Stellantis και CATL ετοιμάζουν νέο εργοστάσιο μπαταριών στην Ευρώπη
Την ώρα που οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν δισεκατομμύρια στον εξηλεκτρισμό και τις εγκαταστάσεις του, ο Όμιλος Stellantis και η CATL ετοιμάζονται να κατασκευάσουν εργοστάσιο μπαταριών στην Ευρώπη.
Το εργοστάσιο πάνω στο οποίο εργάζονται ο Όμιλος Stellantis και η κινεζική εταιρεία CATL αφορά την κατασκευή μπαταριών LFP (φωσφορικού λιθίου), κατάλληλες για προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι μπαταρίες LFP είναι φθηνότερες στην παραγωγή αλλά λιγότερο ισχυρές σε σύγκριση με τις μπαταρίες νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC).
Οι δύο εταιρείες έχουν υπογράψει MoU (Memorandum of Understanding) με σκοπό τη δημιουργία κοινοπραξίας, στην οποία θα ανήκει το εργοστάσιο. Προς ώρας πάντως δεν έχει βρεθεί ακόμα το μέρος.
Stellantis και CATL ετοιμάζουν εργοστάσιο μπαταριών στην Ευρώπη για τα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Hyundai φτιάχνει εργοστάσιο για EV στην Κορέα
Stellantis και CATL φαίνεται πως εξετάζουν με μεγάλο ενδιαφέρουν το ενδεχόμενο της δημιουργίας μιας νέας εταιρείας με ποσοστό συνιδιοκτησίας 50-50, μέσα από την οποία θα ξεκινήσουν μαζική παραγωγή μπαταριών λιθίου για τα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα που έχει στα σκαριά ο Όμιλος Stellantis.
Στόχος είναι η ενίσχυση της αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών, αφού αμφότερες αναμένουν αύξηση στη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια. Τα σχέδια μπαταριών EV σηματοδοτούν επίσης μια περαιτέρω ενίσχυση των δεσμών με την Κίνα, αφού η γαλλο-ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα μια συμφωνία 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αγορά μεριδίου στην κινεζική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor.
Σε κάθε περίπτωση αξίζει να υπενθυμίσουμε πως ο Όμιλος Stellantis ετοιμάζει «ηλεκτρική αντεπίθεση», λανσάροντας μία σειρά από προσιτά EV, όπως το Citroën ë-C3 αλλά και το επερχόμενο FIAT Panda. Ως εκ τούτου, οι ανάγκες για μπαταρίες θα αυξηθούν και ένα εργοστάσιο στην Ευρώπη σίγουρα θα βοηθήσει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αποκαλύφθηκε το ολοκαίνουριο Citroën ë-C3
Μπορεί το κλίμα ανάμεσα στις δύο πλευρές να είναι κάτι παραπάνω από θετικό, δεδομένου όμως ότι οι συζητήσεις είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο δεν έχει υπάρξει ακόμα συζήτηση για το μέρος που θα στηθεί το εργοστάσιο.
Ο CEO του Ομίλου Carlos Tavares, χαρακτήρισε τη συμφωνία «άλλο ένα συστατικό της μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την προστασία της ελευθερίας της κινητικότητας για την ευρωπαϊκή μεσαία τάξη». Αυτή η δήλωση ίσως δείχνει ότι τα μοντέλα του Ομίλου Stellantis ίσως γίνουν ακόμα πιο προσιτά από το αναμενώμενο.