H Renault αλλάζει, η Nissan θα είναι μέρος αυτής της αλλαγής;

H Renault αλλάζει, η Nissan θα είναι μέρος αυτής της αλλαγής;

Το οργανόγραμμα της Renault διαχωρίζει σε 5 τομείς την λειτουργία της εταιρείας, προβλέπει νέες συνεργασίες και πολλά ηλεκτρικά μοντέλα αλλά αφήνει κι ένα μεγάλο ερωτηματικό για το τι θα συμβεί με τη Nissan...

Η Renault ανακοίνωσε το στρατηγικό της πλάνο για τα επόμενα έτη και σε αυτό περιλαμβάνονται ουκ ολίγες εκπλήξεις. Τα αυτονόητα είναι ότι και οι Γάλλοι θέλουν να γίνουν η Νο 1 δύναμη στα ηλεκτρικά μοντέλα. Η Tesla της Ευρώπης όπως ειπώθηκε από επίσημα χείλη. Το ηλεκτρικό τους πλάνο, προβλέπει το λανσάρισμα πολλών νέων EV's τα προσεχή έτη αλλά κυρίως τεχνολογιών που θα τα κάνουν να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.

Ο ισχυρός άνδρας της φίρμας, Luca De Meo, ενημέρωσε τους μετόχους και επενδυτές ότι στοχεύει τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας να αυξηθούν από το 5% που αναμένονται φέτος, στο 8% έως το 2025 και στο 10% το αργότερο μέχρι το 2030. 

Renault

Επίσης, έγινε γνωστό ότι έπειτα από μια δύσκολη 3ετιά λόγω πανδημίας, ελλείψεων σε πρώτες ύλες και ημιαγωγούς η Renault είναι έτοιμη να επενδύσει, σε ρευστό, περισσότερα από 2 δισ ευρώ ετησίως από το 2023, χρήματα τα οποία θα αυξηθούν στα 5 δισ ευρώ ετησίως, από το 2025 και μετά. 

Ο De Meo παραδέχθηκε ότι οι χρονιές 2019-2020 ήταν εξαιρετικά δύσκολες καθώς απαιτούνταν πολλά χρήματα για να λειτουργήσει ο οργανισμός την στιγμή που τα έσοδα ήταν περιορισμένα λόγω της πανδημίας. Πλέον όμως η γαλλική φίρμα μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και των απαιτήσεων, διεκδικώντας αυτό που της αναλογεί από την παγκόσμια πίτα των πωλήσεων.

Renault

Ο CEO της Renault έκρινε πως για να λειτουργήσει ορθολογικά η εταιρεία πρέπει να χωριστεί σε 5 τομείς. Σε 5 ουσιαστικά ανεξάρτητες επιχειρήσεις, οι οποίες θα επικεντρώνονται σε ένα αντικείμενο ούτως ώστε να είναι όλες κερδοφόρες. Μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά πως είναι καλύτερο να έχεις 5 επαγγελματίες αθλητές που μπορούν να κερδίσουν το μετάλλιο ο καθένας στην κατηγορία του παρά έναν αθλητή που να μάχεται σε όλες τις κατηγορίες.

Έτσι, δημιουργείται ξεχωριστό τμήμα για τα ηλεκτρικά μοντέλα, ανεξάρτητο τμήμα για τα θερμικά οχήματα και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (σε στενή συνεργασία με τον κινεζικό γίγαντα Geely), η Alpine θα είναι το αυτόνομο σπορ παρακλάδι του ομίλου, εγκαινιάζεται τμήμα χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, ενώ μια νέα ανεξάρτητη δραστηριότητα για τη οικογένεια Renault θα είναι η επιχείρηση μικροκινητικότητας και ανακύκλωσης. 

Renault

Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα παραμένει: Τι θα γίνει με τη Nissan; Στους Ιάπωνες έχει προταθεί να αποκτήσουν –εάν το επιθυμούν- μερίδιο από την επιχείρηση ηλεκτρικών προϊόντων που φέρει την κωδική ονομασία «Ampere». H ίδια πρόταση βέβαια έχει γίνει και σε άλλους επενδυτές από τους Γάλλους, με την Renault πάντως να κρατά το πλειοψηφικό πακέτο σε οποιοδήποτε συνδυασμό. 

Οι συνομιλίες με τη Nissan έχουν παγώσει, καθώς οι Ιάπωνες διατηρούν επιφυλάξεις σχετικά με την ανταλλαγή τεχνολογίας-τεχνογνωσίας με άλλους, συμπεριλαμβανομένου του Κινέζου κατασκευαστή και αντίπαλου όπως η Geely. 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo δήλωσε ότι, «στόχος μας είναι να δώσουμε στη συμμαχία ένα ισχυρό μέλλον και μια ‘νέα ευκαιρία’. Είπε επίσης ότι - όπως σε ένα γάμο – είναι σημαντικό για εμάς να έχουμε τα δικά μας χόμπι και τη δική μας ζωή».

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές οι συνομιλίες ανάμεσα στις δυο πλευρές θα ξεκαθαρίσουν έως τις 15 Νοεμβρίου, είτε με θετική είτε με αρνητική κατάληξη...
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube