Mitsubishi Space Star κερδίζει την Porsche Cayman σε απόκριση!
Κι όμως, το Mitsubishi Space Star δεν είναι μόνο πιο οικονομικό από την Porsche 718 Cayman, αλλά έχει και καλύτερη απόκριση του κινητήρα.
Μπορείτε να φανταστείτε κάτι στο οποίο ένα Mitsubishi Space Star -ονομάζεται Mirage στις ΗΠΑ- είναι καλύτερο από μια Porsche Cayman και σχετίζεται με τις επιδόσεις; Δεν θα περίμενε κανείς να έχει πιο κοφτερή απόκριση του κινητήρα αλλά είναι γεγονός.
Το αμερικανικό Car and Driver συνέκρινε την επίδοση 0-60 mph (0-97 km/h) ενός οχήματος με την επιτάχυνση ενώ ρολάρει με 8 km/h (8-97 km/h). Προκειμένου να προσομοιώσει καλύτερα αυτό που μπορεί να βιώσει ένας ιδιοκτήτης αναφορικά με την επιτάχυνση στην πραγματική ζωή, όπου οι οδηγοί χρησιμοποιούν πολύ σπάνια το launch control ή πραγματοποιούν μια εκκίνηση με τις rpm στα κόκκινα πριν απελευθερώσουν τον συμπλέκτη.
Πιο φθηνό ναι, πιο οικονομικό ναι, αλλά και με καλύτερη απόκριση; Το Space Star από την Porsche Cayman; Κι όμως!
Κατά την εξέταση των αποτελεσμάτων του 0-97 και του 8-97, διαπιστώθηκε ότι πολλά μοντέλα είναι στην πραγματικότητα σημαντικά πιο αργά όταν ήδη κινούνται. Διότι μπορεί μεν να έχουν κερδίσει την αρχική αδράνεια και να έχουν να επιταχύνουν λιγότερα km/h, αλλά το μοτέρ είναι σε εύρος rpm που δεν είναι αποδοτικό και βιώνουν turbo lag.
Τη χειρότερη απόδοση παρουσίασε μια Porsche Cayman T, γενιάς 718, η οποία από στάση χρειάστηκε μόλις 4,4”, ενώ όταν ρόλαρε χρειάστηκε 2” περισσότερο (6,4”) για να φτάσει την ίδια ταχύτητα.
Και δεν είναι η μόνη. Η BMW M235i xDrive Gran Coupe (+1,8”) κι η Porsche Cayenne Coupe Turbo GT (+1,7”) ήταν μεταξύ των μοντέλων με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση. Γενικά, η δοκιμή διαπίστωσε ότι οχήματα εξοπλισμένα με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες τα πήγαν χειρότερα στο 8-97 km/h.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Video: Porsche Cayman GT4 εναντίον 911 GT3 RS στην πίστα
Αποδεικνύοντας στην πράξη πόση καθυστέρηση μπορεί να περιμένει ένας οδηγός σε μοτέρ με τούρμπο. Ακόμη και το υπερτροφοδοτούμενο όχημα με τη μικρότερη διαφορά, το Mazda CX-90, ήταν 0,2” πιο αργό.
Εν τω μεταξύ, οχήματα με ατμοσφαιρικό κινητήρα, όπως το Mitsubishi Space Star, ήταν είτε ταχύτερα είτε απλώς ισάξια, με τη συγκεκριμένη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου να θέλει 12,8” από στάση και 12,7” αν ξεκινήσει από τα 8 km/h.
Το Honda Odyssey ήταν επίσης 0,1” ταχύτερο, ενώ τα Nissan Versa, Kia Telluride και Honda Pilot TrailSport έκαναν ακριβώς την ίδια επίδοση, ανεξάρτητα από το αν ξεκίνησαν με 0 ή 8 km/h.
Ενώ θα μπορούσαμε να κατηγορήσουμε αποκλειστικά την υστέρηση του τούρμπο, οι Αμερικανοί συνάδελφοι εξηγούν ότι είναι πιο περίπλοκο κι ενίοτε οφείλεται και σε άλλους παράγοντες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η επόμενη Porsche Cayman θα είναι ηλεκτρική
Στην απόκριση της μετάδοσης ή στο πώς είναι ρυθμισμένο το launch control και τα υπόλοιπα υποστηρικτικά συστήματα, τα οποία έχουν προφανώς στηθεί για βέλτιστο 0-97 κι όχι 8-97 km/h.