Στα άκρα οι σχέσεις του Oμίλου Stellantis με τη γαλλική κυβέρνηση!
Ο διευθύνων σύμβουλος του Oμίλου Stellantis, Carlos Tavares, φαίνεται πως είναι αποφασισμένος να φθάσει στα άκρα την κόντρα του με την κυβέρνηση Macron...
Η πρόσφατη επίσκεψη του Elon Musk στη Γαλλία και συγκεκριμένα στο Παρίσι στα τέλη Μαΐου, ήταν το κερασάκι στην τούρτα της αντιπαράθεσης του Carlos Tavares και διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου Stellantis με τον Γάλλο πρόεδρο Emmanuel Macron.
Ο ιδρυτής της Tesla έτυχε βασιλικής υποδοχής από το κυβερνητικό επιτελείο κάτι που εξόργισε τον ισχυρό άνδρα του Ομίλου Stellantis και όχι άδικα...
O Musk έφθασε στο παλάτι των Ηλυσίων για να συναντηθεί με τον πρόεδρο Emmanuel Macron, ο οποίος προσπάθησε να πείσει τον ισχυρό άνδρα της Tesla να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο και στη Γαλλία.
«Εάν δεν αλλάξει πολιτική η κυβέρνηση, πολύ φοβάμαι ότι τα χειρότερα είναι μπροστά μας», δήλωσε ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Stellantis
Στη συνέχεια, ο Elon Musk δείπνησε με 200 επιλεγμένους επιχειρηματίες, ενώ ο υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire τράβηξε μια selfie με τον εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο και τη δημοσίευσε στο LinkedIn βάζοντας το hashtag #ChooseFrance.
Αυτό εξόργισε τον Carlos Tavares, ο οποίος έχει μια πιο ψυχρή σχέση με τον Le Maire, καθώς έχει συγκρουστεί πολλές φορές μαζί του το τελευταίο διάστημα αναφορικά με την πολιτική που ακολουθεί η γαλλική κυβέρνηση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και των νέων επενδύσεων.
Ο Tavares υποστηρίζει ότι η γαλλική κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί το τι ακριβώς συνεπάγεται αυτή η μεταστροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση κι ότι όταν θα το αντιληφθεί θα είναι πραγματικά αργά.
Ο CEO του Ομίλου Stellantis έχει δηλώσει επανειλημμένα, ότι τα κίνητρα που δίδονται από την κυβέρνηση σε ξένους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων είναι... χωρίς λογική. Τη στιγμή μάλιστα που οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές, παράγουν τα αυτοκίνητα στη χώρα τους, με φθηνότερα εργατικά χέρια, αφθονία πρώτων υλών και εγχώρια κρατική στήριξη!
Με πιο απλά λόγια, ο Tavares υποστήριξε ότι όλα συνοψίζονται στο κόστος και στην πολυπλοκότητα της μετάβασης στα EV. Ο όμιλος διαχειρίζεται 14 εμπορικά σήματα σήμερα και διαθέτει δεκάδες εργοστάσια σε ολόκληρο τον κόσμο. Πολλά από τα οποία θα πρέπει να ανακαινιστούν προκειμένου να υποστηρίξουν την ηλεκτρική μετάβαση, ενώ αρκετά ακόμα θα κλείσουν, αφήνοντας εκατοντάδες εργαζομένους... στον δρόμο.
Την Τετάρτη, ο υπουργός οικονομικών της Γαλλίας, Bruno Le Maire, κάλεσε τον Tavares να επιδείξει «οικονομικό πατριωτισμό» και να ακολουθήσει την τακτική της Renault, παράγοντας τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα του στη Γαλλία.
Ο Tavares απάντησε σε χρόνο «dt» επαναλαμβάνοντας στον Le Maire ότι πρέπει να στηρίξει το ίδιο τις παραδοσιακές δυνάμεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα και όχι να ψάχνει τρόπους ώστε να διευκολύνει νέες εταιρείες που δεν έχουν προσφέρει τίποτα στη γαλλική οικονομία να επενδύσουν σε αυτήν.
«Δεν υπάρχει κανένας λόγος για να αναλάβουμε έναν επιπλέον κίνδυνο κατασκευάζοντας περισσότερα αυτοκίνητα σε μια χώρα υψηλού κόστους που δεν μας βοηθά», πρόσθεσε ο Tavares, για να ολοκληρώσει την τοποθέτησή του στους δημοσιογράφους λέγοντας, «εάν η χώρα προσπαθεί να προσελκύσει νέους επενδυτές για την κατασκευή εργοστaσίων, ας αναλάβει και το ρίσκο».
Ο Tavares γνωρίζει ότι δύσκολα η Tesla ή η BYD θα επενδύσουν στη Γαλλία δημιουργώντας νέες μονάδες παραγωγής. Ειδικά οι Κινέζοι στη μετοχική σύνθεση της οποίας συμμετέχει και η Berkshire Hathaway Inc. του Warren Buffett, κατασκευάζει τα πάντα... in-house. Από τα αυτοκίνητά της μέχρι τις μπαταρίες και τους ημιαγωγούς...
Ο Όμιλος Stellantis έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει σχεδόν μια ντουζίνα EV στη χώρα, αλλά μέχρι στιγμής περιορίζεται σε πολύ λιγότερα και ως επί το πλείστον όχι τόσο «εμπορικά» μοντέλα. Ο Le Maire θέλει ο όμιλος να συμπεριλάβει στην εγχώρια παραγωγή του και το ηλεκτρικό Peugeot 208, ένα από τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, ώστε να διατηρήσει και τις θέσεις εργασίας στη χώρα βοηθώντας συνάμα και στην αντιμετώπιση του πληθωρισμού.
Σύμφωνα όμως με το Bloomberg ο Όμιλος Stellantis έχει πάρει την απόφαση η παραγωγή του 208 να λάβει χώρα την Ισπανία, όπου το εργοστάσιό στη Σαραγόσα κατασκευάζει ήδη αντίστοιχα μοντέλα όπως το Opel Corsa.
Η Ισπανία, έχει δημιουργήσει το κατάλληλο οικονομικό περιβάλλον για να προσελκύει συνεχώς νέες επενδύσεις στη χώρα. Η ισπανική κυβέρνηση έχει δώσει ανταγωνιστικά κίνητρα σε όσους επιθυμούν να επενδύσουν και αρκετές ευνοϊκές φορολογικές ελαφρύνσεις, ενώ έχει καταφέρει να κρατήσει και σε χαμηλότερα επίπεδα το εργατικό κόστος. Τουλάχιστον συγκριτικά με της Γαλλίας.
«Η ανατολική και νότια Ευρώπη είναι περιοχές με πιο χαμηλό εργατικό κόστος συγκριτικά με το βορειοδυτικό τμήμα» είπε ο Tavares σε πρόσφατη συνέντευξη του για να συμπληρώσει «Έχω την ευθύνη να πάρω σήμερα τις σωστές αποφάσεις που δεν θα επηρεάσουν αρνητικά το μέλλον της εταιρείας λίγα χρόνια αργότερα».
Με πιο απλά λόγια, ο Tavares έστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τη γαλλική κυβέρνηση: Ή μας βοηθάτε ή θα αποσύρουμε μεγάλο μέρος της παραγωγικής μας δυνατότητας εκτός Γαλλίας με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέσεις εργασίας και έσοδα για το κράτος.