J.D. Power, τα νέα αυτοκίνητα είναι πιο προβληματικά
Σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία J.D. Power, τα νέα αυτοκίνητα υποφέρουν περισσότερο από ποτέ από προβλήματα λίγο μετά την παράδοση. Μια συνέπεια που συνδέεται άμεσα με την πανδημία του Covid-19.
Για 36 χρόνια, το αμερικανικό γραφείο μελετών J.D. Power αξιολογεί ετησίως την αξιοπιστία των νέων αυτοκινήτων. Και πιο συγκεκριμένα τον αριθμό των ελαττωμάτων που αναφέρουν ιδιοκτήτες και χρήστες τον πρώτο ενάμιση μήνα. Τέσσερις μήνες ύστερα από τη μελέτη της J.D. Power για τις πιο αξιόπιστες και οι πιο ζημιάρικες μάρκες, έρχεται αυτή της ποιότητας.
Με 180 προβλήματα ανά 100 αυτοκίνητα, το αποτέλεσμα ήταν το χειρότερο στα 36 χρόνια της J.D. Power Initial Quality Study
Το αποτέλεσμα εφέτος ήταν μια μέση βαθμολογία 180 προβλημάτων ανά 100 αυτοκίνητα, αύξηση 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και η χειρότερη βαθμολογία από τότε που διεξάγεται η μελέτη. Αυτό είναι αξιοσημείωτο, διότι παλαιότερα η αξιοπιστία έβαινε καλύτερα χρόνο με τον χρόνο. Αυτό συνέβη εφέτος μόνο για τις εννέα από τις 33 μάρκες που περιλαμβάνονται στη μελέτη.
Ποια είναι η αιτία; Προβλήματα προμηθειών (εφοδιαστική αλυσίδα) και άλλα ζητήματα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η οποία προφανώς είχε αρνητικό αντίκτυπο τόσο στην ποιότητα κατασκευής όσο και την αξιοπιστία των νέων αυτοκινήτων. Αυτά περιλαμβάνουν ολοκαίνουργια μοντέλα, αλλά και μοντέλα που βρίσκονταν ήδη σε παραγωγή, αν και η J.D. Power επισημαίνει ότι τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν πρόσφατα υπέφεραν περισσότερο από προβλήματα στην εκκίνηση του κινητήρα.
Μια άλλη αιτία φυσικά αφορά τη διαρκώς αυξανόμενη τεχνολογική πολυπλοκότητα των αυτοκινήτων. Κάτι που εξηγεί επίσης γιατί τα μοντέλα που θεωρούνται «premium» επηρεάζονται περισσότερο από τα λεγόμενα «mainstream», τα οποία έχουν σε γενικές γραμμές λιγότερα γκάτζετ: 196 προβλήματα ανά 100 αυτοκίνητα premium έναντι 175 ανά 100 αυτοκίνητα mainstream. Αυτή η τάση βρίσκεται σε άνοδο από το 2016, σύμφωνα με την J.D. Power, η οποία προσθέτει, ωστόσο, ότι οι Lexus και Genesis αποτελούν τις εξαιρέσεις στον κανόνα.
Τα περισσότερα από τα προβλήματα φαίνεται να σχετίζονται με τα συστήματα infotainment. Δυσλειτουργίες που ξεκινούν από σφάλματα λογισμικού και φτάνουν στην έλλειψη υποδοχών USB ή σε οθόνες αφής που δεν ανταποκρίνονται. Αύξηση δυσλειτουργιών αναφέρεται και στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, και μάλιστα με ιδιαίτερη μνεία. Τέλος, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα και τα PHEV είναι πιο επιρρεπή σε βλάβες από τα συμβατικά που είναι εξοπλισμένα μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι ότι τα Tesla, που σημειωτέον περιλήφθηκαν στη μελέτη για πρώτη φορά, αποδίδουν καλύτερα από άλλα EV.
Οι μάρκες που καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις στην κατάταξη και επομένως οι λιγότερο επιρρεπείς σε ελαττώματα, είναι αμερικανικές. Αλλά αυτό πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι η τρέχουσα γάμα αυτών των κατασκευαστών (Buick, Dodge και Chevrolet) δεν είναι και οι πιο προηγμένες τεχνολογικά. Από τις μάρκες που δραστηριοποιούνται όμως και στην Ευρώπη, η Kia και η Lexus πιάνουν κορυφή. Η πρώτη ευρωπαϊκή μάρκα που εμφανίζεται στην κατάταξη είναι η BMW και αυτή στην ένατη θέση.
Όσον αφορά τα στοιχεία της μελέτης J.D. Power Initial Quality Study 2022, αυτή διεξήχθη από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο σε 84.165 αγοραστές και χρήστες αυτοκινήτων. Σε αυτούς τέθηκε μια λίστα με 223 ερωτήσεις χωρισμένες σε εννέα κατηγορίες (αμάξωμα, συστήματα υποβοήθησης οδηγού, εσωτερικό, σύστημα κίνησης, καθίσματα, εμπειρία οδήγησης και κλιματιστικό.