Ο κύκλος ζωής, καθορίζει και το αποτέλεσμα

Ο κύκλος ζωής, καθορίζει και το αποτέλεσμα

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός Green NCAP παρουσίασε μια μελέτη με την οποία υποστηρίζει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι καλύτερο για το περιβάλλον από ένα συμβατικό, σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του.

Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον από ένα αντίστοιχο με θερμικό κινητήρα. Τα EVs, ναι μεν δεν παράγουν βλαβερούς ρύπους κατά την κίνηση τους, αυτό όμως δε σημαίνει ότι είναι περιβαλλοντικά ουδέτερα.

Η κατασκευή τους κάθε άλλο παρά «καθαρή» μπορεί να χαρακτηριστεί, κάτι που ισχύει βέβαια και για οποιοδήποτε άλλο -μη ηλεκτρικό- όχημα. Το μεγάλο πρόβλημα στην παρούσα φάση για τα EVs δεν είναι άλλο από τις μπαταρίες τους. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούν θεωρούνται πολύ πιο ρυπογόνες απ’ ότι η κατασκευή ενός θερμικού κινητήρα. Από την εξόρυξη των πρώτων υλών έως τις χημικές ουσίες που χρησιμοποιούν στη σύσταση τους.

batteries

Οι νέες μελέτες όμως δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι λιγότερο ρυπογόνα από τα θερμικά εάν λάβει κανείς υπόψιν του όλο το κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου. Από την εξόρυξη των πρώτων υλών, την παραγωγή, τη χρήση αλλά και την ανακύκλωση τους.

Σύμφωνα με μελέτη του οργανισμού Green NCAP, σε ένα κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου διάρκειας 16 ετών ή 240.000 km ένα ηλεκτρικό όχημα αποδεικνύεται σημαντικά πιο φιλικό προς το περιβάλλον απ’ ότι ένα αντίστοιχο με θερμικό μοτέρ ή ακόμα και σε σχέση με ένα υβριδικό αυτοκίνητο (βλ. σχετικά διαγράμματα).

Ο οργανισμός μάλιστα θεωρεί ότι με την πρόοδο της τεχνολογίας, τη δημιουργία των νέων μπαταριών στερεάς κατάστασης αλλά και την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το οικολογικό αποτύπωμα ενός EV θα μπορεί σε μερικά χρόνια από σήμερα να μειωθεί στο μισό ή αλλιώς στα 6 έτη.   

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube