Opel: Τέσσερα μοντέλα καταργούνται από την γκάμα

Opel: Τέσσερα μοντέλα καταργούνται από την γκάμα

Μεγάλο νοικοκύρεμα στην γκάμα των Blitz. H φίρμα ολοκληρώνει το τέλος της εμπορικής διάθεσης των Karl, Adam, Zafira και Insignia Country Tourer.

Το επερχόμενο μεγάλο γεγονός στην Opel είναι το λανσάρισμα του ολοκαίνουριου Corsa. Αλλά ενώ ένα μοντέλο φτάνει μετά τυμπανοκρουσιών, άλλα εγκαταλείπουν το εμπορικό πεδίο σιωπηρά. Αρκετά μοντέλα έχουν εξαφανιστεί από το διαμορφωτή της φίρμας σε όλη την Ευρώπη (και στην Ελλάδα). Και η απάντηση είναι απλή: Τα Karl, Adam, Zafira και Insignia Country Tourer δεν κατασκευάζονται πλέον.

Το πρώτο μοντέλο που εξαφανίστηκε ήταν το Zafira που αντικαταστάθηκε άμεσα αλλά έδωσε το όνομά του σε ομώνυμο βαν. Κατά συνέπεια, η Opel προστέθηκε στον κατάλογο των κατασκευαστών που έχουν εγκαταλείψει την αγορά των κόμπακτ κλασικών MPV, ακολουθώντας το παράδειγμα της Ford ή της Toyota και υποκύπτοντας στη μόδα των SUV. Έτσι οι πολυμελείς οικογένειες θα αναγκαστούν να καταφύγουν σε κάποιο τυπικό βαν ΙΧ. Όπως το Opel Zafira Life, τυπικό λεωφορειάκι, που είναι ένα Citroën SpaceTourer με άλλα σήματα, όπως επίσης τα Peugeot Traveller και Τoyota ProAce Verso.

Στα οικογενειακά μοντέλα, είναι το Insignia Country Tourer με πήρε κόκκινη κάρτα. Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για τη «σκληροτράχηλη» έκφανση του στέισον της Opel, ένα μοντέλο στιλ Audi A6 Allroad -στο μικρότερό του. Η διακοπή της παραγωγής του έγινε μόλις δύο χρόνια ύστερα από το εμπορικό λανσάρισμά του και η αιτία πρέπει αναζητηθεί στις χαμηλές πωλήσεις.

Τα άλλα δύο μοντέλα των οποίων διεκόπη η παραγωγή είναι και τα πιο ορατώς αόρατα στους δρόμους. Όπως ανακοίνωσε η Opel πέρυσι, έβαλε τέλος στα δύο μικρά της, Karl και Adam. Με άλλα λόγια, η Opel είναι πλέον πλήρως απούσα από την κατηγορία των μίνι, καθώς τα δύο μοντέλα δεν προβλέπονται να έχουν συνέχεια. Έτσι, το μοντέλο εισόδου στην γκάμα των Blitz θα είναι το σουπερμίνι Corsa.

To Karl ωστόσο δεν ήταν ιδιαίτερα παλιό μοντέλο, καθώς δεν έχει κλείσει ακόμα τα πέντε χρόνια στην αγορά. Το Adam από την άλλη έχει συμπληρώσει τον κύκλο ζωής του, καθώς μόλις έκλεισε τα επτά χρόνια. Κομψό και σφόδρα εξατομικεύσιμο, ήταν επιπλέον καλύτερο αυτοκίνητο από το μεγάλο αντίπαλό του, το FIAT 500, από το οποίο έχασε κατά κράτος την εμπορική μάχη. Απόδειξη ότι στις περιπτώσεις των μίνι -άντε και των σουπερμίνι, όταν έχει απέναντί σου την αναβίωση ενός εμβληματικού κλασικού μοντέλου δύσκολα τα βγάζεις πέρα. 

Τώρα, αν σας ακούγεται παρακινδυνευμένο η Opel να απέχει από τη μίνι κατηγορία, είναι προφανώς επειδή έχει κάνει τους υπολογισμούς της: Τα μοντέλα αυτά δεν είναι (πολύ;) κερδοφόρα. Και ό,τι δεν είναι κερδοφόρο σε μια εταιρεία που επί 20 χρόνια παρουσίαζε αρνητικό ισολογισμό, φυσικά και κόβεται. Δεν είναι όμως τα μόνα μοντέλα που το Groupe PSA σκέφτεται να «κόψει», μιας και η Citroën και η Peugeot πιθανότατα δεν θα δώσουν συνέχεια στο C1 και στο 108 αντίστοιχα.

Αν κάποιος ενδιαφέρεται για ένα από τα τέσσερα αυτά μοντέλα -τρία για την ελληνική πραγματικότητα, καθώς το Karl δεν έκανε καριέρα στη χώρα μας, θα πρέπει να απευθυνθεί στους ντίλερ της Opel για να εντοπίσει αν υπάρχει κάτι σε στοκ… 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube