PSA και Fiat Chrysler: Κοινή πλατφόρμα
Το Groupe PSA Group και η Fiat Chrysler Automobiles διερευνούν τη δυνατότητα συνεργασίας, προκειμένου να μοιραστούν τις επενδύσεις για την κατασκευή αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με πηγές που γνωρίσουν τις διαπραγματεύσεις.
Ο γαλλικός και ο ιταλo-αμερικανικός όμιλος έχουν προχωρήσει σε προκαταρκτικές συζητήσεις για να συνεργαστούν σε μια «σούπερ πλατφόρμα» -τη βάση για την υποστήριξη ενός μοντέλου, προκειμένου να μειώσουν το επενδυτικό κόστος σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική περιοχή όπως η Ευρώπη, δήλωσαν πηγές που ζήτησαν να μην κατονομαστούν καθώς οι συζητήσεις γίνονται ακόμη σε ιδιωτικό επίπεδο.
Οι προκαταρκτικές συνομιλίες θα μπορούσαν να ανακοινωθούν επίσημα μέχρι το τέλος του πρώτου 6μήνου του 2019, δήλωσε μία από τις πηγές. Η συνεργασία θα μπορούσε τελικά να εξελιχθεί σε ευρύτερο διεταιρικό συνδυασμό στο μέλλον, αν και η σημερινή στόχευση αφορά την περιορισμένη συνεργασία στην οποία αναφερθήκαμε, δήλωσαν δύο πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα.
Ο CEO του Groupe PSA, Carlos Tavares, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η εταιρεία του είναι έτοιμη να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες ανάπτυξης. Δήλωση που έρχεται σε λιγότερο από ένα χρόνο από την ενσωμάτωση των Opel και Vauxhall που αγόρασε από την General Motors. Ο διευθύνων σύμβουλος της FCA, Mike Manley, δήλωσε ταυτόχρονα ότι «θα εξετάσει σαφώς» μια συμφωνία που θα καταστήσει ισχυρότερη την ιταλοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης μιας συμμαχίας ή μιας συγχώνευσης.
Εκπρόσωπος της PSA αρνήθηκε να σχολιάσει και παρέπεμψε σε σχόλια που έκανε ο Tavares στη Wall Street Journal το περασμένο Σάββατο 30/3, όπου δήλωσε ότι η εταιρεία δεν στοχεύει σε κάποιον «συγκεκριμένο» εταίρο και δεν συμμετέχει σε «σοβαρές» διαπραγματεύσεις για να βρει συνοδοιπόρο.
«Έχουμε συνεχείς συζητήσεις με τους εταίρους μας», δήλωσε ο Tavares στη WSJ, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με πιθανές συνομιλίες με την FCA. «Δεν υπάρχει συγκεκριμένος στόχος -καμία συγκεκριμένη, εις βάθος και υπό εξέλιξη διαπραγμάτευση».
FCA και PSA επεξέτειναν τη συνεργασία τους το Φεβρουάριο στα ελαφρά επαγγελματικά βαν, για να συμπεριλάβουν τα μοντέλα υπό τα σήματα των Opel και Vauxhall του γαλλικού ομίλου. Οι δύο κατασκευαστές ενώνουν όλο και περισσότερο τις δυνάμεις τους για να μοιραστούν τις επενδύσεις, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια τεχνολογική αναστάτωση που προκαλείται από την έλευση των ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκίνητα. Οι αυστηρότεροι κανόνες εκπομπών που επιβάλλονται από ευρωπαϊκούς ρυθμιστικούς φορείς αναγκάζουν επίσης τη βιομηχανία να απομακρυνθεί από τους παραδοσιακούς, θερμικούς κινητήρες.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζονται με αξιολογήσεις που επικρέμονται σε επίπεδο ύφεσης, ενώ γίγαντες της Silicon Valley με μεγάλη ρευστότητα, όπως η Alphabet, βάζουν πόδι στη βιομηχανία για να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα σε μελλοντικά αυτοκίνητα.
Με περισσότερες ενδείξεις ότι ο όγκος των παγκόσμιων πωλήσεων έχει ήδη κορυφωθεί, η Ford Motor και η Volkswagen εργάζονται για μια ευρεία εταιρική συνεργασία που θα περιλαμβάνει επαγγελματικά οχήματα και αυτόνομη οδήγηση. Την ίδια στιγμή, η BMW και η Daimler συνεργάζονται σε μια σειρά από κοινά πρότζεκτ κινητικότητας και μεταξύ αυτών και η αυτόνομη οδήγηση.
Ο πρόεδρος της Fiat Chrysler, John Elkann, συμμερίζεται την άποψη του πρώην διευθύνοντος συμβούλου, Sergio Marchionne, ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να έχει κοινή δράση για να σταματήσει την επικάλυψη επενδύσεων. Ο Marchionne είχε δηλώσει σε ομιλία του το 2015, που ο ίδιος αποκάλεσε «εξολομολόγηση ενός πρεζάκια του κεφαλαίου», ότι η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει δύο δισεκατομμύρια ευρώ κάθε εβδομάδα σε εξέλιξη προϊόντων και κόστος «εργαλείων» που θα μπορούσαν να μοιράζονται.