Lotus: Γιατί το όνομα όλων των μοντέλων της ξεκινά με το γράμμα «Ε»
Mια αναδρομή στην ιστορία της μάρκας, ενόψει της αυριανής επίσημης παρουσίασης της Emira.
Εν αναμονή της παρουσίασης της νέας Lotus Emira, ανατρέξαμε λίγο στην ιστορία της μάρκας από το Norflok της Μεγάλης Βρετανίας και βρήκαμε πως το όνομα όλων των μοντέλων της εταιρείας ξεκινούν από το γράμμα «Ε». Στη γκάμα της Lotus λοιπόν υπάρχουν τα ονόματα των Elite, Elan, Europa, Eclat, Excel, Esprit, Elise, Exige, Evora και Evija. Πώς όμως έφτασε η εταιρεία σε αυτήν την επιλογή;
Το πρώτο αυτοκίνητο που έφτιαξε ο Colin Chapman πήρε το όνομα Lotus Mark I και στη συνέχεια απλώς άλλαζε τον αριθμό στο τέλος: Mark II, Mark III κτλ, μέχρι που έφτασε στο ενδέκατο στη σειρά μοντέλο που είχε το όνομα Lotus Mark XI. Αυτό σύμφωνα με τη λατινική απεικόνιση των αριθμών. Ωστόσο, αν κάποιος ήθελε να βάλει την ευρέως διαδεδομένη αραβική γραφή των αριθμών, το «11» θα ήταν πολύ κοντινό με το «ΙΙ» που ήταν η δεύτερη Lotus.
Έτσι, ο Colin Chapman αποφάσισε για να μην υπάρξει μπέρδεμα να βαφτίσει την 11η Lotus με το όνομα Eleven. Και κάπως έτσι, το γράμμα «Ε» μπήκε στη ζωή της μάρκας, με το τελευταίο μοντέλο της μάρκας, την Emira, να παρουσιάζεται αύριο.
Lotus Emira: Η τελευταία μη εξηλεκτρισμένη Lotus
Η Lotus Emira θα είναι η τελευταία μη εξηλεκτρισμένη Lotus καθώς όλα τα μελλοντικά της μοντέλα θα είναι υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά.
Το project με κωδικό Type 131 και όνομα Emira που σημαίνει αρχηγός σε αρχαίες γλώσσες, σηματοδοτεί το πρώτο καινούργιο μοντέλο μαζικής παραγωγής της εταιρείας μέσα σε 12 χρόνια (η ηλεκτρική ναυαρχίδα Evija είναι περιορισμένης παραγωγής). Το νέο σπόρτσκαρ θα βασίζεται στην αλουμινένια πλατφόρμα Sports Car Platform της Lotus, δηλαδή μια σημαντικά βελτιωμένη έκδοση του πλαισίου της Evora.
Σχεδιαστικά θα δανείζεται αρκετά στοιχεία από την Evija, με κεντρομήχανη διάταξη, κόμπακτ διαστάσεις και έμφαση στο χαμηλό βάρος, αναβιώνοντας το πνεύμα της Espirit. Όπως βλέπουμε από τα επίσημα teaser, η μάσκα θα έχει επιθετικά φώτα LED τοποθετημένα πάνω στα φτερά, ενώ η ουρά θα χαρακτηρίζεται από τονισμένους ώμους, ενσωματωμένη αεροτομή και αεραγωγούς να πλαισιώνουν το πίσω παρμπρίζ που λειτουργεί και ως κάλυμμα του μοτέρ.
Η γκάμα της Lotus Emira θα περιλαμβάνει δύο βενζινοκινητήρες και διαφορετικές εκδόσεις που θα αντικαταστήσουν τις Elise και Exige. Η Lotus δεν αποκάλυψε τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, όμως το Autocar κάνει λόγο για έναν τετρακύλινδρο turbo 2,0 λίτρων από άγνωστη μέχρι στιγμής φίρμα, και τον γνωστό supercharged V6 3,5 λίτρων της Toyota που χρησιμοποιεί ήδη η Evora.
Το νέο μοντέλο της Lotus είναι μέρος του στρατηγικού σχεδίου Vision 80 για την αναγέννηση της εταιρείας από το Hethel. Κεντρικοί άξονες της νέας εποχής θα είναι η καινοτομία, το χαμηλό βάρος, η εξελιγμένη αεροδυναμική καθώς και το κορυφαίο κράτημα. Έμφαση θα δοθεί επίσης στον εξηλεκτρισμό και τις νέες διεπαφές σχεδιασμένες για απλότητα.
Μετά από την Emira θα ακολουθήσουν εντελώς νέα και εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα βασίζονται σε τέσσερις νέες πλατφόρμες. Ανάμεσα τους το πρώτο SUV της Lotus (πλατφόρμα Evolution) και ένα αμιγώς ηλεκτρικό σπορτσκαρ εξελιγμένο σε συνεργασία με την Alpine (πλατφόρμα E Sports). Τα σπορστκαρ θα παράγονται στο Hethel ενώ τα SUV θα παράγονται στην Κίνα σε εργοστάσια της μητρικής Geely.