Η ιταλική κυβέρνηση θέτει σε κίνδυνο τη FIAT, λέει ο Όμιλος Stellantis
Ο Όμιλος Stellantis επικρίνει την Ιταλία επειδή δεν υποστηρίζει τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του, Carlos Tavares, η απουσία οικολογικού μπόνους στη χώρα θέτει σε κίνδυνο τη FIAT.
Πριν από λίγες μέρες, ο Όμιλος Stellantis ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό του Mirafiori στο Torino θα σταματήσει την παραγωγή για αρκετές εβδομάδες.
Από αυτή την αναστολή παραγωγής επηρεάζονται 2.250 εργαζόμενοι. Ο λόγος; Πτώση της ζήτησης για το FIAT 500e. Το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση και ολόκληρη η FIAT βρίσκεται σε κίνδυνο σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου. Σε αυτή την ιστορία, ο Carlos Tavares δείχνει με το δάχτυλο έναν ένοχο: Την ιταλική κυβέρνηση.
Ο Όμιλος Stellantis ζητά πραγματική χείρα βοηθείας από την Ιταλία, με τον Carlos Tavares να ρίχνει ανάθεμα στην Giorgia Meloni
Στην Ιταλία, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ λίγοι. Είναι μάλιστα μια από τις ευρωπαϊκές χώρες όπου το ποσοστό της ηλεκτρικής διείσδυσης είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη, μόλις 4%. Πολύ πίσω από τις άλλες δύο μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Ακόμη περισσότερο αν το συγκρίνουμε με τη Νορβηγία.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Stellantis πιστεύει ότι η κυβέρνηση πρέπει να παρέμβει και να «κάνει πολλά περισσότερα» για την προώθηση των ηλεκτρικών μοντέλων.
Η Ιταλία είναι επίσης η χώρα με έναν από τους παλαιότερους στόλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Μέχρι στιγμής, οι κυβερνήσεις της δεν έχουν θεσπίσει καμία κρατική βοήθεια για να επιταχύνουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Αυτό όμως αναμένεται να αλλάξει τους επόμενους μήνες. Η κυβέρνηση Meloni σχεδιάζει να επενδύσει 930 εκατ. ευρώ. Με μπόνους 13.750 ευρώ που θα μπορούσε να καταβληθεί σε αγοραστές EV των οποίων το ετήσιο εισόδημα είναι μικρότερο από 30.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τον Carlos Tavares, αυτό δεν είναι αρκετό. Πιστεύει ότι «η Ιταλία ξοδεύει πολύ λιγότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη ευρωπαϊκή χώρα για την υποστήριξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων». Πράγματι, αν συγκρίνουμε αυτήν την ενίσχυση με όλες τις γερμανικές επιδοτήσεις που έχουν καταβληθεί μέχρι τώρα, η ιταλική επένδυση είναι ψίχουλα. Η Γερμανία, η πολυπληθέστερη χώρα της Ευρώπης, έχει ξοδέψει συνολικά 9,5 δισεκατομμύρια ευρώ από το 2016 μέχρι σήμερα, ως μέρος ενός οικολογικού προγράμματος για την επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού του στόλου της.
Ο επικεφαλής του Ομίλου Stellantis έχει εκφράσει τις ανησυχίες του για το μέλλον της FIAT. Σύμφωνα με τον Tavares, «η επίπτωση είναι να μην κατασκευάζουμε βιομηχανικά προϊόντα στην Ιταλία που έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε. Έχουμε ήδη χάσει εννέα μήνες παραγωγής στο Mirafiori». Ό,τι και να πει κάποιος, η κυβέρνηση έχει τη δύναμη να ενθαρρύνει ή να αποθαρρύνει τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα με οικονομικά κίνητρα.
Όπως οι περισσότεροι λαϊκιστές πολιτικοί, η Giorgia Meloni δεν υπήρξε ποτέ μεγάλη υπερασπιστής των οικολογικών συμφερόντων. Και ακόμη λιγότερο όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ωστόσο, η ιταλική κυβέρνηση θα ήθελε ο Όμιλος Stellantis να αυξήσει την παραγωγή του στην Ιταλία έτσι ώστε να φτάσει το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως, έναντι 750.000 πέρυσι. Με τον όμιλο να λέει ότι δεν μπορεί να τον πετύχει χωρίς σημαντική οικονομική υποστήριξη.
Ο Tavares ζητά λοιπόν βοήθεια από την ιταλική κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, θέλει να επιτύχει μείωση του ενεργειακού κόστους και ένα σημαντικό σχέδιο κινήτρων για την επιτάχυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα. Ιταλοί δυνητικοί αγοραστές υπάρχουν, κίνητρα δεν υπάρχουν.