Οι αρχές απαιτούν τεχνολογία έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας

Οι αρχές απαιτούν τεχνολογία έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας

Το ζήτημα της υπέρβασης του ορίου ταχύτητας αποτελεί πονοκέφαλο για τις αρχές ανά τον κόσμο. Ως λύση στο πρόβλημα φαίνεται να προτείνουν τις νέες τεχνολογίες έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας.

traffic sign recognition

Όπως έγινε γνωστό την Τρίτη, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) φαίνεται να συστήνει τις τεχνολογίες έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας (ISA) στα νέα αυτοκίνητα, ώστε να προειδοποιεί τους οδηγούς όταν το αυτοκίνητο ξεπερνά τα νόμιμα όρια.

Υπάρχουν δύο τύποι συστημάτων ISA, τα παθητικά και ενεργά. Τα παθητικά, τα οποία μοιάζει να προτιμά το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των Ηνωμένων Πολιτειών, προειδοποιεί τον οδηγό, όταν ξεπερνά τα νόμιμα όρια ταχύτητας μέσω οπτικών, ακουστικών ή απτικών ειδοποιήσεων. Τα ενεργά συστήματα από την άλλη είναι πιο παρεμβατικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι καθιστούν αδύνατη την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ, οι τεχνολογίες έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας αποτελόυν επιτακτική ανάγκη για τη μείωση των ατυχημάτων

traffic sign recognition

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Legend: Ralph Teetor 1890-1982, Mr. Cruise Control

Επί του προκειμένου λοιπόν, ο οργανισμός ζήτησε από 17 αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Toyota, General Motors και Ford, να εγκαταστήσουν παθητικά συστήματα ISA στα νέα τους μοντέλα. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, οι εταιρείες δεν φαίνεται να έχουν δώσει κάποια απάντηση γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα.

Τα συστήματα έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας (όπως για παράδειγμα το γνωστό σε όλους cruise control) δεν είναι καινούργια, με τους οδηγούς να χρησιμοποιούν στοιχειώδη συστήματα στη Γαλλία ήδη από τη δεκαετία του 1980. Σήμερα, τα σύγχρονα συστήματα απαιτούνται από τη νομοθεσία στην Ευρώπη, η οποία τα εξουσιοδοτεί για νέα αυτοκίνητα, που κατασκευάστηκαν από το 2022. Τα συστήματα βασίζονται σε κάμερες και αισθητήρες αναγνώρισης οδικών σημάτων.

Η σύσταση του NTSB έφτασε μετά τη διερεύνηση ενός θανατηφόρου τροχαίου κοντά στο Βόρειο Λας Βέγκας στις αρχές του 2022. Ένα Dodge Challenger που έτρεχε με ταχύτητα παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη και με ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 170 km/h συγκρούστηκε με άλλα πέντε αυτοκίνητα, σκοτώνοντας εννέα άτομα. Το 2021, οι θάνατοι που αφορούσαν παραβάσεις ορίου ταχύτητας στις Ηνωμένες Πολιτείες ανήλθαν σε 12.330.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube