Η BMW αντιμέτωπη με πρόστιμο € 1 δις για τη σύσταση καρτέλ με Daimler και VW Group
Mετά τις κατηγορίες της ΕΕ ότι οι τρεις από κοινού «φρέναραν» την ανάπτυξη τεχνολογιών για μείωση των ρύπων – Πώς αντέδρασαν οι άλλες δύο εταιρείες.
Το BMW Group δήλωσε ότι ενδέχεται να χρειαστεί να πληρώσει πάνω από € 1 δις, ποσό που σχετίζεται με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για σύσταση καρτέλ με τις Daimler και VW Group για να καθυστερήσουν την εξέλιξη τεχνολογιών που θα μείωναν σημαντικά τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων τους.
Αν η πρόβλεψη αυτή υλοποιηθεί, τότε θα μειωθούν σημαντικά οι οικονομικοί στόχοι της εταιρείας για το 2019. Η BMW δήλωσε ότι αμφισβητεί τους ισχυρισμούς «με όλα τα νομικά μέσα», αλλά ότι είναι πιθανό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καταλογίσει σημαντικό πρόστιμο.
Η ΕΕ ισχυρίζεται πως οι παραπάνω αυτοκινητοβιομηχανίες συμμετείχαν σε μια σύμπραξη για τον περιορισμό ή την καθυστέρηση δύο τύπων τεχνολογίας για τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Οι εταιρείες μπορούν να αμφισβητήσουν τις κατηγορίες αλλά η ΕΕ είναι αυτή που θα αξιολογήσει τους ισχυρισμούς τους και θα πάρει την τελική απόφαση, η οποία συνήθως φέρει βαριά πρόστιμα.
«Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές μπορεί να έχουν στερηθεί της ευκαιρίας να αγοράσουν αυτοκίνητα με την καλύτερη διαθέσιμη τεχνολογία», δήλωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ.
Την ίδια στιγμή η Daimler δήλωσε ότι δεν περιμένει πρόστιμο, επειδή ήταν η πρώτη που ομολόγησε στην ΕΕ για τη σύμπραξη, ενώ η Volkswagen δήλωσε ότι θα επανεξετάσει τις αντιρρήσεις της ΕΕ και θα ανταποκριθεί στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τις αρχές.
Η ιστορία για την σύσταση καρτέλ αποκαλύφθηκαν από το περιοδικό Spiegel το οποίο ανέφερε ότι οι VW, Daimler και BMW είχαν ήδη συναντηθεί από τη δεκαετία του 1990, για να συντονίσουν τις δραστηριότητες που σχετίζονται με την τεχνολογία των οχημάτων, το κόστος, τους προμηθευτές και τη στρατηγική, καθώς και τους ελέγχους εκπομπών ντίζελ.
Η VW έχει διαθέσει μέχρι στιγμής περίπου € 29 δισ για την ικανοποίσηση των αγωγών που σχετίζονται με το dieselgate, ενώ εκκρεμούν άλλα $ 10 δις σε αξιώσεις από δυσαρεστημένους επενδυτές και πελάτες.
Από την πλευρά της η Daimler συμφώνησε να ανακαλέσει περίπου 774.000 οχήματα στην Ευρώπη για να βελτιώσει τις επιδόσεις εκπομπών ρύπων την ώρα που εξακολουθεί να υπόκειται σε έρευνες στη Γερμανία και τις ΗΠΑ
Τέλος η BMW συμφώνησε να καταβάλει πρόστιμο ύψους € 8,5 εκατ. μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι η εταιρεία είχε εγκαταστήσει λάθος λογισμικό εκπομπών ρύπων σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων.