Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi: Quo vadit;

Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi: Quo vadit;

Η χαμηλή ενσωμάτωση σε ένα κοινό εταιρικό σχήμα, η διαφορά φάσης σε κατηγορίες και η ετεροβαρής εισφορά στις κοινές πωλήσεις θέτουν εν αμφιβόλω τους δεσμούς της Συμμαχίας.


Τις τελευταίες ημέρες, πολλά έχουν ειπωθεί για τη σύλληψη του Carlos Ghosn, του άνδρα που βρίσκεται -ακόμη- στο τιμόνι της Συμμαχίας της Renault, της Nissan και της Mitsubishi, και των εννέα εταιρειών τους. Όποια και αν θα είναι η έκβαση, η αλήθεια είναι ότι μιλάμε για ένα γίγαντα όσον αφορά τις πωλήσεις, τα κοινά πρότζεκτ και τις δυνατότητες ανάπτυξης. 

Υπό το φως των προσφάτων τίτλων, ας εξετάσουμε την τρέχουσα κατάσταση της Renault-Nissan και τον τρόπο με τον οποίο είναι τοποθετημένο κάθε μέρος της Συμμαχίας.

Renault-Nissan_Mitsubishi Alliance

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι η Συμμαχία είναι μεγάλη και ως εκ τούτου είναι ένας παίκτης σε όλες τις βασικές παγκόσμιες αγορές. Φυσικά, είναι πιο δραστήρια στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, αλλά είναι επίσης ένας μεγάλος παίκτης στη Ρωσία, στη Βόρεια Αφρική, στη Λατινική Αμερική, στην Ιαπωνία και, πιο πρόσφατα, στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Λόγω της σταθερής θέσης της Nissan, η Συμμαχία είναι αρκετά ισχυρή στην Ιαπωνία, όπου κατέχει μερίδιο αγοράς 15%, και στις ΗΠΑ, όπου έχει μερίδιο 10%. 

Εν τω μεταξύ, η Renault τη βοηθά να είναι πρωταγωνιστής στην Ευρώπη (15%), στη Λατινική Αμερική (18%) και στη Ρωσία (36%). Η Mitsubishi είναι ηγέτης στον κλάδο της Ασίας-Ειρηνικού, επιτρέποντας στη Συμμαχία να ελέγχει το 14% της αγοράς. Αυτό σημαίνει ότι ένα από τα ισχυρότερα στοιχεία της Συμμαχίας είναι ότι κάθε «σύμμαχος» έχει τη δική του αγορά και μόλις που ανταγωνίζονται μεταξύ τους στις άλλες.

Renault-Nissan_Mitsubishi Alliance

Ωστόσο, ο όγκος των πωλήσεων κάθε «συμμάχου» δεν είναι ίσος. Λόγω της ισχυρής παρουσίας της στις ΗΠΑ και στην Κίνα, τις δύο μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο, η Nissan πουλάει περισσότερα αυτοκίνητα από τη Renault. Μαζί με τα εμπορικά σήματα των Infiniti και Datsun, η Nissan καταγράφει περίπου το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεων της Συμμαχίας. 

Το υπόλοιπο μισό αποτελείται από τη Renault (Renault, Dacia, Samsung και Lada) και τη Mitsubishi. Ωστόσο, τα στοιχεία της JATO για μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2018 (εκτός από το Ιράν, το Μαρόκο, τις χώρες του Κόλπου, τις Φιλιππίνες και την Κεντρική Ασία) δείχνουν ότι μόνο το Renault Group και η Mitsubishi παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων, ενώ ο Όμιλος Nissan σημείωσε πτώση.

Renault-Nissan_Mitsubishi Alliance

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που πρέπει να σημειωθεί όταν αναλύεται η σύνθεση των πωλήσεων της Συμμαχίας κατά ομίλους είναι ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά στις κατηγορίες. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι κατηγορίες των SUV και pick-up είναι συνήθως οι πιο κερδοφόρες, είναι ενδιαφέρον να δούμε ότι αυτές οι κατηγορίες έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις πωλήσεις της Mitsubishi, καθώς αναφέρονται περίπου στα δύο τρίτα του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων. Για τη Nissan προσμετρούν στο 46%, ενώ η Renault έχει τη μικρότερη διείσδυση σε αυτές τις κατηγορίες, με ποσοστό 28% των πωλήσεών της. 

Αυτό σημαίνει ότι η Mitsubishi και η Nissan είναι πιο ευθυγραμμισμένες με την τρέχουσα παγκόσμια ζήτηση των καταναλωτών, ενώ η Renault εξακολουθεί να εξαρτάται από τα μικρά αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούν το 45% του συνολικού όγκου της.

Renault-Nissan_Mitsubishi Alliance

Παρά το γεγονός ότι οι δύο τους είναι εταίροι για περισσότερο από μια 10ετία, η Renault και η Nissan απέχουν ακόμη πολύ από την πλήρη ενσωμάτωσή τους σε ένα κοινό εταιρικό σχήμα. Το Nissan Group διαθέτει περίπου 55 διαφορετικά μοντέλα παγκοσμίως, ενώ ο όμιλος Renault διαθέτει περίπου 40. Από τα περίπου 100 μοντέλα που διαθέτουν αθροιστικά, μόνο οκτώ μοιράζονται την αρχιτεκτονική Common Module Family που εξελίχτηκε από κοινού και μόνο πέντε από αυτά αποτελούν μέρος της λίστας των Τοπ 25 best-selling της Συμμαχίας για το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου. Άλλα δύο μοντέλα μοιράζονται επίσης μια πλατφόρμα (Nissan Frontier και Renault Alaskan), ενώ μόνο η Nissan χτυπά το Τοπ 25. 

Με άλλα λόγια, εξακολουθεί να υπάρχει μικρή ενσωμάτωση σε κοινό σχήμα μεταξύ των Ιαπώνων και των Γάλλων κατασκευαστών, με τις περισσότερες πωλήσεις της Συμμαχίας να προέρχονται από μοντέλα που εξελίχτηκαν ανεξάρτητα.

Renault-Nissan_Mitsubishi Alliance

Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε τη βασική θέση της Συμμαχίας στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όπου αντιπροσωπεύει σχεδόν το 14% της αγοράς και βρίσκεται εμπρός από άλλους μεγάλους κατασκευαστές όπως η Toyota και το Volkswagen Group. 

Όμως, το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι η δεσπόζουσα θέση της Συμμαχίας στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη ανάπτυξης στην παγκόσμια αγορά. Η Renault-Nissan κατά το α’ 6μηνο του έτους ήλεγξε το 12% της κατηγορίας – εμπρός από το 8,4% της General Motors και το 8,2% του Ομίλου Hyundai-Kia G, καθώς το Nissan X-Trail/Rogue έγινε το δεύτερο σε πωλήσεις SUV παγκοσμίως. 

Οποιαδήποτε διακοπή της Συμμαχίας θα σήμαινε την απώλεια αυτών των σημαντικών θέσεων στο επίπεδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Renault-Nissan_Mitsubishi Alliance

Με ή χωρίς τον Carlos Ghosn, η Συμμαχία πιθανότατα αντιμετωπίζει την πιο δύσκολη δοκιμασία της. Μαζί, η Nissan, η Renault και η Mitsubishi διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία και έχουν τεράστιες δυνατότητες. Και έτσι προκύπτει το ερώτημα: Η κρίσιμη αυτή κατάσταση θα αποτελέσει σημείο καμπής για την αναδιάρθρωση της Συμμαχίας ή θα είναι η αρχή του τέλους της;

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube