Škoda: Νέο ρεκόρ πωλήσεων και μπόλικα πρότζεκτ εν όψει
H Škoda βρίσκεται σε μεγάλη φόρμα, με νέο ρεκόρ πωλήσεων για το 2018, λανσάρισμα των πρώτων EV της σε λίγους μήνες, πρότζεκτ για νέο εργοστάσιο και 30 λανσαρίσματα μέχρι το 2022.
Η Škoda διοργάνωσε την ετήσια συνέντευξη Τύπου σήμερα το πρωί για να παρουσιάσει τα αποτελέσματα του 2018 και να συζητήσει τα σχέδιά της για το μέλλον. Και μπορούμε να πούμε ότι η τσεχική φίρμα πετάει! Έκανε νέο ρεκόρ πωλήσεων, με 1,25 εκατ. αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 4,4% σε σχέση με το 2017. Η Škoda κατάφερε επίσης να αντισταθεί σθεναρά στην ανατροπή που έφερε η μετάβαση στο πρότυπο WLTP στην Ευρώπη και στην παρακμή της κινεζικής αγοράς.
Ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε στο ίδιο ποσοστό, φθάνοντας τα 17,3 δισ. ευρώ. Το 2015, ήταν «μόλις» 12,5 δισ. ευρώ! Μικρή σκιά στα αποτελέσματα, τα λειτουργικά κέρδη που μειώθηκαν κατά 15% στα 1,37 δισ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα, το λειτουργικό περιθώριο μειώθηκε από 9,7 σε 8,0%, το οποίο όμως παραμένει πολύ καλό. Αυτές οι μειώσεις εξηγούνται εν μέρει από την αύξηση των επενδύσεων που ανέβηκαν από 733 το 2017 σε 896 εκατομμύρια ευρώ το 2018.
Άραγε το 2019 θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια χρονιά-βήμα σημειωτόν; Το Brexit και οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας θέτουν οπωσδήποτε σε κίνδυνο τις πωλήσεις. Αλλά η Škoda δηλώνει σίγουρη, χάρη σε ένα πολύπτυχο νέο πρόγραμμα. Εν αρχή, επίκεινται δύο μεγάλα λανσαρίσματα που θα της επιτρέψουν να προσελκύσει νέους πελάτες στην Ευρώπη: Το μικρό SUV Kamiq και το κόμπακτ Scala, μοντέλο πολύ πιο φιλόδοξο από το Rapid Spaceback. Στο τέλος του έτους, ο Τσέχος κατασκευαστής θα ανανεώσει έναν από τους πυλώνες της γκάμας του, το Octavia. Το 2019 θα σηματοδοτήσει επίσης την έναρξη της ηλεκτροκίνησης, με το λανσάρισμα ενός 100% ηλεκτρικού Citigo και ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού Superb. Το 2020, η Škoda θα παρουσιάσει το πρώτο μοντέλο της βασισμένο στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα του Ομίλου, τη ΜΕΒ. Συνολικά, 30 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα προγραμματίζονται μέχρι το 2022.
Η Škoda έφτασε μάλιστα στο σημείο να αντιμετωπίζει επίσης τα πρόβλημα των πλουσίων κατασκευαστών: Ευρωπαϊκά εργοστάσια που δεν μπορούν να καλύψουν τις παραγγελίες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα SUV της, τα Karoq και Kodiaq, των οποίων ο χρόνος παράδοσης έχει επιμηκυνθεί σημαντικά. Εκπρόσωπος της μάρκας δήλωσε ότι θα μπορούσε να πουλήσει 100.000 περισσότερα αυτοκίνητα το 2018 εάν μπορούσε να καλύψει τη ζήτηση! Συνεπώς, ο κατασκευαστής σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο στην Ευρώπη.
Όλα αυτά αποδεικνύουν πως η Škoda είναι σήμερα το ισχυρό χαρτί του Ομίλου Volkswagen, πουλώντας τα διπλάσια αυτοκίνητα από τη SEAT. Εάν και η Audi παραμένει μακράν εμπρός, ποτέ το χάσμα των πωλήσεων ανάμεσα στο Mladá Boleslav και στο Ingolstadt δεν ήταν τόσο μικρό! Η Škoda αποφεύγει την πλήρη εξάρτησή της από την Ευρώπη χάρη στην παρουσία της στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της με 341.000 παραδόσεις το 2018, και την ισχυρή ανάπτυξή της στη Ρωσία με +30%. Επιπλέον, η Škoda είναι αυτή που οδηγεί την εξέλιξη των πωλήσεων του ομίλου στην ινδική αγορά. Όσον αφορά την οικονομική πλευρά, το λειτουργικό περιθώριο είναι σημαντικά υψηλότερο από αυτό της Volkswagen, η οποία έπιασε μόλις 3,9% το 2018!
Αυτός ο οικονομικός συσχετισμός ήταν που προκάλεσε πέρυσι κάποιες εντάσεις εντός της ομίλου. Η Škoda κατηγορήθηκε έντονα ότι εκμεταλλεύτηκε τις τεχνολογίες της Volkswagen χωρίς να συμμετέχει αρκετά στη χρηματοδότησή τους. Ως εκ τούτου, τα μοντέλα είναι πολύ κοντά στα γερμανικά ξαδέλφια τους αλλά σε πιο ελκυστική τιμή, λόγω της συναρμολόγησής τους στην Τσεχία όπου οι μισθοί είναι χαμηλότεροι. Είναι προφανές ότι τα δύο σήματα επιδίδονται σε ολοένα και μεγαλύτερο κανιβαλισμό. Στη Volkswagen δεν απομένουν και πολλά περισσότερα πράγματα για να κάνει τη διαφορά, δεδομένου ότι η φήμη της Škoda βελτιώνεται χρόνο με το χρόνο. Κάτι που επιβεβαιώνεται από τη διαφύλαξη της τιμής μεταπώλησης στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητά της.