Ο Sergio Marchionne ανακοινώνει την επόμενη μέρα του FCA Group

Ο Sergio Marchionne ανακοινώνει την επόμενη μέρα του FCA Group

Λίγο πριν αποχωρήσει καταθέτει το πενταετές πρόγραμμα ανάπτυξης που φιλοδοξεί να επαναφέρει τη FIAT στη χρυσή εποχή του Agnelli. 

Η Παρασκευή 1η Ιουνίου θα είναι μια ιστορική μέρα για το FCA Group. Ο Sergio Marchionne θα ανακοινώσει από το Balocco της Ιταλίας το πενταετές πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας που θα είναι και το τελευταίο με αυτόν στο τιμόνι. 

Ο 65χρονος μάνατζερ που βρίσκεται επικεφαλής του Group τα τελευταία 14 χρόνια, μέχρι τώρα υπερηφανεύονταν - και δίκαια- πως ήταν αυτός που την έσωσε από τον γκρεμό. Από την Παρασκευή μπορεί να υπερηφανεύεται ότι υπογράφει το πρόγραμμα το οποίο θα γιγαντώσει την κερδοφορία της και θα εξασφαλίσει ότι ο έβδομος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων θα γλυτώσει τη συγχώνευση με άλλους. 

Ωστόσο ο Ιταλο-Καναδός CEO θα αναγκαστεί να περιλάβει μέσα στο πενταετές αυτό πρόγραμμα και πράγματα που παλαιότερα δεν ήθελε ούτε να τα ακούσει. Ένα παράδειγμα είναι η ηλεκτροκίνηση. Ο Marchionne είχε κατά καιρούς καταφερθεί κατά της ηλεκτροκίνησης λέγοντας ότι θα το έκανε μόνο αν πουλούσε αυτοκίνητα με μπαταρίες που θα μπορούσαν να αποφέρουν κέρδος. Είχε ζητήσει μάλιστα από πελάτες της FIAT να μην αγοράσουν το 500e γιατί μπαίνει μέσα €10.250/κομμάτι! 

Αλλά η επιτυχία του Tesla και η ανάγκη συμμόρφωσης με αυστηρότερους κανόνες εκπομπής ρύπων ανάγκασαν τον Marchionne να προχωρήσει σε αυτό που του άρεσε να ονομάζει «πιο οδυνηρή» δαπάνη.

Η FCA βρίσκεται πολύ πίσω από τους αντιπάλους της όσον αφορά τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα και πρέπει να επιταχύνει την πορεία της για να πείσει τους επενδυτές ότι μπορεί να μειώσει αυτό το χάσμα.

Οι Γερμανοί ανταγωνιστές Volkswagen, Daimler, BMW, αλλά και η General Motors και η Ford Motor έχουν δεσμευτεί να δαπανήσουν δισεκατομμύρια ευρώ ο καθένας τα επόμενα χρόνια για να προσπαθήσουν να παράγουν κερδοφόρα αυτοκίνητα που κινούνται με καθαρότερα καύσιμα. Η FCA πρέπει να παρουσιάσει έναν σαφή χάρτη πορείας, όπως για παράδειγμα η Volvo Cars, η οποία καταργεί τους πετρελαιοκινητήρες και μέχρι το 2019 θα έχει όλα της τα αυτοκίνητα υβριδικά. 

Ο Marchionne έχει ήδη πει ότι το ήμισυ του στόλου της FCA θα ενσωματώσει στοιχεία ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2022, ενώ η Maserati θα είναι αυτή που θα «σηκώσει το βάρος» για τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. 

Σε γενικές γραμμές το πενταετές πλάνο του Marchionne θα είναι η ενίσχυση brands όπως η Maserati και η Jeep και η σταδιακή υποβάθμιση «σημάτων» που δεν προσφέρουν κύρος και κέρδη. Έτσι κάποια μαζικά μοντέλα θα εξαφανιστούν.

Τα εργοστάσια του Τορίνο και του Pomigliano θα αναβαθμιστούν ώστε να κατασκευάζουν SUV της Jeep και της Maserati, με την παραγωγή του FIAT Panda να μεταφέρεται στην Πολωνία.

Την ίδια στιγμή η παραγωγή του FIAT Punto θα ολοκληρωθεί στο εργοστάσιο του Melfi, όπως και της Alfa Romeo MiTo στο εργοστάσιο του Mirafiori. Η αλλαγή αυτή αποτελεί μέρος του σχεδίου του Marchionne να μετατοπίσει την παραγωγή πολυτελών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη, στοχεύοντας στην αύξηση των πωλήσεων της Jeep και στην στροφή της FCA από τα ντίζελ στα υβριδικά μοντέλα.

Ο Marchionne πολλαπλασίασε την αξία της FΙΑΤ έντεκα φορές από τότε που ανέλαβε τον Ιούνιο του 2004.Αναμφίβολα οι μέτοχοι είναι ευτυχισμένοι και αυτό είναι που μετρά πάνω από όλα. Αν το πενταετές του πρόγραμμα πετύχει, τότε θα πανηγυρίζει ότι φεύγοντας έβαλε τα θεμέλια για να ανεβάσει τη FIAT εκεί που την είχε κάποτε ο Ανιέλι. Και αυτό δεν είναι λίγο... 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube