Ποινή «χάδι» στον Rupert Stadler για το σκάνδαλο Dieselgate!

Ποινή «χάδι» στον Rupert Stadler για το σκάνδαλο Dieselgate!

Ο πρώην ισχυρός άνδρας της Audi και μέλος του ΔΣ του ομίλου VW, Rupert Stadler, την γλίτωσε πολύ φθηνά για την πολύκροτη υπόθεση «Dieselgate»…

Ο Rupert Stadler καταδικάστηκε από το δικαστήριο του Μονάχου σε ποινή φυλάκισης ενός έτους και εννέα μηνών με ανασταλτικό χαρακτήρα αλλά και με πρόστιμο ύψους €1,1 εκατ., ποσό, το οποίο θα πάει στα κρατικά ταμεία αλλά και σε διάφορες ΜΚΟ.

Η υπόθεση Dieselgate θεωρείται, το μεγαλύτερο μεταπολεμικό βιομηχανικό σκάνδαλο στη Γερμανία.

Η παραδοχή της εμπλοκής του Rupert Stadler στην υπόθεση, είναι μέρος μιας συμφωνίας που φημολογείται ότι έγινε ανάμεσα στον ίδιο και το γερμανικό κολοσσό, ώστε τόσο η VW να φανεί ότι δεν γνώριζε αλλά και ο πρώην ισχυρός άνδρας της Audi, να αποφύγει τη φυλακή.

Audi

Η Volkswagen υποστήριξε ότι το παραποιημένο λογισμικό που είχε εγκατασταθεί σε περισσότερα από 11 εκατ. ντίζελ μοντέλα της, ήταν έργο μιας χούφτας υπαλλήλων της εταιρείας που ενεργούσαν χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεση των ανωτέρων τους.

Ο Stadler από μέρους του παραδέχθηκε ότι το 2015 καθυστέρησε να αναστείλει την πώληση των μοντέλων με τo παράνομo λογισμικά στην Ευρώπη, αν και είχε ήδη ξεσπάσει το σκάνδαλο στις ΗΠΑ.

Βέβαια η… καθυστερημένη απόφασή του επέτρεψε σε χιλιάδες αυτοκίνητα με το παράνομο λογισμικό να συνεχίσουν να πωλούνται μέχρι τις αρχές του 2018!

Κατηγορούμενοι στην πολύκροτη υπόθεση ήταν επίσης ο πρώην επικεφαλής ανάπτυξης κινητήρων της Audi, Wolfgang Hatz και o εκ των κορυφαίων μηχανικών του ομίλου Giovanni Pamio, οι οποίοι παραδέχτηκαν ότι γνώριζαν και βοήθησαν στην τοποθέτηση του παράνομου λογισμικού, δίνοντας οδηγίες σε εργαζομένους της Audi για το πως θα χειραγωγούν τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων σε χιλιάδες ντίζελ οχήματα του VW Group.

VW

Ο Hatz καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης δύο ετών με αναστολή και πρόστιμο €400.000 ευρώ, ενώ στον Giovanni Pamio επιβλήθηκε ποινή ενός έτους και εννέα μηνών και πρόστιμο €50.000.

Οι κατηγορούμενοι μπορούν να ασκήσουν έφεση στην πρωτόδικη απόφαση έως τις 4 Ιουλίου, κάτι ωστόσο που δεν αναμένεται να συμβεί. 

Σε ότι αφορά τον πρώην ισχυρό άνδρα του ομίλου VW την περίοδο εκείνη, Martin Winterkorn, έπρεπε και εκείνος να δικαστεί για απάτη αλλά η περίπτωσή του έχει αναβληθεί επ' αόριστον λόγω... προβλημάτων υγείας. 

Το σκάνδαλο «Dieselgate» συγκλόνισε όχι μόνο τη Γερμανία αλλά ολόκληρο τον «κόσμο» του αυτοκινήτου και έχει ήδη κοστίσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα, νομικά έξοδα και αποζημιώσεις στη VW. To πιο σημαντικό όμως αποτέλεσμα αυτού του σκανδάλου είναι ίσως η μεταστροφή σύσσωμης της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube