Porsche: Το success story της Cayenne
Απίστευτο και όμως αληθινό! Η Porsche ξεπέρασε το φράγμα του 1.000.000 Cayenne. Τεράστια εμπορική επιτυχία για ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στην αγορά 18 χρόνια.
Αυτή είναι η ιστορία ενός μοντέλου που εξακολουθεί το 2020 να είναι αμφιλεγόμενο για ορισμένους και το οποίο έκανε τα μάτια των πελατών της Porsche να γυρίσουν ανάποδα στην αυγή της δεκαετίας του ’00. Αλλά είναι επίσης και μια ευκαιρία για να πούμε στους μελλοντικούς αγοραστές Porsche και να (ξανά)θυμίσουμε στους παλιούς, ότι ήταν η Cayenne αυτή που έσωσε την Porsche από την πτώχευση και έβαλε ξανά το Zuffenhausen σε καλή και κερδοφόρο πορεία.
Ο Hans-Jürgen Wöhler, ο πρώην επικεφαλής της γκάμας του SUV της Porsche, επικαλείται αυτήν την φράση: «ένα σκαμνί είναι πιο σταθερό με τρία πόδια παρά μόνο με δύο». Τα πρώτα δύο πόδια ήταν φυσικά η 911 και η Boxster που βρίσκονταν στον κατάλογο της Porsche στις αρχές της δεκαετίας του ’00, αλλά από μόνες τους ήταν ανεπαρκείς για να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα της γερμανικής φίρμας. Το τρίτο, αυτό που θα επέφερε σταθερότητα, θα ήταν η Cayenne. Σήμερα, δεν μιλάμε πλέον για ένα σκαμνί, αλλά για ολόκληρο τραπέζι με πολλά πόδια: Cayenne, Panamera, Macan, Taycan...
Η ιδέα της Cayenne χρονολογείται από τα τέλη της δεκαετίας του ’90. Η Porsche θα έπρεπε να περιμένει όμως μέχρι το 2002 προτού αποκαλύψει την έκδοση παραγωγής στο κοινό του παρισινού Σαλονιού Αυτοκινήτου.
Η Porsche υπενθυμίζει ότι το κρίσιμο σημείο ήταν το 1993, με μόλις 14.362 ετήσιες πωλήσεις Φανταστείτε! Η Porsche σήμερα πουλάει πάνω από 250.000 αυτοκίνητα το χρόνο! Εκείνη την εποχή λοιπόν, χρειαζόταν απαραίτητα να αντιδράσει και μάλιστα γρήγορα.
Η αντίδραση αυτή πήρε σάρκα και οστά πρώτα με τη Boxster και στη συνέχεια με την Cayenne, υπό το όνομα του πρότζεκτ «Colorado», σε συνεργασία με τη Volkswagen… Αλλά χρειάστηκε κάμποση περίσκεψη και φαντασία για να το βάλει εμπρός.
Με τις γραμμές του Weissach να δουλεύουν ήδη στο μάξιμουμ του δυναμικού τους, η Porsche αναγκάστηκε να ενοικιάσει μια βιομηχανική τοποθεσία κοντά στο Hemmingen, τη γενέτειρα της Cayenne, για να ξεκινήσει την παραγωγή.
Σχεδιασμένη από τον Harm Lagaaij, η πρώτη Cayenne δεν έχασε χρόνο και ξεπέρασε πολύ γρήγορα τις πωλήσεις της 911. Πρώτα λανσαρίστηκε η έκδοση S και Turbo (η Turbo S θα έφτανε αργότερα), με την Cayenne να ξεπερνά την 911 με 50.000 πωλήσεις το 2007, μόλις τέσσερα χρόνια ύστερα από την άφιξή της στην αγορά.
Μια μηχανή επιτυχίας μόλις είχε πάρει εμπρός. Οι βάσεις για την υβριδική Cayenne χρονολογούνται επίσης από το 2007, αν και θα χρειαζόντουσαν κάμποσα χρόνια ακόμη για να την ανακαλύψουμε.
Εκείνη την εποχή, η πιο αμφιλεγόμενη Cayenne ήταν η ντίζελ. Ένας κινητήρας που τελικά θα εξαφανιζόταν στην τρίτη γενιά του SUV, με την Porsche να προτιμά να επικεντρωθεί στη βενζίνη και ειδικά στην έκδοση plug-in hybrid, πολύ δημοφιλή μεταξύ των επαγγελματιών.
Η παραγωγή σήμερα επίσης έχει αλλάξει άρδην. Από εδώ και στο εξής, η Cayenne είναι ένα καθαρό σλοβακικό προϊόν, καθώς συναρμολογείται στο εργοστάσιο του Ομίλου Volkswagen στην Bratislava, μαζί με τα Audi Q7 και Q8 και το Volkswagen Touareg.
Όπως και να ’χει, η 1.000.000στή είναι γεγονός και είναι μια «κόκκινη Carmine» GTS που θα παραδοθεί σε έναν Γερμανό πελάτη.