Škoda: Νέα μοντέλα και ανανέωση στην Κίνα για «στοπ» στην πτώση των κερδών
Ύστερα από την πτώση της κερδοφορίας πέρυσι, η Škoda επιδιώκει να ξαναβρεί την οκοινομική λάμψη της με μεγάλη επίθεση προϊόντων και ανανέωση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της.
Η Škoda βρίσκεται σε τροχιά ισχυρής ανάπτυξης, σημειώνοντας νέο ρεκόρ πωλήσεων για το 2018 με 1,25 εκατ. παραδόσεις –αύξηση 4,4% σε σχέση με το 2017. Και ενώ όλοι οι δείκτες της είχαν θετικό πρόσημο, το λειτουργικό κέρδος μειώθηκε κατά 15%, στα 1,38 δισ. ευρώ, ενώ και το περιθώριο λειτουργικού κέρδους έπεσε από το 9,7% στο 8%, στη σύγκριση των ετών 2017 και 2018. Βέβαια, μέσα στο VW Group, το λειτουργικό κέρδος της Škoda παρέμεινε υψηλότερο από αυτό της Audi (7,9%) και σαφώς μακράν από της VW που ήταν μόλις 3,8%.
Τα κέρδη της Škoda επηρεάστηκαν από τις καθυστερήσεις στην πιστοποίηση των αυτοκινήτων για τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς εκπομπών WLTP, τη μεταβλητότητα των συναλλαγματικών ισοτιμιών, συμπεριλαμβανομένης της αδυναμίας της βρετανικής στερλίνας και του ρωσικού ρουβλίου, καθώς και την αύξηση του κόστους εργασίας στην Τσεχία, όπου η Škoda κατασκευάζει τα περισσότερα από τα αυτοκίνητά της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Škoda: Νέο ρεκόρ πωλήσεων και μπόλικα πρότζεκτ εν όψει
Η εμπορική ένταση μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας δημιούργησε αβεβαιότητα και έπληξε τις πωλήσεις της Škoda στην Κίνα. Οι παγκόσμιες παραδόσεις της Škoda μειώθηκαν κατά 2%, σε 90.900 αυτοκίνητα το Φεβρουάριο, κυρίως λόγω της πτώσης της αγοράς στην Κίνα κατά 18%.
Η Κίνα δεν είναι το ίδιο κερδοφόρα για τη Škoda όπως Ευρώπη, δήλωσε ο Bernhard Maier, CEO της εταιρείας, προσθέτοντας: «Δεν έχουμε χάσει χρήματα στην Κίνα, αλλά φυσικά δεν έχουμε καταφέρει πραγματικά να επιτύχουμε την απόδοση των πωλήσεων που έχουμε στην Ευρώπη».
O Maier είπε ότι η Škoda έχει θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο με τον εταίρο της στην κοινοπραξία SAIC που στοχεύει στη βελτίωση της κερδοφορίας στην Κίνα. Η Škoda σχεδιάζει να λανσάρει περισσότερα μοντέλα ειδικά για την Κίνα. Πέρυσι η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το Kodiaq GT, μια έκδοση σε στιλ κουπέ του Kodiaq και το μικρό SUV Kamiq που χτίστηκε σε διαφορετική πλατφόρμα από αυτή του ευρωπαϊκού Kamiq.
Τα σχέδια για την Ινδία
Η Škoda αναλαμβάνει το ρόλο της εμπροσθοφυλακής για την επίθεση του Volkswagen Group στην Ινδία, όπου ο όμιλος επενδύει ένα δισεκατομμύριο ευρώ από σήμερα έως το 2021 για να εξελίξει μοντέλα Škoda και VW προσαρμοσμένα στις ανάγκες των Ινδών αγοραστών. Το πρώτο από αυτά τα μοντέλα θα είναι ένα Α-SUV που θα παρουσιαστεί το 2020. Θα διατίθεται δε τόσο από το δίκτυο της Škoda όσο και από αυτό της VW.