O Rupert Stadler της Audi παραδέχτηκε την ενοχή του στο σκάνδαλο Dieselgate

O Rupert Stadler της Audi παραδέχτηκε την ενοχή του στο σκάνδαλο Dieselgate

Ο πρώην ισχυρός άνδρας της Audi και μέλος του ΔΣ του ομίλου VW, Rupert Stadler, παραδέχτηκε την ενοχή του ενώπιον του δικαστηρίου για την υπόθεση «Dieselgate»...

Dieselgate

Στη Γερμανία την Τρίτη και συγκεκριμένα στο δικαστήριο του Μονάχου, ο Rupert Stadler, ομολόγησε ότι γνώριζε τα πάντα για το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων στα ντίζελ μοντέλα του ομίλου VW το 2015, το γνωστό σε όλους πλέον, Dieselgate.

To παράνομο λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περισσότερα από 11 εκατ. ντίζελ οχήματα του ομίλου VW και θεωρείται, το μεγαλύτερο μεταπολεμικό βιομηχανικό σκάνδαλο στη Γερμανία.

Η παραδοχή της εμπλοκής του Rupert Stadler στην υπόθεση, είναι μέρος μιας συμφωνίας που φημολογείται ότι έγινε ανάμεσα στον ίδιο και το γερμανικό κολοσσό, ώστε τόσο η VW να φανεί ότι δεν γνώριζε αλλά και ο πρώην ισχυρός άνδρας της Audi, να αποφύγει τη φυλακή.

Audi

Οι δικηγόροι του Stadler, απευθυνόμενοι προς την έδρα, δήλωσαν ότι ο πελάτης τους είναι ένοχος και αναλαμβάνει τις ευθύνες που του αναλογούν. Μέχρι πρότινος βέβαια το πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου VW αρνούνταν την ενοχή του. 

Πλέον ο Stadler θα δεχθεί μια ποινή φυλάκισης δύο ετών με αναστολή και θα καταβάλει ως εγγύηση 1,1 εκατ. ευρώ. Με πιο απλά λόγια τη γλίτωσε φθηνά... 

Η Volkswagen υποστήριξε ότι το παραποιημένο λογισμικό που είχε εγκατασταθεί σε περισσότερα από 11 εκατ. ντίζελ μοντέλα της, ήταν έργο μιας χούφτας υπαλλήλων της εταιρείας που ενεργούσαν χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεση των ανωτέρων τους. 

VW

Ωστόσο, οι Γερμανοί εισαγγελείς υποστηρίζουν ότι ο Stadler γνώριζε για την απάτη μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2015 (όπου έγινε γνωστό το σκάνδαλο) και παρ' όλα αυτά επέτρεψε σε χιλιάδες αυτοκίνητα με το παράνομο λογισμικό να συνεχίσουν να πωλούνται μέχρι τις αρχές του 2018. 

Και πάλι όμως, η παραδοχή του Stadler, λειτούργησε προς όφελος του καθώς θα αντιμετωπίσει εν τέλει μια απλή απάτη από αμέλεια... Οι δικηγόροι του δήλωσαν ότι ο πελάτης τους παραμένει «βαθιά λυπημένος» διότι δεν κατάφερε να επιλύσει άμεσα την κρίση που είχε ξεσπάσει. 

Ο Stadler ήταν τότε διευθύνων Σύμβουλος στην Audi (για 11 συναπτά έτη) και συνελήφθη το 2018. Ήταν επίσης μέλος του διοικητικού συμβουλίου στο Volkswagen Group κι ένα από τα πλέον υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου που οι φήμες λένε ότι «έλυνε κι έδενε» στους κόλπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Ο Stadler κρατούνταν για τέσσερις μήνες όσο διαρκούσαν οι έρευνες και οι ανακρίσεις προκειμένου να μην έρθει σε επαφή με μάρτυρες και τους επηρεάσει. Η δίκη του ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2020. 

Όπως όλα δείχνουν, το «μάρμαρο» θα πληρώσει τελικά ο Wolfgang Hatz (πρώην διευθυντής της Audi και της Porsche) ο οποίος παραδέχτηκε ότι γνώριζε και βοήθησε στην τοποθέτηση του παράνομου λογισμικού. 

Επίσης δύο ακόμα συνάδελφοι του και οι αρχιμηχανικοί της Audi, έχουν ομολογήσει την ενοχή τους. Σε ότι αφορά τον πρώην ισχυρό άνδρα του ομίλου VW την περίοδο εκείνη, Martin Winterkorn, έπρεπε και εκείνος να δικαστεί για απάτη αλλά η περίπτωσή του έχει αναβληθεί επ' αόριστον λόγω... προβλημάτων υγείας. 

Το σκάνδαλο «Dieselgate» συγκλόνισε όχι μόνο τη Γερμανία αλλά ολόκληρο τον «κόσμο» του αυτοκινήτου και έχει ήδη κοστίσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα, νομικά έξοδα και αποζημίωσεις στη VW. To πιο σημαντικό όμως αποτέλεσμα αυτού του σκανδάλου είναι ίσως η μεταστροφή σύσσωμης της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube