Συγκλονίζουν οι προδιαγραφές της McLaren Senna
Αρχικά την είπαμε άσχημη. Τώρα που την ξαναβλέπουμε, δίνοντας προσοχή στις λεπτομέρειες και διαβάζοντας τις προδιαγραφές, φαίνεται κούκλα.
Κάθεστε; Η McLaren Senna θα πιάνει 100 km/h από στάση σε 2,8” και 200 km/h σε 6,8”. Για 400άρι θα κάνει 9,9” και δεν θα σταματά να επιταχύνει πριν τα 340 km/h.
Δεν είναι μυστικό, η McLaren πήγε στα άκρα. Η Senna βγάζει πινακίδες και μπορεί να κυκλοφορήσει σε δημόσιο δρόμο. Μόλις και μετά βίας, όμως. Αν δηλαδή οι άνθρωποι των πωλήσεων την άφηναν στα χέρια των μηχανικών και σχεδιαστών για πέντε λεπτά ακόμη, θα είχαν ξεπεράσει αυτό το όριο. Συνειδητά το νέο αυτοκίνητο της σειράς Ultimate δεν δείχνει όμοιο με καμία άλλη McLaren.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη McLaren 570 S [video]
Ο Rob Melville, επικεφαλής σχεδιασμού, το θέτει ως εξής: «Όταν βλέπεις το αυτοκίνητο για πρώτη φορά καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για μία… μονοδιάστατη κατασκευή εστιασμένη σε έναν μόνο σκοπό. Να ξεπεράσει κάθε όριο απόδοσης, ακόμη και σε σχέση με τη McLaren P1». Η ενεργή αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις της Senna στην πίστα. Και ουσιαστικά, αυτή καθόρισε και την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο φορτίζεται με 800 κιλά αεροδυναμικά παραγόμενης κάθετης δύναμης . Ο αριθμός 800 είναι σημαντικός, καθώς τόση είναι και η ιπποδύναμη του biturbo V8 κινητήρα αλλά και η μέγιστη ροπή σε Nm. Ή 81,6 kgm, μονάδα στην οποία εμείς συνηθίζουμε να την αναφέρουμε. Το βάρος του αυτοκινήτου χωρίς υγρά είναι μόλις 1.198 kg, νούμερο που την καθιστά τη δεύτερη ελαφρύτερη McLaren με πινακίδες κυκλοφορίας μετά τη θρυλική τριθέσια McLaren F1 (1.138 kg).
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη McLaren 650 S [video]
Η McLaren θα παράγει την Senna σε 500 κομμάτια. Η παλέτα των εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνει το μπλε Trophy Kyanos, το μαύρο Stealth Cosmos, το λευκό Vision Pure και το γκρι Vision Victory. Ειδικές απαιτήσεις ωστόσο υλοποιούνται από το τμήμα ειδικών εφαρμογών MSO. Η τιμή της McLaren Senna στην Αμερική είναι $958,966 (ή €781.500). Δηλαδή 4 φορές πάνω από την 720S. Σίγουρα δεν είναι τέσσερις φορές γρηγορότερο ή καλύτερο αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει τέτοιου είδους αναλογία. Άλλωστε, ένα μεγάλο μέρος από αυτά τα χρήματα θα πρέπει να πηγαίνει στους κληρονόμους του Βραζιλιάνου θρύλου και στο ίδρυμα Senna για τα δικαιώματα παραχώρησης του ονόματος.