Προσφορές FIAT από τα Lidl
Η γερμανική αλυσίδα σούπερ-μάρκετ χαμηλού κόστους ξεκινά την προσφορά σε FIAT από μόλις €89 το μήνα στην Ευρώπη -αλλά υπάρχει και η παγίδα.
Η αλυσίδα σουπερμάρκετ της Steinrolling Lidl φαίνεται να έχει δικτυωθεί στην επιχείρηση πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων, πουλώντας από €89 το μήνα. Αλλά υπάρχει και μια «παγίδα» –για την ακρίβεια τέσσερις.
Πρώτον, ξεκινά την προσφορά με το μοντέλο-τεφαρίκι για μόλις 1.000 αυτοκίνητα. Δεύτερον, πρόκειται μόνο για τη Γερμανία και για 4ετή χρονομίσθωση. Τρίτον, είναι όλα τους FIAT 500, ένα αυτοκίνητο που έχει στην πλάτη του 12 χρόνια. Τέταρτον, είναι όλα με τις ίδιες προδιαγραφές –έκδοση μοτέρ και εξοπλισμός.
Και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κινήθηκαν σε μια στρατηγική πωλήσεων online, αλλά οι πωλήσεις αυτοκινήτων από αλυσίδα σουπερμάρκετ είναι κάτι νέο, ακόμα και για τη Γερμανία.
Η είσοδος στην εμπορία αυτοκινήτων υπήρξε από καιρό μέρος των σχεδίων της Lidl και ξεκίνησε ως μίσθωση στο ηλεκτρονικό κατάστημά της όπου οι πελάτες μπορούν να αυξήσουν τις μηνιαίες αποπληρωμές τους στα €165 για να καλύψουν ασφάλιστρα, συντήρηση και εποχική αλλαγή ελαστικών ελαστικών δύο φορές το χρόνο. Τα Lidl φαίνεται να είναι εταιρεία-βιτρίνα της AutDenn, μιας start-up μεταξύ της ισπανικής τράπεζας Santander και της γερμανικής αντιπροσωπείας αυτοκινήτων König, η οποία έχει μπει στις online πωλήσεις, στο Amazon, με το Renault Clio.
Το κομμάτι που προκαλεί το ενδιαφέρον είναι ότι η Lidl υπόσχεται μια διαδικασία εγγραφής που παίρνει μόλις ένα τέταρτο της ώρας, ολοκληρωμένη με ταυτότητα και πιστωτικούς ελέγχους.
Αλλά η μακροχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτων με έκπτωση στο ίντερνετ μπορεί να είναι δαπανηρή αν τα πράγματα πάνε στραβά, όπως ανακάλυψε η έμπειρη PSA το 2017. Τότε, η Peugeot Γερμανίας προσέφερε το 208 με σταθερό επιτόκιο με φλατ μηνιαίο μίσθωμα €99. Ο στόχος ήταν να πουληθούν 300 αυτοκίνητα, αλλά η καμπάνια έφερε τελικά περισσότερες από 5.000 πωλήσεις. Με το αυτοκίνητο να πωλείται ουσιαστικά στο κόστος ή και κάτω από αυτό, η PSA προφανώς χρηματοδότησε την ενέργεια. Αυτό προκάλεσε την έντονη διαμαρτυρία των Γερμανών αντιπροσώπων της μάρκας, οι οποίοι δεν ήταν σε θέση να επωμιστούν το κόστος και να πληρώνουν από την τσέπη τους στην ουσία κάθε πώληση. Και απολύτως αναμενόμενα διαμαρτυρήθηκαν έντονα, καθώς η συγκεκριμένη ενέργεια της μητρικής εταιρείας ήταν μια κίνηση αθέμιτου ανταγωνισμού προς το ίδιο της το δίκτυο.