Το Μαρόκο επενδύει στις καλωδιώσεις αυτοκινήτων

Το Μαρόκο επενδύει στις καλωδιώσεις αυτοκινήτων

Το Μαρόκο θα επενδύσει περίπου 164 εκατ. ευρώ στις καλωδιώσεις αυτοκινήτων, υποστηρίζοντας οικονομικά πέντε τοπικούς προμηθευτές. Έναν κλάδο που επηρεάστηκε έντονα από τη σύγκρουση στην Ουκρανία.

Καλωδιώσεις αυτοκινήτων

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία βλάπτει την αυτοκινητοβιομηχανία με διάφορους τρόπους, περιλαμβανομένης της προμήθειας καλωδίων. Η παραγωγή για καλωδιώσεις αυτοκινήτων κατανέμεται σε 17 εργοστάσια της χώρας, της οποίας η παραγωγή όμως βρίσκεται πλέον σε αδράνεια και προκαλεί επιβράδυνση στην προμήθεια αυτών των βασικών στοιχείων για την κατασκευή αυτοκινήτων.

Αυτή η κατάσταση δημιουργεί μια ευκαιρία για άλλες χώρες, περιλαμβανομένου του Μαρόκου που θα επενδύσει 180 εκατομμύρια δολάρια ή περίπου 164 εκατομμύρια ευρώ, σε καλωδιακά συστήματα. Μια κοινή προσπάθεια από πέντε προμηθευτές.

Με 17 εργοστάσια κατασκευής καλωδίων, η Ουκρανία είναι σημαντικός παίκτης στις καλωδιώσεις αυτοκινήτων. Και αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι κατέχει την τρίτη θέση ως προς το κόστος παραγωγής πίσω από τη Ρουμανία και το Μαρόκο.

Αυτοί οι προμηθευτές που έχουν ήδη παρουσία στο Μαρόκο θα λάβουν οικονομική υποστήριξη από τη μαροκινή κυβέρνηση για να αυξήσουν την παραγωγή ηλεκτρικών καλωδιώσεων. Οι εταιρείες Stahlschmidt (Γερμανία), Lear και TE Connectivity (Ηνωμένες Πολιτείες) και Yazaki και Sumitomo (Ιαπωνία) θα επεκτείνουν τα υπάρχοντα εργοστάσιά τους ή θα δημιουργήσουν νέες μονάδες παραγωγής.

Καλωδιώσεις αυτοκινήτων

Για το Μαρόκο, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει ετησίως 700.000 οχήματα που παράγονται τοπικά –περιλαμβανομένων 40.000 ηλεκτρικών και συνολικά 358.745 αυτοκινήτων προς εξαγωγή. Νούμερο που το Μαρόκο θέλει να αυξηθεί σε ένα εκατομμύριο οχήματα. 

Για να το πετύχει αυτό, η χώρα βασίζεται στην τοπική παραγωγή ενός μεγάλου μέρους εξαρτημάτων και ανταλλακτικών. Επί του παρόντος, αυτή η βιομηχανία αντιπροσώπευσε κύκλο εργασιών 8,6 δισεκατομμύρια δολάρια (7,85 δισεκατομμύρια ευρώ) το 2021, ενώ το 63% των ανταλλακτικών που απαιτήθηκαν για την κατασκευή των εξαχθέντων αυτοκινήτων κατασκευάστηκαν τοπικά. Ο μεγαλύτερος όγκος ήταν κυρίως μοντέλα της Renault, καθώς και από τις φίρμες του Ομίλου Stellantis που είναι εγκατεστημένες στο Μαρόκο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube