Stellantis, μείωση παραγωγής στα θερμικά εν όψει προστίμων ΕΕ
Ο Όμιλος Stellantis θα μειώσει την παραγωγή μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης για να επιτύχει τους στόχους της Ευρώπης για το CO₂. Ο Jean-Philippe Imparato το επιβεβαίωσε στο Παρίσι.
Ο Όμιλος Stellantis θα κάνει τα πάντα για να επιτύχει τους στόχους της Ευρώπης για τις εκπομπές CO2. Για να το πετύχει αυτό το 2025, ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα διστάσει να επιβραδύνει την παραγωγή του σε θερμικά μοντέλα.
Το 2025, η Ευρώπη θα μειώσει τις εγκεκριμένες ποσοστώσεις CO2. Κάτι που θα απαιτήσει την πώληση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων. Βασικά, τα ηλεκτρικά θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν μεταξύ 20% και 24% των παραδόσεων. Για να το πετύχει αυτό, ο Όμιλος Stellantis πρέπει να διπλασιάσει τις πωλήσεις του σε αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων μέσα σε έναν χρόνο. Αλλά το πιο σημαντικό εμπόδιο σε αυτόν τον στόχο είναι η ζήτηση για EV, η οποία εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλή.
Το πρόστιμο για τον Όμιλο Stellantis με τη σημερινή αναλογία παραγωγής θα μπορούσε να φτάσει έως και τα €15 δισ. για όλες τις μάρκες του ομίλου
Επίσης, η λύση για να αναγκαστεί η αγορά να στραφεί δραστικά προς την ηλεκτροκίνηση είναι η διακοπή της παραγωγής των θερμικών. Το επιβεβαίωσε ο Jean-Philippe Imparato, διευθυντής επιχειρήσεων του Ομίλου Stellantis.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo και της Peugeot θέλει, όπως και ο γενικός διευθυντής Carlos Tavares, να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει η Ευρώπη. Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται φιλόδοξα, αλλά μόνο έτσι o Όμιλος Stellantis θα αποφύγει τα κολοσσιαία πρόστιμα.
Και για να το πετύχει αυτό, ο αμερικανο-ιταλο-γαλλικός όμιλος θα μπορούσε ακόμη και να επιταχύνει τη μείωση της παραγωγής θερμικών αυτοκινήτων. Ο Imparato δεν απέκλεισε μάλιστα, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού, ότι αυτό θα συμβεί ήδη από τον Νοέμβριο.
Στην πραγματικότητα, χρειάζονται περίπου δύο μήνες για να φτάσει ένα αυτοκίνητο από την παραγωγή στο στάδιο της ταξινόμησης. Αν ο Όμιλος Stellantis θέλει καλά στοιχεία από τον Ιανουάριο του 2025, πρέπει να ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2024.
Όσον αφορά τους αριθμούς, οι κατασκευαστές θα πρέπει να επιτύχουν εκπεμπόμενα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο στο σύνολο του στόλου τους. Αν υπερβούν το όριο αυτό, θα κληθούν να πληρώσουν 95 ευρώ ανά πωλούμενο όχημα και ανά γραμμάριο υπέρβασης!
Αυτό θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει πρόστιμα που φτάνουν από δέκα έως και 15 δισεκατομμύρια ευρώ για όλες τις μάρκες του ομίλου. Ορισμένοι κατασκευαστές μπορεί να μπουν στον πειρασμό να τα πληρώσουν για να αποφύγουν τις πολύ γρήγορες επενδύσεις. Αλλά για τον Όμιλο Stellantis, η λύση θα πρέπει να περιλαμβάνει προσαρμογή σε αυστηρούς κανόνες.