Πώς τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού απειλούν τις ασφαλιστικές εταιρείες

Πώς τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού απειλούν τις ασφαλιστικές εταιρείες

Όσο θα μειώνονται τα ατυχήματα θα μειώνονται και τα ασφάλιστρα, αν όμως τρακάρεις το κόστος επισκευής είναι σχεδόν τριπλάσιο . Θα το αντέξουν οι ασφαλιστικές εταιρείες;  

Η παγκόσμια αγορά προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού, γνωστή ως ADAS, αναμένεται να φτάσει πάνω από $ 67 δις. μέχρι το 2025. Πάνω από 20 αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υποσχεθεί να εξοπλίσουν σχεδόν κάθε νέο όχημα με σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης και σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης στην πόλη μέχρι το 2020. Άλλωστε με βάση τις κοινοτικές οδηγίες στην Ευρώπη αλλά και στις ΗΠΑ τα συστήματα αυτά θα είναι υποχρεωτικά.

Το κόστος για προηγμένα συστήματα ασφαλείας - αυτόματη πέδηση, διατήρηση λωρίδων και αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου ταχύτητας - μπορεί να είναι σχετικά χαμηλό για τις βιομηχανίες και να κυμαίνει από 500-1.000 δολάρια με τον καταναλωτή να είναι έτοιμος να τα πληρώσει.

Και ενώ η αγορά αυτή συνεχώς αυξάνεται η προοπτική της ασφαλιστικής αγοράς είναι εντελώς διαφορετική. Η ασφάλιση αυτοκινήτων μπορεί να είναι μια επιχείρηση χαμηλών περιθωρίων κέρδους, όμως είναι αυτή που παρέχει στις ασφαλιστικές εταιρείες πολύ υψηλό ποσοστό ρευστότητας.

Σύμφωνα με την Swiss Re, τον μεγαλύτερο αντασφαλιστή αυτοκινήτων, η τεχνολογία των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού θα μειώσει τη συχνότητα των ατυχημάτων κατά 25%, μειώνοντας τα παγκόσμια ασφάλιστρα για αυτοκίνητα εξοπλισμένα με αυτά τα συστήματα κατά $ 20 δις. έως το 2020. Οι ασφαλιστικές εταιρείες ωστόσο δηλώνουν ότι προς το παρόν δεν έχουν επαρκή στοιχεία για τα οφέλη των συγκεκριμένων τεχνολογιών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Το σύγχρονα συστήματα ασφαλείας τριπλασιάζουν το κόστος επισκευής ενός αυτοκινήτου

Παρόλα αυτά, το ρίσκο για τις ασφαλιστικές εταιρείας παραμένει: Όσο θα μειώνονται τα ατυχήματα θα μειώνονται και τα ασφάλιστρα. Από την άλλη, η επισκευή ενός σύγχρονου αυτοκινήτου κοστίζει πολύ περισσότερο από ότι ενός συμβατικού. Για παράδειγμα η αντικατάσταση ενός απλού προφυλακτήρα κοστίζει περίπου $ 300 σε αντίθεση με έναν που έχει ενσωματωμένους αισθητήρες παρκαρίσματος ή κάμερες που μπορεί να ξεπεράσει και τα $ 1.500.

Αυτός ο φαύλος κύκλος μπορεί να οδηγήσει πολλές ασφαλιστικές εταιρείες σε δεινή οικονομική θέση.
Έρευνα της American Automobile Association επισημαίνει επίσης ότι μπορεί το ασφαλιστήριο συμβόλαιο να μην καλύπτει τέτοια κόστη και ο οδηγός να βρεθεί προ εκπλήξεων. Για το λόγο αυτό η AAA συνιστά τους οδηγούς ως ασφαλέστερη λύση μια πλήρη ασφαλιστική κάλυψη που μπορεί εκ πρώτης όψεως να είναι ακριβότερη από την απλή, αλλά αν συμβεί το κακό, μπορεί να σας γλυτώσει από πολλά έξοδα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube