Συνέντευξη με τον M. Reggiani, επικεφαλής του R&D της Lamborghini
Ο Maurizio Reggiani, επικεφαλής του τμήματος R&D της Lamborghini μας μιλά για την Huracan Performante και το ρεκόρ στο Nurburgring.
Η Lamborghini παρουσίασε στην Έκθεση της Γενεύης τη νέα κορυφαία έκδοση επιδόσεων της Huracán. Είχαμε την ευκαιρία να πούμε δυο κουβέντες με τον άνθρωπο που ηγείται του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης, εκεί που γεννιούνται οι ιδέες ώστε τα αυτοκίνητα να γίνονται πιο γρήγορα και συναρπαστικά.
Γιατί επιμένετε στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες;
Είναι στοιχείο του DNA της μάρκας. Ο εκκωφαντικός ήχος και το εξωφρενικό στροφάρισμα. Μας αρέσει, αρέσει στους πελάτες μας. Όσο μπορούμε, εννοώ όσο μας το επιτρέπει η νομοθεσία εκπομπών ρύπων ώστε τα αυτοκίνητά μας να βγάζουν την έγκριση Τύπου για όλες τις αγορές, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε.
Για όλα τα αυτοκίνητα;
Κοιτάξτε, για την Urus θα μπορούσαμε να δούμε ένα τούρμπο. Είναι το είδος του αυτοκινήτου τέτοιο που μας το επιτρέπει. Ταιριάζει, η ροπή στις χαμηλές στροφές, ο πιο ήπιος ήχος. Σε ένα supercar θα επιμείνουμε στους ατμοσφαιρικούς.
ΟΚ, το συναίσθημα είναι όντως ισχυρότερο. Αλλά δεν σας λείπει η απόδοση στις μεσαίες στροφές ενός τούρμπο;
Νομίζω ότι δεν μας λείπει. Είναι τόσο εύστροφοι οι κινητήρες μας που δεν υπάρχει το παραμικρό θέμα όσον αφορά στην απόδοση. Νομίζω το ρεκόρ της Huracan Performante το επιβεβαιώνει.
Δείτε ακόμη Δοκιμάζομε την πισωκίνητη Lamborghini Huracan LP580-2 [video]
Μιλήστε μας λίγο για το ενεργό αεροδυναμικό πακέτο ALA.
Η ιδέα είναι να κάνουμε τον αέρα σύμμαχό μας. Να τον αξιοποιήσουμε προς όφελός μας. Νομίζω ότι το δικό μας σύστημα είναι πιο έξυπνο από άλλα που συναντάμε στον ανταγωνισμό. Γιατί δεν έχει μεγάλα κινούμενα τμήματα. Ουσιαστικά «παίζουμε» με την διαδρομή που ακολουθεί ο αέρας μέσα σε ειδικά κανάλια. Έτσι δεν χρειάζεται ένας βαρύς μηχανισμός για να κινεί μια ολόκληρη πτέρυγα. Δεν χρειάζονται ογκώδεις και περίπλοκοι υδραυλικοί μηχανισμοί που ζυγίζουν πολλά κιλά. Με μερικά πολύ μικρά ηλεκτρικά μοτεράκια κινούμε κάποια flaps μέσα στα κανάλια που κινείται ο αέρας κάτω την εξωτερική επιφάνεια του αυτοκινήτου. Και έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε.
Πόσο συνεισφέρει το ALA σε κάθετη δύναμη στην Huracan;
Δεν μπορώ να σας δώσω ακριβές νούμερο, σε κιλά κάθετης δύναμης. Θα σας πω μόνο ότι είναι η Performante αεροδυναμικά είναι εφτά φορές καλύτερη από την απλή Huracan. Χωρίς το ALA και κάποιες άλλες τεχνολογίες που αφορούν στα υλικά και μας βοήθησαν να μειώσουμε το βάρος, θα ήταν αδύνατο να κάνουμε το ρεκόρ στο Nurburgring.
Δείτε ακόμη Οn-board video της Lamborghini Huracan Performante στον γύρο του ρεκόρ στο Nurburgring
Το δοκιμάσατε; Δοκιμάσατε με και χωρίς το ALA και καταλήξατε σε αυτό;
Όχι, δεν μπορούσαμε να το δοκιμάσουμε στην πράξη. Το είχαμε δει στις προσομοιώσεις. Η διαφορά ήταν τεράστια. Τέτοια που δεν άφηνε περιθώριο αμφιβολίας. Έτσι όταν φτιάξαμε το πρώτο πρωτότυπο, το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε στο δρόμο για δοκιμές, είχε από την αρχή το σύστημα.
Πόσες προσπάθειες κάνατε για να επιτευχθεί το ρεκόρ στο Nurburgring;
Μία. Μόνο μία. Έναν γύρο. Είχαμε στη διάθεσή μας μόλις μισή ώρα. Μετά θα άνοιγε πάλι η πίστα για άλλα αυτοκίνητα. Σε μισή ώρα στο Nordschleife προλαβαίνεις να κάνεις έναν γύρο εξόδου για να τσεκάρεις το αυτοκίνητο και τη διαδρομή για τυχόν παγίδες, έναν χρονομετρημένο, και τον γύρο αποθεραπείας. Και τέλος. Έτσι έγινε το ρεκόρ.
Που σημαίνει ότι σίγουρα υπάρχει ακόμη σημαντικό περιθώριο βελτίωσης. Θα επιστρέψετε;
Όχι τώρα, δεν μας ενδιαφέρει. Αφήνουμε ένα περιθώριο. Κάναμε μια μεγάλη διαφορά από την Porsche. Και αφήνουμε αυτό το περιθώριο προς το παρόν, για την περίπτωση που κάποιος θα μας απειλήσει ή θα πάρει το ρεκόρ μας.