Και η BMW θέλει να απεξαρτηθεί από το... φυσικό αέριο

Και η BMW θέλει να απεξαρτηθεί από το... φυσικό αέριο

Με αφορμή την κατάσταση στην Ουκρανία αλλά και με τα ενεργειακά ζητήματα που προκύπτουν, ο Όμιλος BMW σκοπεύει να επενδύσει σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας για τις δραστηριότητές του.

Ένα ενδιαφέρον ζήτημα έφερε στην επιφάνεια το δημοσιογραφικό πρακτορείο Reuters. Σύμφωνα με αυτό, η BMW σκοπεύει να μειώσει την εξάρτηση από το φυσικό αέριο για τις παραγωγικές διαδικασίες της. Ο Γερμανός κατασκευαστής, μέχρι στιγμής βασίζεται κυρίως σε αυτό για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του.

Το 2021 υπολογίζεται πως το 54% των ενεργειακών αναγκών της BMW καλύφθηκαν από καύση φυσικού αερίου. 

Το 2022 ωστόσο, γεωπολιτικά, είναι μία εντελώς διαφορετική χρονιά. Με την επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία και με την παγκόσμια οικονομία σε αναβρασμό, οι ευρωπαϊκές χώρες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για να μειώσουν την εξάρτησή τους από το ρωσικό αέριο. Στο δικό της επίπεδο και η BMW εκπονεί πλάνα έτσι ώστε να εξασφαλίσει -όσο το δυνατόν- πως η παραγωγή της δεν πρόκειται να πληγεί.

Συγκεκριμένα για το εργοστάσιο της Λειψίας εξετάζει την προσθήκη ηλιακών πάνελ στις εγκαταστάσεις του, ενώ παράλληλα αναπτύσσει σχέδια με τις τοπικές αρχές για τη μεταφορά και αξιοποίηση υδρογόνου. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο δρ. Milan Nedeljković, «Το υδρογόνο είναι πολύ κατάλληλο για τη μείωση ή ακόμη και την πλήρη αντιστάθμιση της ζήτησης αερίου».

BMW Leipzig Plant

Πέρα όμως από τη Γερμανία, η BMW προχωρά σε μία σημαντική επένδυση και στην Ουγγαρία. Η νέα της μονάδα στο Debrecen φιλοδοξεί να αποτελέσει την πρώτη γραμμή παραγωγής παγκοσμίως που δεν θα χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα. Θα λειτουργεί εξ ολοκλήρου με πράσινη ενέργεια. Αυτή, σε μεγάλο βαθμό, θα προκύπτει από φωτοβολταϊκά πάνελ, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο αξιοποίησης της γεωθερμικής ενέργειας.

Η γεωθερμική ενέργεια θεωρείται πιο σταθερή από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες, αλλά δεν έχει παρατηρηθεί ανάπτυξη ή επένδυση συγκρίσιμη με την αιολική ή την ηλιακή. Αυτό ισχύει εν μέρει, λόγω του υψηλού αρχικού κόστους και των πολύπλοκων διαδικασιών αδειοδότησης για γεωτρήσεις.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube