Το Mahindra Roxor είναι αντιγραφή του Jeep Wrangler απεφάνθη δικαστής στις ΗΠΑ

Το Mahindra Roxor είναι αντιγραφή του Jeep Wrangler απεφάνθη δικαστής στις ΗΠΑ

Στόχος της FCA είναι να σταματήσουν οι πωλήσεις του Mahindra Roxor στην αμερικανική αγορά.

Η Fiat Chrysler Automobiles φαίνεται πως δικαιώνεται στη δικαστική διαμάχη εναντίον της Mahindra, μετά από την απόφαση του Αμερικανού δικαστή Cameron Elliot πως το Mahindra Roxor είναι αντιγραφή του Jeep Wrangler.

Από το 1947 η Mahindra είχε ειδική άδεια για την παραγωγή οχημάτων της Willys. Μάλιστα, η ινδική εκδοχή του Willys CJ-3B (1955-1968) κυκλοφορούσε κανονικά στην αγορά της Ινδίας μέχρι και το 2010 που αντικαταστάθηκε από το Mahindra Thar. Το προσιτό όχημα εκτός δρόμου δεν έκρυψε ποτέ πως είναι αντιγραφή του Jeep Wrangler καθώς έχει σχεδόν ίδια γρίλια, φώτα, αμάξωμα, φτερά και πόρτες με το αμερικανικό μοντέλο.

Το πρόβλημα με την FCA προέκυψε όταν η Mahindra έφερε στις Ηνωμένες Πολιτείες το Roxor από το 2017 - μια ελαφρώς διαφοροποιημένη έκδοση του Thar - το οποίο συναρμολογείται στο Michigan. Η σχετική υπόθεση πήγε στα δικαστήρια τον Αύγουστο του 2018.

Mahindra Roxor

Οι δικηγόροι της FCA επεσήμαναν ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία που θεωρούν ότι αποτελούν παράβαση του νόμου περί κατοχυρωμένης  πνευματικής ιδιοκτησίας της Jeep. Ανάμεσα σε αυτά, οι εξωτερικοί μεντεσέδες, το κόψιμο των πλευρικών θυρών και η τετραγωνισμένη σιλουέτα με επίπεδα πλευρικά και πίσω τοιχώματα που φτάνουν περίπου στο ίδιο ύψος με το καπό. Αναφέρθηκαν ακόμα στο επίπεδο καπό με καμπυλωτές γωνίες, τη γρίλια με τις κάθετες εσοχές, τα στρογγυλά φώτα και το χαρακτηριστικό σχήμα των φτερών.

Μετά από την απόφαση του δικαστή Cameron Elliot, η υπόθεση θα περάσει στην επιτροπή US International Trade Comission που θα αποφανθεί αν θα πρέπει να σταματήσει η παραγωγή του Mahindra Roxor και όλων των εξαρτημάτων του. Αν κάτι τέτοιο επιβεβαιωθεί, είναι πολύ πιθανό η εντολή να ισχύσει από τις 13 Μαρτίου 2020.

Η FCA δήλωσε ικανοποιημένη με την απόφαση και υποστηρίζει πως οι πρακτικές της Mahindra βλάπτουν ή είναι πιθανό να βλάψουν τη μάρκα Jeep και την FCA US. Επιπλέον, μια νέα δικαστική διαμάχη θα ξεκινήσει τον Μάιο του 2020 με στόχο να αποφευχθούν πιθανές μελλοντικές πωλήσεις παρόμοιων οχημάτων αλλά και να ζητηθούν τα κέρδη της Mahindra από τις μέχρι στιγμής πωλήσεις του Roxor.

Πάντως ο CEO της Mahindra Automotive στις ΗΠΑ, Rick Haas, παραδέχθηκε πως το Roxor έχει την εμφάνιση ενός Jeep CJ και πως όλοι αντιλαμβάνονται ότι το όχημά τους είναι ουσιαστικά ένα CJ.

Πηγή: Carscoops

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube