπρεπε οπωσδήποτε να κοιτάξεις αν σκεφτόσουν να γίνεις ταξιτζής στο Nürburgring.
Porsche Cayenne Turbo S 7’ 59”
Ένα SUV δεν το φαντάζεσαι μέσα στην πίστα, αλλά η Cayenne Turbo S δεν είναι ένα οποιοδήποτε SUV. Χάρη στον biturbo V8 κάνει 0-100 km/h σε λιγότερα από 4” και το 2015 έγινε το πρώτο και μόνο SUV που έχει γυρίσει το Nürburgring σε λιγότερα από 8 λεπτά.
Cadillac CTS-V 7’ 59”
Η πρώτης γενιάς CTS-V ήταν μια έκπληξη, αλλά η δεύτερη ήταν που κυριολεκτικά τάραξε τα νερά. Ήταν η πρώτη φορά που ένα αμερικάνικο σεντάν αυτής της κατηγορίας μπορούσε να συγκριθεί σε ταχύτητα με αντίστοιχες ευρωπαϊκές κατασκευές, καθώς ο ήχος και τα 560 άλογα του V8 συνδυάζονταν με ένα καλά ρυθμισμένο πλαίσιο. Το 2008 έσπασε το φράγμα των οκτώ λεπτών και για λίγο είχε τα σκήπτρα του ταχύτερου 4πορτου στο Ring.
Subaru WRX STI 7’ 55”
Ενώ για αυτοκίνητα όπως η BMW M3 και ο ανταγωνισμός της ο χρόνος στο Nürburgring ήταν ένα ισχυρό εργαλείο του marketing, για τα rally replicas η προσέγγιση ήταν διαφορετική. Δεν κρίνονταν από αυτό, έτσι δεν είχαμε συνηθίσει να τα βλέπουμε να παλεύουν κόντρα στο χρονόμετρο στο Nordschleife. Η Subaru παρόλα αυτά το δοκίμασε, με τον Tommi Makkinen στο τιμόνι, δίνοντας στη δημοσιότητα και το εκπληκτικό video.
BMW M5 7’ 55”
H BMW M5 F10 με τον biturbo V8 ήταν μεγαλύτερη, βαρύτερη και λιγότερο συμμετοχική οδηγικά από την ατμοσφαιρική V10 των 507 ίππων. Παρόλα αυτά, η δύναμη των 560 ίππων ήταν αρκετή για να της δώσει το 2011 μια εξαιρετική επίδοση.
Mercedes-Benz E 63 AMG S 7’ 55”
Όπως και η Μ5, έτσι και η Ε63 είναι ένα μεγάλο και βαρύ σεντάν. Αλλά η δύναμη του biturbo V8 τα βάζει με την Φυσική και κερδίζει. Με χρόνο 7’ 55” ισοφάρισε τον χρόνο της Μ5 το 2013. Είναι ένα διαρκές ντέρμπι αιωνίων.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 7’ 51”
Είναι η αφορμή αυτής της αναφοράς στα «ιπτάμενα» τετράπορτα του Nürburgring. Η Alfa υποσχέθηκε το ταχύτερο SUV και το έκανε, κερδίζοντας το Range Rover Sport SVR. Υπάρχουν όμως κάποιες φωνές αμφισβήτησης, με αφορμή το μονταρισμένο video.
Volvo S60 Polestar 7’ 51”
Η Volvo κράτησε το ρεκόρ του S60 Polestar στο Nürburgring μυστικό για τουλάχιστον ένα χρόνο, πριν το αποκαλύψει το 2017. Ψυχή του συνόλου είναι ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος κινητήρας 367 ίππων.
Honda Civic Type R 7’ 43”
Το νέο Civic Type R με την επίδοσή του στόχευε στον τίτλο του ταχύτερου προσθιοκίνητου. Και το πέτυχε. Το προηγούμενο Type R επίσης κατείχε αυτό τον τίτλο, πριν τον χάσει από το VW Golf Clubsport S.
Porsche Panamera Turbo 7’ 38”
Στην Panamera δεύτερης γενιάς η Porsche φρόντισε να βελτιώσει πολύ την εμφάνιση. Η αλλαγή είναι κατά γενική ομολογία πετυχημένη. Το αυτοκίνητο όμως έγινε επίσης ταχύτερο στο δρόμο και στην πίστα. Με χρόνο 7’ 38” το 2016 έγινε το δεύτερο ταχύτερο σεντάν του Ring. Για το πρώτο, διαβάστε παρακάτω.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio [video δοκιμή] 7’ 32”
Στην προσπάθειά της να παρουσιαστεί αμέσως ανταγωνιστική σε σχέση με τις BMW M3 και Mercedes-AMG C63, η Alfa Romeo το παράκανε. Με την καλή έννοια. Ξεπέρασε τον ανταγωνισμό και τον εαυτό τη. Με 510 άλογα από τον V6 κινητήρα των 2,9 λίτρων, κάνει 0-100 km/h σε λιγότερα από 4” και κλείνει τον γύρο του Nordschleife σε 7 λεπτά και 32 δευτερόλεπτα.