Mε πολύ λιγότερες επιλογές κινητήρων τα Audi Q2 και A3, λόγω WLTP
Oι νέοι κανονισμοί εκπομπών ρύπών έχουν βγάλει «εκτός» πολλούς κινητήρες του VW Group.
Οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων έχουν δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στα αυτοκίνητα του VW Group, με μόνον τα μισά από τα παλαιότερα μοντέλα να μπορούν να καλύπτουν τις προδιαγραφές του WLTP και του Euro 6d-TEMP.
Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του autoevolution, ψάχνοντας στον ιστότοπο της Audi για τα διαθέσιμα στη Γερμανία μοντέλα, ανακάλυψαν ότι πολλά μοντέλα διατίθενται με περιορισμένες επιλογές σε ό,τι αφορά στους κινητήρες. Για παράδειγμα, το Q2 ξεκινά τώρα από € 27.000 αντί για τα προηγούμενα € 24.000 και διατίθεται μόνο με έναν κινητήρα.
Πρόκειται για τον 1.6 TDI, τον 4κύλινδρο diesel που αποδίδει 116 ίππους. Τώρα ονομάζεται Q2 30 TDI αντί για Q2 1.6 TDI. Όλες οι άλλες επιλογές κινητήρων λείπουν, συμπεριλαμβανομένων των 1.0 TSI και 2.0 TDI. Το μικρό crossover της Audi είναι αρκετά νέο, έτσι ώστε να έχει αρκετό χρόνο για να προσαρμοστεί στους νέους κανονισμούς. Όμως, το παλιό 1.4 TFSI θα πρέπει να αντικατασταθεί από αυτό με τον 1.5 κινητήρα.
Την ίδια στιγμή το A3 απέχει περίπου ένα χρόνο από την αντικατάστασή του, οπότε η έκδοση που αναφέρεται ως model year 2019 δυνητικά θα μπορούσε να είναι η τελευταία του τρέχοντος μοντέλου. Επί του παρόντος, διατίθεται μόνον με τρεις κινητήρες, τον TFSI του ενός λίτρου με τους 116 ίππους, τον 1.6 TDI και τον 1.5 των 150 ίππων που «κρύβεται» κάτω από τα διακριτικά 35 TFSI.
Μια παρόμοια κατάσταση εντόπισε το ρεπορτάζ και στα αυτοκίνητα της VW, με το Golf νε μην προσφέρεται στην έκδοση με τον δίλιτρο TDI, τουλάχιστον ως αυτή τη στιγμή.
Δεν προκαλεί βέβαια έκπληξη ότι ο τούρμπο κινητήρας του ενός λίτρου είναι ο πρώτος κινητήρας που έχει προσαρμοστεί στις νέες νόρμες. Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιείται στο Up! GTI, το πρώτο αυτοκίνητο της VW που είναι εφοδιασμένο με φίλτρο μικροσωματιδίων βενζίνης.