Στα 30 km/h το όριο ταχύτητας στο Παρίσι
Αντιδράσεις από κατοίκους των προαστίων αλλά και από επαγγελματίες οδηγούς.
Το Παρίσι εισήγαγε ένα νέο όριο ταχύτητας 30 km/h στη συντριπτική πλειοψηφία των δρόμων της πόλης σε μια προσπάθεια να μειώσει τα ατυχήματα και τη ηχορύπανση, αλλά και να βοηθήσει την πρωτεύουσα να προσαρμοστεί στην κλιματική αλλαγή. Περίπου 200 πόλεις στη Γαλλία έχουν ήδη υιοθετήσει παρόμοια μέτρα.
Από το νέο όριο εξαιρούνται οι δύο περιφερειακοί δρόμοι της γαλλικής πρωτεύουσας (Peripherique) και κάποιες μεγάλες λεωφόροι, όπως αυτή των Ηλυσίων Πεδίων. Η υπέρβαση του ορίου θα τιμωρείται με χρηματικό πρόστιμο και 2 βαθμούς ποινής στην άδεια οδήγησης.
Η αλλαγή αυτή αποτελεί υλοποίηση δέσμευσης της δημάρχου του Παρισιού Anne Hidalgo για μείωση του δημόσιου χώρου που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα, πράγμα που συνεπάγεται μείωση των ταχυτήτων τους.
Αυτό το μέτρο είναι μέρος μιας συνεκτικής πολιτικής για τον μετασχηματισμό του δημόσιου χώρου, δήλωσε ο αντιδήμαρχος David Belliard. Είναι μια πολιτική που ευνοεί τη λεγόμενη ήπια κινητικότητα όπως το περπάτημα, η ποδηλασία και τα μέσα μαζικής μεταφοράς και όχι το αυτοκίνητο, το οποίο θέλουμε να κρατήσουμε για βασικά ταξίδια.
Οι επικριτές της Hidalgo την κατηγορούν για την εφαρμογή πολιτικών κατά του αυτοκινήτου που τιμωρούν τους ανθρώπους που ζουν στα προάστια, οι οποίοι εξαρτώνται περισσότερο από οχήματα για να κινηθούν στην πρωτεύουσα.
"Είναι ένα από εκείνα τα μικροσκοπικά, ελαφρώς ηλίθια μέτρα, που σημαίνει ότι οι Γάλλοι έχουν βαρεθεί την πολιτική", δήλωσε στο CNews ο Pierre Chasseray, εκπρόσωπος της ομάδας "40 εκατομμύρια αυτοκινητιστές".
Ο Belliard αρνήθηκε ότι ήταν μέτρο κατά του αυτοκινήτου: Είναι πρώτα απ 'όλα ένα μέτρο ασφαλείας, για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πιο ευάλωτων: πεζών και ποδηλατών, είπε. Η συντριπτική πλειοψηφία των σοβαρών ή θανατηφόρων ατυχημάτων στο Παρίσι προκαλούνται από αυτοκίνητα ή βαρέα φορτηγά οχήματα.
Οι οδηγοί ταξί είναι επίσης αντίθετοι με το όριο ταχύτητας. Το τρέχον σύστημα τιμολόγησής τους - σύμφωνα με το οποίο μόλις το ταξί κινείται με ταχύτητα κάτω των 30 km/h οι πελάτες χρεώνονται ανά λεπτό και όχι ανά χιλιόμετρο -, λένε, θα αυξήσουν αυτόματα τους ναύλους κατά τουλάχιστον 15%.
Ο Belliard παραδέχτηκε ότι υπήρχε ένα πρόβλημα με τα ταξί και είπε ότι πως θα συναντούσαν τους οδηγούς ταξί για να κάνουν προτάσεις στο Υπουργείο Μεταφορών για τροποποιήσεις στον τρόπο χρέωσης των πελατών.
Η μέση ταχύτητα κίνησης στο κέντρο του Παρισιού από τις 7 το πρωί έως τις 9 το βράδυ είναι 11,6 km/h και 30,9 km/h στον περιφερειακό δρόμο, σύμφωνα με την τοπική στατιστική υπηρεσία μεταφορών.