Οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 60,6% τον Ιούλιο
Τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των νέων ταξινομήσεων οχημάτων στην Ευρώπη, αλλά τα BEV και τα υβριδικά αυξάνουν σημαντικά το μερίδιό τους.
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων βρίσκεται για 12ο συνεχόμενο μήνα σε άνοδο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακάμπτουν από τις ελλείψεις εφοδιασμού, με τις πωλήσεις να αυξάνονται τον περασμένο Ιούλιο κατά 15,2%. Η πιο σημαντική είδηση όμως είναι, ότι οι πωλήσεις των BEV αυξήθηκαν κατά 60,6% σε σύγκριση με πέρυσι.
Όπως αναφέρει ο ACEA, οι Ευρωπαίοι αγόρασαν συνολικά 851.156 οχήματα τον Ιούλιο του 2023. Ο πιο δημοφιλής τύπος κίνησης ήταν η βενζίνη με μερίδιο 35,8% (304.903 αυτοκίνητα). Μαζί με το μειωμένο μερίδιο 14,1% του ντίζελ, τα μη ηλεκτροκίνητα μοντέλα προτάσεις αντιπροσώπευαν τις περίπου μισές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν και τα υβριδικά, καθώς αποτέλεσαν τη δεύτερη πιο δημοφιλή επιλογή τον περασμένο μήνα με μερίδιο 25,6% και αύξηση των πωλήσεων κατά 31%. Τα BEV ακολούθησαν στην τρίτη θέση με μερίδιο 13,6% (115.971 μονάδες), με ακόμη πιο σημαντική αύξηση 60,6% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Τέλος, τα plug-in υβριδικά είχαν μερίδιο 7,9% (67.060 μονάδες), σημειώνοντας αύξηση 14,5%.
Η εντυπωσιακή άνοδος των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων υποστηρίχθηκε από διψήφια αύξηση στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (+68,9% στη Γερμανία και +32,4% στη Γαλλία), με τη μεγαλύτερη αύξηση ωστόσο να καταγράφεται στο Βέλγιο με +235,8%.
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήλθαν σε 6,3 εκατ. μονάδες. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 17,6% από την ίδια περίοδο του 2022, αλλά παραμένουν 22% χαμηλότερα από την προ-πανδημίας περίοδο του 2019. Ο αριθμός από την αρχή του έτους περιλαμβάνει 2,3 εκατ. βενζινοκίνητα οχήματα (37%), 1,6 εκατ. υβριδικά (25%) και 819.725 BEV (13%).
Όσον αφορά τις εταιρείες, η Volkswagen σημείωσε τον Ιούλιο άνοδο των πωλήσεων της κατά 17,9%, σύμφωνα με τον ACEA, ενώ η BMW και η Renault είδαν τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν 22,5% και 16,9% αντίστοιχα. Ο όμιλος Stellantis από την άλλη, που παλεύει με λογιστικά προβλήματα και παραδόσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σημείωσε πτώση 6.1%.