Οι γεννηθέντες του 2017 και οι τελευταίοι που θα αγοράσουν ΙΧ
Τα νέα δεδομένα κινητικότητας βρίσκονται πολύ πιο κοντά απ’ ό,τι νομίζουμε, όπως και ο θάνατος του «ΙΧ».
H έκθεση δημοσιεύτηκε στο Βέλγιο, αλλά η τάση είναι γενική. Όταν, μεταξύ των προηγμένων χωρών της ΕΕ, παρατηρούμε ότι λιγότερο από το 38% των νέων παίρνουν την άδεια οδήγησης στα 18 τους χρόνια, έναντι άνω του 44% το 2000, είναι η επιβεβαίωση μιας ριζικής αλλαγής στην προσέγγιση του αντικειμένου της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη νέα γενιά.
Και αυτό είναι μόνο ένα πρόδρομο στοιχείο σε ένα νέο ποσοστό που διαμορφώνεται και που δεν βλέπει πια την ανάγκη να έχει το δικό του αυτοκίνητο. Αλλά έχουμε και από την άλλη, την έρευνα που λέει ότι ο μέσος Ευρωπαίος για να έχει τη οικονομική δυνατότητα να αγοράσει καινούργιο ΙΧ θα πρέπει να φτάσει 55 ετών.
Και αν για τα παραπάνω δεν είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι, υπάρχει μια νέα μελέτη που «διασφαλίζει» τη διατάραξη της αγοράς αυτοκινήτων. Για τους ειδικούς, οι νέοι που γεννήθηκαν το 2017 θα είναι και οι τελευταίοι που θα γίνουν ιδιοκτήτες ενός ΙΧ. Και έχουμε 2018. Το τέλος μιας εποχής έχει ήδη αρχίσει.
Στη βελγική εφημερίδα Le Soir, μπορούμε να διαβάσουμε ότι όλο και περισσότεροι νέοι ηλικίας 25 έως 35 ετών υιοθετούν τις νέες παρηγορητικές υπηρεσίες ιδιοκτησίας αυτοκινήτων. Έτσι βρίσκουμε το car-sharing, την από κοινού χρήση, τα αυτοκίνητα μεταφοράς με οδηγό (ταξί, βαν…), χωρίς φυσικά να παραλείψουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Όλο και περισσότερες ευκαιρίες ανοίγονται εμπρός σου και βρίσκονται στη διάθεσή σου με την ανάπτυξη των δυνατοτήτων των κινητών τηλεφώνων και των εφαρμογών τους. Γιατί να επενδύσεις σε μια άδεια οδήγησης, να προϋπολογίσεις την ασφάλιση και την κατανάλωση, να σπαταλάς χρόνο ψάχνοντας να παρκάρεις, όταν απλώς κάνεις ένα «κλικ» για να βρεις το αυτοκίνητο και την «οδήγηση» που θα σε πάει από το σημείο Α στο Β, όπου θα το παραλάβουν άλλοι χρήστες;
Ωστόσο, δεν είναι όλοι έτοιμοι να κάνουν το βήμα. Για πολλούς ανθρώπους σήμερα, η εγκατάλειψη του αυτοκινήτου τους είναι μια πράξη που απαιτεί πολύ μακρά συλλογιστική. Αλλά υπάρχουν ήδη εναλλακτικές λύσεις! Επομένως, η μετάβαση πρέπει να είναι σταδιακή. Πρώτα στις πόλεις, στη συνέχεια στους περιαστικούς οικισμούς και τέλος στην περιφέρεια. Επειδή το φαινόμενο ήδη εξελίσσεται. Μέχρι το 2030, η κοινή χρήση αυτοκινήτων θα πρέπει να κυριαρχεί. «Οι νέοι που γεννήθηκαν το 2017 θα είναι οι τελευταίοι που θα κατέχουν ένα ΙΧ», λέει ο Ben Wood, αναλυτής στο CSS Insight. Αν και βρισκόμαστε ακόμη μακριά από το 2030, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη αρχίσει τη μετάβαση για να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα και σε αυτή τη νέα ζήτηση. Η BMW ήταν μία από τις πρώτες που επένδυσε στην τεχνολογία αυτή με το DriveNow, έναν από τους κορυφαίους παίκτες στην ευρωπαϊκή σκηνή.
Ο γερμανικός όμιλος ήταν επίσης ένας από τους πρώτους που προσέφερε την οδήγηση επί τη βάσει συνδρομής στους πελάτες του στη Βόρεια Αμερική. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν επίσης να επικυρώσουν συμφωνίες με αυτούς τους νέους παίκτες, μερικές φορές με τεράστιο κέρδος. Η Uber για παράδειγμα έχει σχέδια για την ανάπτυξη ενός στόλου με περισσότερα από 20.000 αυτόνομα οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2019. Ποιος ή ποιοι θα τα προμηθεύσουν;
Όλα αυτά φυσικά θα έχουν πολύ μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνία μας. Τόσο από οικολογική όσο και από την άποψη της κινητικότητας στην πόλη, η οποία πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά. Επειδή λιγότερα αυτοκίνητα σημαίνουν λιγότερη κυκλοφορία, λιγότερη ρύπανση και λιγότερα ατυχήματα. Ως εκ τούτου, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι τοπικές αρχές στην Ευρώπη υποστηρίζουν ήδη ενεργά την ανάπτυξη υπηρεσιών κοινής χρήσης αυτοκινήτων.